Πότε απεργούν τα ταξί στην Αθήνα

Χωρίς ταξί θα είναι η Αθήνα στις 27 και τις 28 Φεβρουαρίου, με το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) να αποφασίζει απεργία σε έκτακτη συνεδρίαση του διοικητικού του συμβουλίου του.

Εκείνο το διήμερο θα γίνει γενική συνέλευση του κλάδου και συγκέντρωση και πορεία διαμαρτυρίας προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με το ΣΑΤΑ μα καλεί τους αυτοκινητιστές από όλη την Ελλάδα να συστρατευτούν συμμετέχοντας στην κινητοποίηση.

Ο κλάδος ζητά:

  • Ελεύθερη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες για τα έμφορτα ταξί.
  • Απάντηση από την κυβέρνηση, «γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές που χρησιμοποιούν είτε ταξί, είτε Ε.Ι.Χ να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές μόνο φορολογικά βάρη».
  • Αναπροσαρμογή προκαθορισμένης τιμής για την διαδρομή Αεροδρόμιο Αθηνών – Κέντρο πόλης από 40 ευρώ σε 45 ευρώ (τιμολόγιο 1) και από 55 ευρώ σε 60 ευρώ (τιμολόγιο 2). Μόνιμη παραμονή του συντελεστή Φ.Π.Α στις υπηρεσίες ταξί στο 13%.
  • Άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από το 2026. Η πρόταση του ΣΑΤΑ είναι να μετατεθεί αυτή η υποχρέωση για το 2035.
  • Νομοθετική ρύθμιση για την ειδική άδεια και αναπροσαρμογή ποινολογίου.

Για την την αναπροσαρμογή των ποινών, το ΣΑΤΑ προτείνει:

  • Οι παραβάσεις όπως, άγρα πελατών, παραβίαση προτεραιότητας σε πιάτσα, υπερχρέωση πελατών, αλλαγές νομισμάτων, να μεταφερθούν στην κατηγορία των ποινών υψηλής αξιολόγησης με διοικητικό πρόστιμο 1.000 ευρώ και αφαίρεση ειδικής άδειας.
  • Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών.
  • Σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό. Αύξηση της ελάχιστης τιμής σύμβασης των Ε.Ι.Χ κατά 33%.
  • Ξεκάθαρος και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμός των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό.
  • Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών για την είσπραξη του κομίστρου.
  • Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί.
  • Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος.
  • Επιδοτήσεις για την αγορά όλων των τύπων αυτοκινήτων που ταξινομούνται ως ταξί ή αύξηση στο όριο ηλικίας χαρακτηρισμού μεταχειρισμένου αυτοκινήτου ως ΕΔΧ από τα πέντε στα οκτώ έτη.

«Όλα αυτά είναι ζητήματα που δεν έχουν λυθεί και κρατάνε τον κλάδο αιχμάλωτο στη στασιμότητα. Για το προεδρείο, η αδιαφορία της κυβέρνησης, είναι αιτία πολέμου», επισημαίνει το ΣΑΤΑ σε σχετική ανακοίνωση.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Ηλεία: Νεκρός ανασύρθηκε ηλικιωμένος που καταπλακώθηκε από το τρακτέρ του
5 Νοεμβρίου, 2024
Βηρυτός: Τουλάχιστον 15 νεκροί από ισραηλινό πλήγμα νότια της πόλης
5 Νοεμβρίου, 2024
Μεσσηνία: Πυρκαγιά στη Χρυσοφόρα – Έκαψε 20 στρέμματα
5 Νοεμβρίου, 2024
Γραφείο Κασσελάκη: Οι καρατομήσεις συνέδρων συνεχίζονται
5 Νοεμβρίου, 2024
«Θα έχουμε μια μεγάλη νίκη σήμερα» – Το μήνυμα του Ντόναλντ Τραμπ στους ψηφοφόρους του
5 Νοεμβρίου, 2024
Αποτελέσματα εκλογών ΗΠΑ: Τι ώρα αναμένονται ανά Πολιτεία και πότε κλείνουν οι κάλπες – Το χρονοδιάγραμμα
5 Νοεμβρίου, 2024
Άντρας προσπάθησε να βάλει φωτιά στο σπίτι του γείτονα στα Τρίκαλα – Συνελήφθη από τις Αρχές
5 Νοεμβρίου, 2024
Λάρισα: Κάθειρξη 8 ετών σε 52χρονο για αποπλάνηση ανήλικης σε μία υπόθεση που συγκλόνισε το πανελλήνιο
5 Νοεμβρίου, 2024
Παληός (ΕΡΓΟΣΕ): Προτεραιότητα η υλοποίηση νέων έργων ύψους 1 δισ. ευρώ
5 Νοεμβρίου, 2024
Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για την άμεση επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού στο Δημόσιο
5 Νοεμβρίου, 2024