Το οικονομικό επιτελείο έχει βάλει στόχο να καταπολεμήσει στο μέγιστο βαθμό τη φοροδιαφυγή, γιατί οι πόροι που θα αντληθούν από αυτή την μάχη, θα αξιοποιηθούν σε μέτρα ελάφρυνσης στο επόμενο χρονικό διάστημα, κυρίως των μικρομεσαίων.
Προς αυτή την κατεύθυνση ενισχύει τη φαρέτρα του με νέα όπλα, κι ένα από αυτά είναι το ψηφιακό πελατολόγιο.
- Το ψηφιακό πελατολόγιο είναι ένα σύστημα το οποίο θα υποχρεώνει τους επιχειρηματίες και τις επιχειρήσεις να καταγράφουν και να δηλώνουν τους πελάτες τους, έτσι ώστε η ΑΑΔΕ, να έχει πλήρη εικόνα των κινήσεων και των συναλλαγών κάθε επιχείρησης.
Οι κλάδοι τους οποίους αφορά το ψηφιακό πελατολόγιο είναι:
- Πάρκινγκ,
- Συνεργεία αυτοκινήτων,
- Φανοποιεία,
- Βουλκανιζατέρ,
- Πλυντήρια αυτοκινήτων,
- Επιχειρήσεις που πουλάνε ανταλλακτικά,
- Επιχειρήσεις που πουλάνε ή νοικιάζουν οχήματα.
Όλες αυτές οι επιχειρήσεις θα πρέπει να καταγράφουν τον ημερήσιο αριθμό πελατών, το ΑΦΜ του κάθε πελάτη, τα πλήρη στοιχεία των αποδείξεων και κάποια άλλα στοιχεία σε κάποιες συγκεκριμένες περιπτώσεις.
- Με τον τρόπο αυτό, θα υπάρχει online διασύνδεση real time από την ΑΑΔΕ, και θα διασταυρώνονται οι κινήσεις μέσω του MyData που γίνεται η τιμολόγηση και βγαίνουν τα τιμολόγια και τα παραστατικά.
Επίσης, θα υπάρχει η δυνατότητα οι ελεγκτές να συγκρίνουν την κίνηση που εμφανίζουν αντίστοιχες γειτνιάζουσες επιχειρήσεις, και έχουν ίδιο πεδίο δράσης, ίδιο αντικείμενο εκμετάλλευσης.
Για παράδειγμα σε πάρκινγκ, πλυντήριο, συνεργείο, θα δηλώνεται αριθμός κυκλοφορίας οχήματος και κατηγορία οχήματος.
Για ενοικίαση οχημάτων θα δηλώνεται αριθμός κυκλοφορίας οχήματος, κατηγορία οχήματος, σκοπός κίνησης, αν πχ το όχημα έχει φύγει από την έδρα του είτε για επισκευή, είτε για ενοικίαση, είτε για οτιδήποτε άλλο λόγο ή για δωρεάν υπηρεσία, ενδεχομένως για δοκιμή του αυτοκινήτου.
Δημιουργείται έτσι ένα αρραγές μέτωπο ώστε να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της φοροδιαφυγής σε κάποιους κλάδους που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια ότι δεν κόβονταν παραστατικά.