Πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ποντοπόρου Ναυτιλίας

Δέσμη νέων μέτρων που έχουν ως στόχο τους τόσο την ανάσχεση της διαρροής των πλοίων από το Εθνικό Νηολόγιο προς νηολόγια εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσο και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας προωθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Δεκατέσσερα ολόκληρα χρόνια μετά την προηγούμενη νομοθετική ρύθμιση, με τεράστιες και συνεχείς αλλαγές στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές, η κυβέρνηση, συνεπής στις δεσμεύσεις της, προχωρά στον απαραίτητο εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της ελληνικής ναυτιλίας. Σκοπός, αφενός η ενδυνάμωση του οικονομικού οφέλους και του κοινωνικού μερίσματος για τη χώρα και την ελληνική κοινωνία και αφετέρου η ενίσχυση της απασχόλησης των Ελλήνων ναυτικών, αναφέρει το υπουργείο Ναυτιλίας.

Όπως σημειώνεται, τα νέα μέτρα, στον πυρήνα των οποίων βρίσκεται η άρση αντικινήτρων και ο εξορθολογισμός διαδικασιών που σχετίζονται με την επιλογή της ελληνικής σημαίας, θα ενσωματωθούν στο υφιστάμενο σταθερό και συνταγματικά κατοχυρωμένο θεσμικό πλαίσιο νηολόγησης ποντοπόρων πλοίων. Τα μέτρα παρέχουν μεγαλύτερη ευελιξία στους όρους απασχόλησης πληρωμάτων, αντανακλούν βέλτιστες διεθνείς πρακτικές στο καθεστώς φορολογίας αλλοδαπών πληρωμάτων και προάγουν τη ναυτική εκπαίδευση.

Όπως τόνισε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης «μολονότι η ελληνική πλοιοκτησία διατηρεί την παγκόσμια πρωτοκαθεδρία της, σήμερα μόνο το 16,7% της ελληνόκτητης χωρητικότητας φέρει την ελληνική σημαία. Αυτό έχει δυσμενείς συνέπειες τόσο για την εικόνα της χώρας, όσο και για τη ναυτική απασχόληση και ναυτιλιακή τεχνογνωσία».

Η δέσμη μέτρων που ανακοινώνουμε σήμερα», επεσήμανε, «στοχεύει στην αντιστροφή της εικόνας αυτής. Θέτουμε νέες βάσεις ανάπτυξης της ναυτιλίας μας, που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες συνθήκες. Θέλω στο σημείο αυτό να ευχαριστήσω την ηγεσία των Υπουργείων Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων, καθώς και τη Διοίκηση του Ν.Α.Τ. για την εποικοδομητική συνεργασία. Οι πρώτες αντιδράσεις των κοινωνικών εταίρων στα μέτρα ανταγωνιστικότητας ήταν ιδιαίτερα θετικές. Επιδίωξή μας είναι να δώσουμε νέα πνοή στο ελληνικό νηολόγιο, με την εγγραφή νέων ελληνόκτητων ποντοπόρων πλοίων, ώστε να ανακόψουμε μια πτωτική πορεία πάνω από 30 ετών. Σήμερα πάνω από 4.000 ελληνόκτητα πλοία φέρουν σημαία άλλη από την ελληνική».

Και κατέληξε: «Θέλουμε να περάσουμε στους Έλληνες πλοιοκτήτες ένα ισχυρό μήνυμα ότι η ελληνική κυβέρνηση είναι κοντά τους, ακούει τις ανάγκες τους και ότι η γαλανόλευκη, με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και την ευελιξία που παρέχει μέσα από τα νέα μέτρα, αποτελεί την πιο αξιόπιστη επιλογή. Προσδοκούμε στη θετική ανταπόκριση της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας, πλοιοκτησίας και ναυτεργασίας, ώστε σε μία εποχή προκλήσεων να επιτευχθεί και αυτός ο εθνικός στόχος».

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Φρίκη: Βίασε 17χρονη και την τάισε ζωντανή στα γουρούνια
28 Νοεμβρίου, 2024
Γιατρός σκότωνε ασθενείς με θανατηφόρο μείγμα φαρμάκων
28 Νοεμβρίου, 2024
Σπανούλης: Πότε κατάλαβα ότι θέλω να γίνω προπονητής
28 Νοεμβρίου, 2024
Παναθηναϊκός – Ελσίνκι 1-0: Ελπίδες πρόκρισης για του Πράσινους
28 Νοεμβρίου, 2024
Δημοσκόπηση Metron Analysis: Εννιακομματική βουλή – 5ος ο ΣΥΡΙΖΑ και 7ος ο Κασσελάκης
28 Νοεμβρίου, 2024
«Με μια συγγνώμη δεν λύνονται όλα», λέει ο πατριός της Ειρήνης Μουρτζούκου
28 Νοεμβρίου, 2024
Ρίγας Σκόλα – ΠΑΟΚ 0-2: Πρώτη νίκη για τους Ασπρόμαυρους στο Europa League
28 Νοεμβρίου, 2024
Δεν υπάρχουν ενδείξεις δολιοφθοράς στο αεροσκάφος της DHL, σύμφωνα με τις γερμανικές μυστικές υπηρεσίες
28 Νοεμβρίου, 2024
Τσίπρας σε Αποστολάκη: Όταν ένας βουλευτής διαφωνεί με το κόμμα του, αφήνει και την έδρα του – Η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ
28 Νοεμβρίου, 2024
Κικίλιας για ΑΙΓΙΣ: Ξεκινάει τον Ιανουάριο η παράδοση των γεφυρών Bailey
28 Νοεμβρίου, 2024