«Η πρόταση μου είναι ξεκινήστε μια ουσιαστική συζήτηση για το άρθρο 16, απελευθερώσετε τα δημόσια πανεπιστήμια να είναι πολύ πιο ελεύθερα και σε λίγο θα έχουμε πολλούς νέους στην Ελλάδα και ξένους» είπε ο κ. Παπανδρέου.
Να υπάρξει μια ευρύτερη μεταρρύθμιση στον χώρο της Παιδείας προτείνει ο πρώην πρωθυπουργός και βουλευτής Αχαΐας του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ Γιώργος Παπανδρέου. Μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, όπου συζητείται το νομοσχέδιο για τα μη κρατικά πανεπιστήμια, επί της ουσίας πρότεινε τη ριζική μεταμόρφωση του δημόσιου πανεπιστημίου και ζήτησε να υπάρξουν οι κατάλληλες αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα προκειμένου μαθητές να μαθαίνουν μέσω της κριτικής σκέψης και της έρευνας και ότι της αποστήθισης.
Όπως είπε καταψηφίζει το νομοσχέδιο που δίνει το δικαίωμα λειτουργίας παραρτημάτων ξένων ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στη χώρα μας, ωστόσο είναι υπέρ της αναθεώρησης του άρθρου 16 του Συντάγματος που αναφέρει πως «η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση» και ότι «τα ιδρύματα αυτά τελούν υπό την εποπτεία του Kράτους, έχουν δικαίωμα να ενισχύονται οικονομικά από αυτό και λειτουργούν σύμφωνα με τους νόμους που αφορούν τους οργανισμούς τους».
Για το συγκεκριμένο θέμα είχε ξεσπάσει αντιπαράθεση εντός της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων του Κοινοβουλίου, μεταξύ των μελών της αντιπολίτευσης και της πλειοψηφίας όσον αφορά την αντισυνταγματικότητα ή μη του σχεδίου νόμου.
«Η πρόταση μου είναι ξεκινήστε μια ουσιαστική συζήτηση για το άρθρο 16, απελευθερώσετε τα δημόσια πανεπιστήμια να είναι πολύ πιο ελεύθερα και σε λίγο θα έχουμε πολλούς νέους στην Ελλάδα και ξένους», όπως είπε ο κ. Παπανδρέου. Και πρόσθεσε: «Η κυβέρνηση έρχεται άρον – άρον να υλοποιήσει πρωτοβουλίες ιδιωτικές. Οι πρώτοι λόγοι είναι εντυπωσιασμού, πιέσεις των λόμπι», ανέφερε ο κ. Παπανδρέου και πρόσθεσε πως «θα δημιουργηθούν ανισότητες και αδικίες και μόνο για αυτούς τους λόγους είναι αρκετό να καταψηφιστεί το νομοσχέδιο». Τέλος ανέφερε ότι το νομοσχέδιο «έχει το εξής παράδοξο, το 80% των διατάξεών του, ασχολείται με γραφειοκρατικές αλλαγές στο δημόσιο πανεπιστήμιο»