Τι μπορεί να σκέφτεται ένας αγρότης από τη Χάλκη βλέποντας πως δέχεται κλήση από την Οξφόρδη της Μεγάλης Βρετανίας; Ποιος από το Μπάντεν – Μπάντεν θυμήθηκε να καλέσει έναν Λαρισαίο φούρναρη στις 9 το πρωί;
Κάτι τέτοιο αναρωτιούνται και οι αποδέκτες των κλήσεων αυτών και όταν το σηκώνουν διαπιστώνουν πως πρόκειται για μια κλασσική περίπτωση προσπάθειας εξαπάτησης. Αν δεν το αντιληφθούν έγκαιρα όμως θα δώσουν στοιχεία που ίσως στη συνέχεια αποβούν ζημιογόνα αφού οι «γύπες» θα αρπάξουν ότι περισσότερο μπορούν από τους προσωπικούς τους λογαριασμούς.
Ένα νέο κύμα δήθεν «τεχνικών» διεθνούς εταιρείας κάνει την εμφάνισή του το τελευταίο διάστημα στην ευρύτερη περιοχή της Λάρισας, σύμφωνα με πληροφορίες του Larissanet.gr. Είναι μια τακτική γνώριμη στην ΕΛ.ΑΣ. και έχει ως εξής: προσποιούμενοι τεχνικούς σε κέντρα υποστήριξης μεγάλων εταιρειών λογισμικού, «προθυμοποιούνται» να βοηθήσουν τους πολίτες στην επίλυση τεχνικών προβλημάτων στους υπολογιστές τους ή να πραγματοποιήσουν έλεγχο γνησιότητας των εγκαταστημένων προγραμμάτων στους υπολογιστές τους, ώστε να συνεχίσουν να τα χρησιμοποιούν.
Στο πλαίσιο αυτό ζητούν από τους ανυποψίαστους πολίτες να εγκαταστήσουν στον ηλεκτρονικό τους υπολογιστή λογισμικό απομακρυσμένης πρόσβασης, αποκτώντας έτσι έλεγχο στον υπολογιστή τους και στο σύνολο των δεδομένων που είναι αποθηκευμένα σε αυτόν, όπως:
-λογαριασμούς e-banking,
-λογαριασμούς μέσων κοινωνικής δικτύωσης,
-φωτογραφίες και βίντεο,
-ιστορικό περιήγησης,
-κωδικούς πρόσβασης σε εφαρμογές και ιστοτόπους κ.α.,
Τα δεδομένα αυτά στη συνέχεια τα χρησιμοποιούν και τα λεφτά (αυτό που κυρίως τους ενδιαφέρει) κάνουν… φτερά.
Από την ΕΛ.ΑΣ. συστήνεται στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, να μην ανταποκρίνονται στις κλήσεις αυτές και να μην αποκαλύπτουν προσωπικά δεδομένα και στοιχεία σε διάφορους επιτήδειους.
Πολλές είναι και αναφορές για τέτοιου είδους νούμερα από το εξωτερικό που γίνονται σε σελίδες αξιολόγησης. Τα σχόλια είναι χαρακτηριστικά της οργής που έχουν προκαλέσει οι απατεώνες στους πολίτες.
Πηγή: larissanet.gr