Στον αντίποδα του ναυτικού δυστυχήματος -που ευτυχώς δεν εξελίχθηκε σε τραγωδία με απώλεια ανθρώπινων ζωών- σήμερα το πρωί ανοικτά του λιμανιού του Πειραιά με τον εμβολισμό και την καταστροφή του ναρκοθηρευτικού Μ63 «Καλλιστώ», του ΠΝ, από το cargo ship MAERSK LAUNCESTON, το Πολεμικό Ναυτικό σημείωσε μια μεγάλη επιτυχία στον ακήρυκτο πόλεμο του Αιγαίου απέναντι στο αντίπαλο τουρκικό Ναυτικό.
Το απόγευμα της 26ης Οκτωβρίου, ανήμερα του Αγίου Δημητρίου, τουρκικό υποβρύχιο Type 209/1400 το οποίο ενέδρευε με άγνωστους σκοπούς στην περιοχή βόρεια-βορειοδυτικά της Ρόδου, εντός των Εθνικών Χωρικών Υδάτων, εγκλωβίστηκε από την ελληνική φρεγάτα F464 «Κανάρης», τύπου “S” και το οργανικό ελικόπτερό της AB-212 ASW σε παραμέτρους βολής τορπιλών Mk46!
Σημαντική λεπτομέρεια: Το τουρκικό υποβρύχιο «Είχε άριστη απόκρυψη» όπως αναφέρει ανώτατη πηγή του ΠΝ, αλλά αυτό τελικά δεν αποτέλεσε εμπόδιο για την ελληνική φρεγάτα.
Ας δούμε ολόκληρο το φιλμ του συμβάντος, όπως περιγράφεται στο φύλλο αναφοράς του ΓΕΝ που τέθηκε υπ’όψιν του pronews.gr: Το απόγευμα της Δευτέρας, η φρεγάτα F464 «Κανάρης» κατά την διάρκεια περιπολίας της στα βόρεια-βορειοδυτικά της Ρόδου, ένα ασθενές υποβρύχιο ίχνος «πιθανόν εχθρικού σκάφους».
Αμέσως δόθηκε εντολή στο οργανικό ελικόπτερο ΑΒ-212 της φρεγάτας να απονηωθεί και να ερευνήσει την περιοχή. Η έρευνα κράτησε περίπου 40 λεπτά χωρίς αποτέλεσμα, καθώς, όπως αποδείχθηκε, το τουρκικό υποβρύχιο αρχικά είχε «καθίσει» μεταξύ δύο «λόφων» του βυθού, σε βάθος περί τα 150 μέτρα και σε ένα σημείο με έντονες βαθυθερμογραφικές διαφοροποιήσεις και εν συνεχεία κινήθηκε με ταχύτητα 2-3 κόμβων.
Το εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο ακτινοβολούμενου θορύβου σε κατάσταση αθόρυβης πλεύσης των υποβρυχίων κλάσης GÜR (209/1400mod) σε συνδυασμό με το ακουστικά δυσμενές περιβάλλον του Αιγαίου, έδειξε στο πλήρωμα του ελληνικού ελικοπτέρου, που χρησιμοποιούσε το ενεργητικό σόναρ, ότι το τουρκικό υποβρύχιο βρισκόταν σε απόσταση ίσως και μικρότερη από μισό ναυτικό μίλι.
Όλα αυτά εντός των Εθνικών Χωρικών Υδάτων και φυσικά χωρίς να έχει εκδοθεί κάποια Subnote από το τουρκικό Επιτελείο Ναυτικού για την κίνηση του τουρκικού υποβρυχίου, πράγμα που σήμαινε ότι είχε λάβει θέση κανονικής ενέδρας
Να σημειώσουμε ότι βορειοδυτικά, της Ρόδου προς την θαλάσσια περιοχή βόρεια της Αστυπάλαιας, βρίσκεται και το ρωσικό αγκυροβόλιο, μια περιοχή επίσης «ειδικού ενδιαφέροντος» για τα τουρκικά υποβρύχια.
Το υποβρύχιο κυνηγήθηκε μέχρι που εισήλθε στα τουρκικά χωρικά ύδατα.
Σε συνθήκες «θερμής» κρίσης θα ήταν μια «τελειωμένη υπόθεση» καθώς εγκλωβίστηκε σε παραμέτρους βολής τορπιλών Mk 46 τόσο από την φρεγάτα F464 «Κανάρης», όσο και από το οργανικό της ελικόπτερο AB-212.
Να σημειώσουμε κάτι που έχει την σημασία του: Πριν ακριβώς από τρία χρόνια, στις 2 Νοεμβρίου 2017, η F464 «Κανάρης» πρωταγωνίστησε σε ένα ανάλογο ατύχημα,, μικρότερης έκτασης, ευτυχώς, από το σημερινό, αλλά εξίσου πρωτοφανές για πολλούς λόγους, προσκρούοντας στα αβαθή της νήσος Αταλάντης, κοντά στην Ψυτάλλεια κατά την επιστροφή της στον ναύσταθμο της Σαλαμίνας,
Ενα ατύχημα που την οδήγησε σχεδόν στην απόσυρση, καθώς είχε διαλυθεί το σόναρ της πλώρης από την πρόσκρουση και είχε υποστεί σημαντικές ζημιές το πλοίο.
Τελικά χάρη στις προσπάθειες των στελεχών του ΠΝ, το σόναρ αντικαταστάθηκε με επιτυχία και η φρεγάτα έπλευσε ξανά με νέο πλήρωμα και νέο κυβερνήτη. Και με «σιδηρά πειθαρχία» στις διαδικασίες πλεύσης και επιχειρήσεων.
Σήμερα είδαμε το ακριβώς αντίθετο να συμβαίνει στο ναρκοθηρευτικό Μ63 «Καλλιστώ».
Είμαστε βέβαιοι ότι θα ληφθούν τα μηνύματα και θα υπάρξουν οι κατάλληλες παρεμβάσεις και στο στόλο των ναρκοθηρευτικών…
Πηγή: defencenet.gr