Πολάκης: «Η χώρα χρειάζεται αλλαγή πορείας»

Ο Παύλος Πολάκης δήλωσε στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, ότι παραμένει «αμετακίνητος», τονίζοντας πως όλοι άλλαξαν θέσεις εκτός από τον ίδιο, ενώ ανέφερε ότι θα παραμείνει στη συνεδρίαση για να απαντηθούν όσα ακούστηκαν από κυβερνητικά στελέχη και εκπροσώπους του Υπερταμείου και των ΕΛΤΑ.

Ξεκινώντας την τοποθέτησή του, ανέφερε ότι θα περάσει «κατευθείαν στο ζουμί», επισημαίνοντας πως η παροχή καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας αποτελεί ευρωπαϊκή υποχρέωση βάσει των Οδηγιών 97-67 και των άρθρων 106-107 της Συνθήκης της ΕΕ. Όπως είπε, όταν η υποχρέωση αυτή δημιουργεί ζημία στον πάροχο, το κράτος οφείλει να τον αποζημιώσει, χωρίς αυτό να συνιστά παράνομη κρατική ενίσχυση, εφόσον υπάρχει πράξη ανάθεσης και μετρήσιμο καθαρό κόστος.

Ανέφερε ως παραδείγματα τη Γαλλία, το Βέλγιο, την Ισπανία και την Τσεχία, υποστηρίζοντας ότι οι χώρες αυτές έχουν εγκριμένες κρατικές ενισχύσεις για τα ταχυδρομεία τους, με συγκεκριμένα ποσά και χρονοδιαγράμματα. Σύμφωνα με τον ίδιο, η Ελλάδα δεν έχει καταθέσει αντίστοιχο φάκελο και χαρακτήρισε «ψέμα» τον ισχυρισμό ότι δεν υπάρχει νόμιμος τρόπος χρηματοδότησης των ΕΛΤΑ.

Απευθυνόμενος στον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ανέφερε ότι στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα η χρηματοδότηση του υπουργείου μειώνεται σημαντικά έως το 2029 και ζήτησε εξηγήσεις για το πού θα κατευθυνθούν οι πόροι και τι περικοπές σχεδιάζονται. Επανέλαβε το αίτημα να παραμείνουν ανοιχτά και τα 204 καταστήματα των ΕΛΤΑ και να δοθούν αναλυτικά στοιχεία για τις αποφάσεις που λαμβάνονται.

Ο Παύλος Πολάκης υποστήριξε ότι το Υπερταμείο, παρότι έχει μοναδικό μέτοχο το Δημόσιο, υλοποιεί στρατηγική που ορίζεται από το αρμόδιο υπουργείο και τη διοίκηση που αυτό διορίζει. Αντέδρασε στις αναφορές περί απευθείας αναθέσεων από προηγούμενες κυβερνήσεις, λέγοντας ότι τα ποσά που δόθηκαν επί ΣΥΡΙΖΑ ήταν ασύγκριτα μικρότερα σε σχέση με αυτά που εγκρίθηκαν μετά το 2019.

Αναφέρθηκε ειδικά στην εταιρεία ΩΝΕΞ, λέγοντας ότι το 2018-2019 είχε λάβει 7,5 εκατ. ευρώ, ενώ –όπως υποστήριξε– από το 2019 έως σήμερα το ποσό ανέρχεται στα 142 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, για τα ELTA Courier ανέφερε ότι επί ΣΥΡΙΖΑ δόθηκαν 11 εκατ. ευρώ, ενώ μεταγενέστερα 44 εκατ. ευρώ.

Ως παράδειγμα ανέφερε τα Χανιά, λέγοντας ότι από τα εννέα καταστήματα της περιοχής προβλεπόταν το κλείσιμο έξι, παρότι –όπως υποστήριξε– είναι κερδοφόρα. Είπε ότι το κλείσιμο των 204 καταστημάτων εξυπηρετεί, κατά τον ίδιο, την απόσυρση του Δημοσίου ώστε να επωφεληθούν ιδιωτικές εταιρείες ταχυμεταφορών.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην υπόθεση του Ανδρέα Πάτση, λέγοντας ότι λάμβανε περίπου 40.000 ευρώ τον μήνα από τα ΕΛΤΑ για νομικές υπηρεσίες, ενώ έκανε λόγο και για μελλοντική επαγγελματική συνεργασία του με τον Γρηγόρη Δημητριάδη, διευκρινίζοντας ότι αυτό δεν σχετίζεται άμεσα με τα ΕΛΤΑ.

Κλείνοντας, παρουσίασε αποφάσεις διοικητικού συμβουλίου των ΕΛΤΑ που αφορούν, όπως είπε, εξόφληση τιμολογίων της ΩΝΕΞ μέσω εξωδικαστικού συμβιβασμού, υποστηρίζοντας ότι δεν είχε προηγηθεί ούτε καν απευθείας ανάθεση. Χαρακτήρισε το συνολικό σχέδιο για τα ΕΛΤΑ ως σχέδιο «να μοιραστούν χρήματα και μετά να πουληθεί ο οργανισμός», προσθέτοντας ότι μετά τις αντιδράσεις η κυβέρνηση έκανε πίσω.

Ο Παύλος Πολάκης ολοκλήρωσε λέγοντας ότι δεν υπάρχει εμπιστοσύνη στις κυβερνητικές επιλογές και ότι, κατά την άποψή του, η χώρα χρειάζεται αλλαγή πορείας.

Δείτε αναλυτικά όσα είπε ο Παύλος Πολάκης: