Power Pass: Ολοκληρώθηκαν την Τρίτη, 19 Ιουλίου οι πληρωμές του Power Pass για σχεδόν 2 εκατομμύρια δικαιούχους. Πότε οι επόμενες.
Υπενθυμίζεται ότι την Παρασκευή, 15 Ιουλίου πληρώθηκε η πλειοψηφία των δικαιούχων της αναδρομικής επιδότησης ρεύματος έως 600 ευρώ, δηλαδή 1,9 εκατομμύρια πολίτες για το διάστημα Δεκεμβρίου 2021 – Μαΐου 2022.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΣΚΑΙ, έως σήμερα Πέμπτη αναμένεται να πιστωθούν στους τραπεζικούς λογαριασμούς τα χρήματα του Power Pass για τις περιπτώσεις εκείνες που οι αιτήσεις βρίσκονταν υπό εκκαθάριση.
Από τους 600 χιλιάδες πολίτες που έχουν υποβάλει αίτηση για το Power Pass αναμένεται να αποζημιωθούν από 40 χιλιάδες έως 50 χιλιάδες πολίτες.
Σημειώνεται ότι απαραίτητη προϋπόθεση για τη χορήγηση της επιδότησης είναι η συνολική αύξηση των λογαριασμών ρεύματος που έχουν εκδοθεί εντός της χρονικής περιόδου αναφοράς (Δεκέμβριος 2021 – Μάιος 2022) να υπερβαίνει τα 30 ευρώ.
Power Pass: Πώς θα δείτε εάν η αίτηση σας έχει εκκαθαριστεί
Η διαδικασία πάντως για να διαπιστώσει κάποιος αν έχει ή όχι εκκαθαριστεί η αίτηση του είναι η εξής:
Α. Οι δικαιούχοι του Power Pass λαμβάνουν email και μέσω αυτού ενημερώνονται ότι η εκκαθάριση της αίτησης τους έχει αναρτηθεί στο vouchers.gov.gr/powerpass.
Β. Eάν όμως δεν έχουν λάβει email, τότε οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να ακολουθήσουν τη παρακάτω διαδικασία:
Αρχικά θα πρέπει να επισκεφτούν τη διεύθυνση vouchers.gov.gr/powerpass,
Μετά να κάνουν κλικ στην επιλογή “Είσοδος στην εφαρμογή”.
Εν συνεχεία βγαίνει ένα πλαίσιο ” Αυθεντικοποίηση Χρήστη” και οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να βάλουν τους κωδικούς του taxisnet.
Power Pass: Πατούν τις επιλογές “Σύνδεση” και “Συνέχεια” για να γίνει η ηλεκτρονική ταυτοποίησή.
Ελέγχουν τα προσωπικά στοιχεία της ταυτότητάς και στη συνέχεια πατούν το πεδίο “Επιβεβαίωση”.
Στη συνέχεια επιλέγουν δικαιούχο για να συνεχίσουν και πατούν το βελάκι δίπλα από το πεδίο “ΥΠΟ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ”.
Οδηγούνται στα Στοιχεία Αίτησης, όπου ενημερώνονται ότι η αίτησή τους βρίσκεται σε κατάσταση “υπό εκκαθάριση ” και πατούν πάνω σε αυτό το πεδίο.
Μετά εμφανίζεται πίνακας με τα αναλυτικά ανά μήνα το ποσό της επιδότησης ρεύματος.
Πατούν δεξιά στα μπλε βελάκια της εικόνας προκειμένου να δουν τα αναλυτικά στοιχεία της εκκαθάρισης για τον κάθε μήνα.
ΣΕΛΠΕ: Οι καταναλωτές «κόβουν» αγορές για να πληρώσουν λογαριασμούς
Ενας στους δύο καταναλωτές θα μειώσει τις δαπάνες για αγορά προϊόντων το επόμενο εξάμηνο, ενώ θα αυξήσει τις δαπάνες για λογαριασμούς όπως δείχνει έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ).
Σύμφωνα με την έρευνα ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος λιανικής (σχήμα 1), τον Ιούνιο του 2022 διαμορφώθηκε στο -64, μειωμένος σε σχέση με τον μήνα βάσης, τον Οκτώβριο του 2019 και μειωμένος σχέση με την αντίστοιχη μέτρηση του Ιουλίου 2021.
Όπως φαίνεται, η συγκεκριμένη εξέλιξη έχει να κάνει τόσο με τις μέχρι σήμερα προσδοκίες των καταναλωτών για το προσεχές διάστημα, όσο και λόγω της παρούσας κατάστασης στα οικονομικά στοιχεία των καταναλωτών.
Συγκεκριμένη η μείωση στον υπο-Δείκτη παρούσας κατάστασης ήταν από το -40 στο -58, ενώ ο υπό-δείκτης προσδοκιών μειώθηκε από -51 σε -73.
Πρακτικά αυτό που καταγράφεται είναι και χαμηλές προσδοκίες, αλλά και επιβάρυνσή των οικονομικών στοιχείων των καταναλωτών, γεγονός που σχετίζεται με το αυξημένο κόστος ενέργειας όπως φαίνεται και σε άλλους δείκτες, αλλά ταυτόχρονα με τις πληθωριστικές τάσεις και την αβεβαιότητα λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.
Οι καταναλωτές και οι αγορές
Συγκεκριμένα, όπως αποτυπώνεται και στις επί μέρους ερωτήσεις (σχήμα 2), οι καταναλωτές δεν είναι σίγουροι ότι είναι μία ικανοποιητική περίοδος για να κάνουν αγορές, οι ίδιοι, αλλά και το γενικότερο κλίμα δεν βοηθάει. Μάλιστα την κατατάσσουν ως τη χειρότερη περίοδο για σημαντικές αγορές για το σπίτι τους τα τελευταία δύο χρόνια.
Power Pass: Το κόστος ενέργειας
Οι προσδοκίες για τις δαπάνες είναι επίσης αρνητικές και σχετίζονται άμεσα με το αυξημένο κόστος ενέργειας.
Όπως καταγράφεται στο σχήμα 3, το 45% εκτιμά ότι το δεύτερο εξάμηνο 2022 οι δαπάνες για λογαριασμούς κοινής ωφέλειας θα είναι αυξημένες. Αντίθετα, το 53% εκτιμά ότι οι δαπάνες για αγορές προϊόντων το δεύτερο εξάμηνο 2022 θα είναι μειωμένες, και μόλις το 17% ότι θα είναι αυξημένες.
Το ίδιο ισχύει για τις υπηρεσίες (εισιτήρια, εστίαση) για τις οποίες επίσης εκτιμάται μείωση στις δαπάνες από το 36% των καταναλωτών ενώ αύξηση μόλις από το 19%.
Σχετικά θετική είναι η μέτρηση σε σχέση με τη φορολογία για την οποία το 59% εκτιμά ότι θα μείνει αμετάβλητη, το 15% ότι θα παρουσιάσει μείωση και το 26% αύξηση. Πρακτικά
τα στοιχεία δείχνουν ότι οι καταναλωτές περικόπτουν αγορές προϊόντων και υπηρεσιών για να πληρώσουν το κόστος ενέργειας και καυσίμων.
Όπως φαίνεται στο σχήμα 4, σήμερα σύμφωνα με τους καταναλωτές, οι δαπάνες για λογαριασμούς αποτελούν με διαφορά την μεγαλύτερη δαπάνη τους ως ποσοστό επί του εισοδήματος τους.
Συγκεκριμένα, αποτελούν το 32% έναντι 25% τον προηγούμενο Δεκέμβριο. Αντίθετα μειωμένες είναι οι δαπάνες για αγορές προϊόντων σε σχέση με τον προηγούμενο Δεκέμβριο από 31% σε 26%.
Power Pass: Σε σχέση με τις υπόλοιπες κατηγορίες δαπανών, οι δαπάνες για φόρους καταγράφονται σταθερές. Οι υπόλοιπες δαπάνες όπως υπηρεσίες και ενοίκια δεν παρουσιάζουν ουσιαστική μεταβολή.
Τα αποτελέσματα της έρευνας καταγράφουν τη σημαντική αλλαγή που επήλθε στο καταναλωτικό κοινό το τελευταίο 6μήνο, η οποία αφορά κυρίως την επίδραση του αυξημένου κόστους της ενέργειας και δευτερευόντως την επίδραση της κρίσης του COVID-19 στο καταναλωτικό κλίμα και στην αγορά της λιανικής στην Ελλάδα.
Σημειώνεται ότι η έρευνα έλαβε χώρα την περίοδο 19-21 Ιουνίου 2022 μέσω Πανελλήνιας Έρευνας σε δείγμα 900 καταναλωτών. Καταγράφονται ιδιαίτερα ενδιαφέροντα συμπεράσματα και τάσεις σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες του κοινού από την επίδραση της πανδημίας, ενώ περιλαμβάνει και τον δείκτη καταναλωτικού κλίματος λιανικής.Power Pass: