Πτήση με έναν νεκρό: Πόσο επικίνδυνες είναι οι αναταράξεις;

Για τους επιβάτες, η συμβουλή είναι να παραμένουν δεμένοι και να μην έχουν βαριά αντικείμενα έξω.

Ένας άνθρωπος έχασε τη ζωή του και αρκετοί τραυματίστηκαν μετά από έντονες αναταράξεις σε πτήση από το Λονδίνο προς τη Σιγκαπούρη.

Το αεροπλάνο υπέστη ξαφνική πτώση, η οποία εκτόξευσε ανθρώπους και αντικείμενα σε όλη την καμπίνα. Πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση στην Μπανγκόκ της Ταϊλάνδης.

Πόσο επικίνδυνες είναι οι αναταράξεις;

Τα αεροσκάφη έχουν σχεδιαστεί για να αντέχουν τα χειρότερα που μπορούν να τους προκαλέσουν οι αναταράξεις, λέει ο Guy Gratton, πιλότος και αναπληρωτής καθηγητής αεροπορίας και περιβάλλοντος στο Πανεπιστήμιο Cranfield.

Είναι «απίθανο» οι αναταράξεις να καταστρέψουν ένα αεροσκάφος, προσθέτει, σύμφωνα με το BBC.

Παρ’ όλα αυτά, οι αναταράξεις δεν κάνουν καλό σε ένα αεροσκάφος, γι’ αυτό και οι πιλότοι προσπαθούν να τις αποφεύγουν ή να επιβραδύνουν και να ενεργοποιούν την ένδειξη της ζώνης ασφαλείας.

Οι ειδικοί λένε ότι σε ακραία σενάρια, οι αναταράξεις μπορούν να προκαλέσουν δομικές ζημιές σε ένα αεροπλάνο, λόγω του πόσο ισχυροί μπορεί να είναι οι άνεμοι.

Οι έντονες αναταράξεις μπορεί να είναι επικίνδυνες για τους επιβάτες του αεροσκάφους λόγω της βίαιης κίνησης που μπορεί να προκαλέσουν, η οποία μπορεί να πετάξει όποιον δεν φοράει ζώνη ασφαλείας σε όλη την καμπίνα.

Ωστόσο, οι εμπειρογνώμονες σε θέματα αεροπορικής ασφάλειας λένε ότι οι θάνατοι και οι τραυματισμοί που οφείλονται σε αναταράξεις παραμένουν σπάνιοι.

Ο John Strickland, ειδικός σε θέματα αεροπορίας, δήλωσε ότι οι τραυματισμοί από σοβαρές αναταράξεις είναι «σχετικά σπάνιοι» στο πλαίσιο των εκατομμυρίων πτήσεων που πραγματοποιούνται.

Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ δήλωσε ότι υπήρξαν 163 «σοβαροί τραυματισμοί από αναταράξεις» σε αεροπορικές εταιρείες με έδρα τις ΗΠΑ μεταξύ 2009 και 2022 – κατά μέσο όρο περίπου 12 ανά έτος.

Πώς χειρίζονται οι πιλότοι τις αναταράξεις;

Οι πιλότοι λαμβάνουν συγκεκριμένες αεροπορικές προβλέψεις πριν πετάξουν, οι οποίες περιλαμβάνουν μετεωρολογικά δεδομένα.

Μπορούν να μελετούν αυτές τις πληροφορίες όταν σχεδιάζουν τις διαδρομές τους. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι σε θέση να αποφεύγουν απομονωμένες καταιγίδες, για παράδειγμα. Αλλά οι αναταράξεις «καθαρού αέρα» είναι λίγο πιο δύσκολο να αποφευχθούν.

Άλλα αεροσκάφη που προηγούνται στις ίδιες διαδρομές θα αναφέρουν επίσης τυχόν αναταράξεις, λέει ο κ. Gratton. Οι πιλότοι θα προσπαθήσουν να αποφύγουν αυτές τις περιοχές ή να επιβραδύνουν το αεροπλάνο για να μειώσουν τις επιπτώσεις.

Τα πληρώματα είναι επίσης εκπαιδευμένα στο πώς να ανταποκρίνονται στις αναταράξεις.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Σχολεία: Πότε θα κλείσουν για τα Χριστούγεννα
14 Δεκεμβρίου, 2024
Αντίνοος Αλμπάνης: Είμαι καλά συμφιλιωμένος με την αποτυχία
14 Δεκεμβρίου, 2024
Νέος τραυματισμός για τον Τζοέλ Εμπίντ
14 Δεκεμβρίου, 2024
Ν. Κορέα: Τι προβλέπεται μετά την απόφαση για την καθαίρεση του προέδρου Γιουν
14 Δεκεμβρίου, 2024
Πέθανε ο στιχουργός Νίκος Βρεττός
14 Δεκεμβρίου, 2024
Εξιχνιάστηκε η δολοφονία 41χρονου στον σταθμό του ΗΣΑΠ στον Άγιο Ελευθέριο
14 Δεκεμβρίου, 2024
Γκίλφοϊλ: Όταν η νέα πρέσβειρα των ΗΠΑ χαρακτήριζε τεμπέληδες τους Έλληνες
14 Δεκεμβρίου, 2024
«Το παιδί χανόταν αλλά εκείνη δεν έκλαιγε», λέει η κουμπάρα της Ειρήνης Μουρτζούκου
14 Δεκεμβρίου, 2024
Η Ρωσία αποσύρει δυνάμεις από την αεροπορική βάση της στη Συρία
14 Δεκεμβρίου, 2024
Φρίκη δίχως τέλος στη Γάζα: Το Ισραήλ βομβάρδισε σχολείο – Τουλάχιστον επτά νεκροί
14 Δεκεμβρίου, 2024