Παρ’ ολίγον σύγκρουση τρένων συνέβη στον Κορινό Πιερίας το απόγευμα της Δευτέρας, όπου ένα νέο δυστύχημα αποφεύχθηκε τελευταία στιγμή.
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι στιγμής, το απόγευμα της Δευτέρας, συρμός του προαστιακού που κινούνταν στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Λάρισα, ακινητοποιήθηκε λόγω βλάβης στον σταθμό του Κορινού Πιερίας.
Την ίδια στιγμή, δηλαδή περίπου στις 5 το απόγευμα, η αμαξοστοιχία Intercity 57 που είχε ξεκινήσει από τη Θεσσαλονίκη με προορισμό την Αθήνα, κινούνταν και αυτή στην ίδια γραμμή, της καθόδου, όπου είχε ακινητοποιηθεί ο προαστιακός. Μάλιστα, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Ριζοσπάστης», το Intercity πλησίαζε κανονικά στον σταθμό του Κορινού, έχοντας «πράσινους» σηματοδότες στη διαδρομή.
Οι μηχανοδηγοί της Intercity όμως, άκουσαν από τον ασύρματο τον συνάδελφό τους να ενημερώνει πως παραμένει στον Σταθμό του Κορινού, ακινητοποιημένος, θορυβήθηκαν και επικοινώνησαν μαζί του μέσω κινητού τηλεφώνου. Στη συνομιλία αυτή, επιβεβαίωσαν πως όντως ο συρμός ήταν ακινητοποιημένος στην ίδια γραμμή που κινούνταν το δικό τους τρένο, σε μικρή απόσταση μπροστά τους. Τελικά, το Intercity μπόρεσε να σταματήσει με ασφάλεια, πριν φτάσει στο σημείο.
ΟΣΕ για παρ’ ολίγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία: Eξετάζονται προσεκτικά όλες οι αναφορές με σκοπό την πλήρη διερεύνηση του περιστατικού
«Υπό διερεύνηση» είναι το περιστατικό της παρ’ ολίγον σύγκρουσης τρένων στην Πιερία, που έφερε στη δημοσιότητα ρεπορτάζ αναφέρει σημερινή ανακοίνωση του ΟΣΕ. Ειδικότερα, στην ανακοίνωση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας αναφέρονται τα εξής:
«Σχετικά με δημοσίευμα που αναφέρεται σε παρ’ ολίγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία, τόσο ο ΟΣΕ όσο και η ΕΡΓΟΣΕ με την κατασκευάστρια εταιρεία του συστήματος σηματοδότησης, εξετάζουν πολύ προσεκτικά όλες τις σχετικές αναφορές με σκοπό την πλήρη διερεύνηση του σχετικού περιστατικού.
Τονίζεται ότι στο τμήμα αυτό του σιδηροδρομικού δικτύου λειτουργεί σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση από τον Αύγουστο του 2023. Το συγκεκριμένο σύστημα έχει λάβει όλα τα αναγκαία πιστοποιητικά ασφαλείας όπως απαιτούνται από την σχετική νομοθεσία, ενώ διαθέτει και το ανάλογο πιστοποιητικό ασφαλούς λειτουργίας που εκδόθηκε από την ΡΑΣ.
Με δεδομένη την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων που εγγυάται διεθνώς η λειτουργία συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ο ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και η κατασκευάστρια εταιρεία άμεσα κάνουν όλους τους απαιτούμενους τεχνικούς ελέγχους όπως επιβάλλουν τα τεχνικά εγχειρίδια των συστημάτων αυτών με σκοπό την εξακρίβωση των ακριβών αιτίων που αναφέρονται στο ανωτέρω περιστατικό.