Πιθανό να έπαθε vertigo ο πιλότος – Άκαρπες οι έρευνες για τον εντοπισμό του ελικοπτέρου

Συνεχίζονται οι έρευνες του λιμενικού σώματος στη θαλάσσια περιοχή Αχλάδι Ευβοίας για τον εντοπισμό του πιλότου του ιδιωτικού ελικοπτέρου που έπεσε υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες.

Στο σημείο των ερευνών εκτός από σκάφη του λιμενικού και ιδιωτικά σκάφη συμμετέχει και ομάδα της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών του Λιμενικού. Σύμφωνα με πληροφορίες από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, το ελικοπτέρο Α-109 απογειώθηκε χθες το πρωί από το ελικοδρόμιο των Αφιδνών, ενώ ο χειριστής ενημέρωσε ότι θα προσγειωθεί στο Μαντούδι Ευβοίας.

Το ελικόπτερο προσγειώθηκε στις 09:00 το πρωί και απογειώθηκε στις 10:13 από το Μαντούδι και έκτοτε αγνοείται. Στο σχέδιο πτήσης ήταν δηλωμένος μόνο ο χειριστής του ελικοπτέρου, ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν ότι γίνονται αναζητήσεις για δύο άτομα.

Καθώς δεν υπήρχε βλάβη στο ελικόπτερο, οι ειδικοί αναζητούν τα πιθανά σενάρια της πτώσης με πολύ πιθανό το ενδεχόμενο του vertigo. Ο αεροναυπηγός, Φαίδων Καραϊωσηφίδης, μίλησε στο «Κοινωνία Ώρα MEGA», για το ελικόπτερο και τις δυνατότητές του.

«Το Agusta 109 είναι ένα ελικόπτερο που διακρίνεται για αεροδιακομιδές, αν και στην Ελλάδα είναι συνδεδεμένο – την δεκαετία του 2000 – με την απώλεια 3 ελικόπτερων του ΕΚΑΒ τέτοιου τύπου, αλλά κανένα από αυτά δεν συνδέεται άμεσα με το ελικόπτερο καθώς ήταν σφάλμα χειρίστου. Η άλλη εφαρμογή που έχει είναι μεταφορές VIP και είναι ιδιαίτερα δημοφιλές σε αυτόν τον τομέα, γιατί είναι ταχύ, άνετο, μπορεί να διαμορφωθεί με πολυτελές εσωτερικό», είπε αρχικά.

Για το ενδεχόμενο να έπαθε vertigo ο πιλότος, ο κ. Καραϊωσηφίδης ανέφερε πως, «δεν υπάρχει ελικόπτερο παντός καιρού, όλα τα εναέρια μέσα έχουν όρια, γιατί εξαρτώνται από την ταχύτητα του ανέμου ή την ορατότητα».

«Η διερεύνηση θα πρέπει να δει γιατί πάρθηκε η απόφαση να απογειωθεί. Όλα τα σενάρια είναι ανοιχτά, και η μηχανική βλάβη και τα σφάλματα χείριστού αλλά και κάτι απρόοπτο. Ο καιρός είναι το κυρίαρχο σενάριο. Έχουμε το ελικόπτερο, ότι πετάει μέσα σε απόλυτη έλλειψη ορατότητας σε αυτές τις συνθήκες δημιουργείται vertigo, η απώλεια χωρικού προσανατολισμού. Δεν είναι θέμα εμπειρίας εμφανίζεται ανεξάρτητα από την εμπειρία».

«Η διαφυγή από ένα ελικόπτερο που πέφτει στο νερό εάν δε συντριβεί και δεν διαλυθεί είναι δύσκολη, γιατί το ελικόπτερά βυθίζεται αμέσως σε αντίθεση περίπτωση με το αεροπλάνο που μπορεί επιπλεύσει. Βυθίζεται αμέσως το ελικόπτερο γιατί τα βαρύτερα σημεία του είναι στην οροφή του ελικοπτέρου και αναποδογυρίζει και βυθίζεται. Είναι ερώτημα γιατί σήκωσε το ελικόπτερο ο πιλότος με αυτόν τον καιρό», κατέληξε.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
ΚΕΦΙΜ: Μικρή αλλά σταθερή βελτίωση στη νομοθετική διαδικασία στην Ελλάδα
12 Δεκεμβρίου, 2024
Λάρισα: Μαθητές προσπάθησαν να δείρουν συμμαθητή τους μετά από πληροφορία πως παρενόχλησε κοπέλα
12 Δεκεμβρίου, 2024
Βορίδης: Βελτιώνουμε την καθημερινότητα των Ελλήνων σε μια περίοδο γεμάτη προκλήσεις
12 Δεκεμβρίου, 2024
Παρέμβαση του Αρείου Πάγου για τον βιασμό του 16χρονου στη Μαλακάσα
12 Δεκεμβρίου, 2024
Μεγάλη αστυνομική επιχείρηση στην Πελοπόννησο
12 Δεκεμβρίου, 2024
Σεισμός σε θαλάσσιο χώρο νότια του ‘Εβρου
12 Δεκεμβρίου, 2024
«ΚΙΒΩΤΟΣ 24»: Μια σύνθετη άσκηση ετοιμότητας από την Περιφέρεια Θεσσαλίας με σενάρια ακραίας βροχόπτωσης 
12 Δεκεμβρίου, 2024
Θεσσαλονίκη: Έκλεψαν 291 ηλεκτρικά πατίνια από αποθήκη
12 Δεκεμβρίου, 2024
Μαρινάκης: Συμπεριφορά Δημοτικού από το ΠΑΣΟΚ στο θέμα των τραπεζών
12 Δεκεμβρίου, 2024
Άρειος Πάγος: Ευθύνες στη Marfin για την καταστροφή του κτιρίου στη Σταδίου τον Μάιο του 2010
12 Δεκεμβρίου, 2024