Παραλίγο «νέα Τέμπη» στις Αχαρνές – Αποφεύχθηκε «με ουρλιαχτά» η σύγκρουση δύο τρένων

Έναν χρόνο μετά την τραγωδία των Τεμπών κι όπως φαίνεται από τύχη δεν σημειώθηκε και δεύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα.

Σύμφωνα με αποκάλυψη της εφημερίδας «Τα Νέα», ένα συμβάν που σημειώθηκε στις 23 Δεκεμβρίου του 2023, στις 12:19, θέτει σε πλήρη αμφισβήτηση την εμπέδωση της ασφαλούς λειτουργίας όλων των εμπλεκομένων στις σιδηροδρομικές μετακινήσεις.

Το σοβαρό περιστατικό καταγράφηκε στον σταθμό του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών κι αφορά την παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, που λίγο έλειψε να οδηγήσει σε σύγκρουση δύο επιβατικές αμαξοστοιχίες της Hellenic Train. Επρόκειτο για τις αμαξοστοιχίες 1313 που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο-Πειραιάς και 51 (Ασημένιο Βέλος), η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα.

Όπως προκύπτει από τις μαρτυρίες των εργαζομένων του ΣΚΑ, η αμαξοστοιχία 1313 παραβίασε τον ερυθρό σηματοδότη και λίγο έλειψε να πέσει πάνω στην αμαξοστοιχία 51, με τη σύγκρουση να αποφεύγεται κυριολεκτικά στο πάρα πέντε. Αυτό έγινε χάρη στην ετοιμότητα του υπευθύνου της τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, ο οποίος κυριολεκτικά ούρλιαζε στον ασύρματο, καλώντας τον μηχανοδηγό της 1313 αμαξοστοιχίας να σταματήσει, κάτι που ευτυχώς συνέβη, προτού οιδύο αμαξοστοιχίες έρθουν «αντιμέτωπες» στη γραμμή 102.

Στο ρεπορτάζ της εφημερίδας αναφέρεται μάλιστα ότι εκείνη την ώρα στην καμπίνα μηχανοδήγησης επέβαινε παρατύπως και μαθητευόμενος μηχανοδηγός, δεδομένου ότι ο κανονικός μηχανοδηγός δεν έχει την ιδιότητα του εκπαιδευτή. Ο μηχανοδηγός ισχυρίστηκε ότι έγινε «υπέρβαση σήματος», δηλαδή δεν ακινητοποιήθηκε εγκαίρως το τρένο στο ερυθρό φωτόσημο, λόγω ολίσθησης των γραμμών-τροχών.

Ο ΟΣΕ ως διαχειριστής της υποδομής, προχώρησε αμέσως στην καταγραφή του σοβαρού συμβάντος, ενώ από την πλευρά της Hellenic Train επιχειρήθηκε αρχικά η υποβάθμισή του, με τα αρμόδια στελέχη της εταιρείας να υποστηρίζουν κι αυτοί από την πλευρά τους ότι για το περιστατικό δεν ευθύνεται ο μηχανοδηγός, αλλά η ολισθηρότητα των γραμμών! Η εταιρεία δεν προέβη σε άλλη επίσημη εκτίμηση ή ανακοίνωση.

Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος δήλωσε το περιστατικό, λόγω της σοβαρότητάς του, στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, ενώ προκειμένου να συντάξει το δικό του πόρισμα, ζήτησε από την Hellenic Train την ταινία του ταχογράφου για να φανεί αν υπήρξε ολίσθηση στις ράγες. Η παράδοση δεν έχει γίνει ακόμα.

Η ΡΑΣ ζητεί την πλήρη διαλεύκανση του περιστατικού και καλεί όλους τους εμπλεκόμενους να της παραδώσουν τα πορίσματά τους.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Παπαστεργίου: Η κυβερνοασφάλεια έρχεται να βοηθήσει στη λειτουργία των επιχειρήσεων
21 Νοεμβρίου, 2024
Εξιχνίαση τριών υποθέσεων κλοπής στα Χανιά
21 Νοεμβρίου, 2024
ΤΑΙΠΕΔ: Πώς θα λειτουργεί το Ταμείο Απανθρακοποίησης Νησιών
21 Νοεμβρίου, 2024
Φουρνιέ: Στον Ολυμπιακό ζω ξανά το μπάσκετ
21 Νοεμβρίου, 2024
Απάντηση του ΥΠΠΟ σε δημοσίευμα για το σιντριβάνι της πλατείας Συντάγματος
21 Νοεμβρίου, 2024
Τασούλας: Πρώτη φορά που δεν ισχύει η ψήφος του εκλογικού σώματος
21 Νοεμβρίου, 2024
Συνελήφθη 16χρονος για εκδικητική πορνογραφία σε βάρος 11 ανήλικων κοριτσιών
21 Νοεμβρίου, 2024
Πέρασαν με κόκκινο, εμβόλισαν διερχόμενο όχημα και χτύπησαν αστυνομικό που σταμάτησε να βοηθήσει
21 Νοεμβρίου, 2024
Τουλάχιστον 47 νεκροί από ισραηλινούς βομβαρδισμούς στην Μπααλμπέκ του Λιβάνου
21 Νοεμβρίου, 2024
Μαρόκο: Συντριβή εκπαιδευτικού αεροσκάφους της Πολεμικής Αεροπορίας με δύο νεκρούς
21 Νοεμβρίου, 2024