Τημαρτυρία ενός 24χρονου Σύρου που διασώθηκε από το ναυάγιο στην Πύλο μετέφερε στην ΕΡΤ ο αλληλέγγυος Τάσος Πολυχρονόπουλος για όσα του εξιστόρησε ο νεαρός λίγο πριν αναχωρήσει για τη Μαλακάσα. Μια συγκλονιστική μαρτυρία η οποία έρχεται σε αντίθεση με όσα δήλωσε νωρίτερα στις «Συνδέσεις» ο Νίκος Αλεξίου, εκπρόσωπος Τύπου του Λιμενικού Σώματος.
«Τους έδεσε με κάποιο σχοινί το σκάφος του λιμενικού και προσπάθησε να τους ρυμουλκήσει προς τα αριστερά. Για άγνωστο λόγο το σκάφος πήρε δεξιά κλίση και αιφνιδίως βυθίστηκε» υποστήριξε ο κ. Πολυχρονόπουλος επισημαίνοντας ότι ο 24χρονος ήταν σαφής στα όσα του δήλωσε.
Μεταφέροντας τα όσα του αποκάλυψε ο νεαρός από τη Συρία τόνισε ότι οι μετανάστες αντιμετώπισαν με δυσπιστία τις εκκλήσεις του Λιμενικού Σώματος που αρνείται την εμπλοκή του στη βύθιση του σκάφους. «Η μαρτυρία είναι σαφής. Επρόκειτο για πρόσδεση με σχοινί από σκάφος του Λιμενικού» πρόσθεσε.
Υγρός τάφος η Μεσόγειος από την πολιτική της ΕΕ
Αιτιολογώντας την άρνηση των μεταναστών πάνω στο πλοίο να ζητήσουν βοήθεια υποστήριξε ότι αυτό πιθανώς να οφείλεται στη δυσπιστία με την οποία αντιμετώπισαν την την ενέργεια του ΛΣ καθώς όπως είπε «αντιμετώπισαν τις προσκλήσεις αυτές ενδεχομένως ως απειλή».
Συμπλήρωσε δε ότι «η τακτική που ακολουθεί η ΕΕ για την Ευρώπη ως φρούριο δυστυχώς οδηγεί τη Μεσόγειο σε υγρό τάφο»
Ο κ. Πολυχρονόπουλος έφτασε στην Καλαμάτα, στο σημείο όπου παρέμεναν οι 104 διασωθέντες μετά από παράκληση συγγενή του και τη μεσολάβηση ανθρωπιστικών φορέων.
Ο ίδιος μιλώντας για τις κακουχίες που αντιμετώπισαν εν πλω είπε ότι επί σχεδόν πέντε ημέρες ήταν χωρίς εφόδια και είναι θαύμα πως επιβίωσαν. «Πέθαναν άνθρωποι στο καράβι από τις κακουχίες» συμπλήρωσε.
Ο 24χρονος Σύρος πλήρωσε 5.000 δολάρια
Όσον για το αντίτιμο για να επιβιβαστεί στο σαπιοκάραβο τόνισε ότι ο 24χρονος από τη Συρία ο οποίος επέζησε αποκάλυψε ότι «πλήρωσε 5.000 δολάρια. Έφυγε από μια κόλαση. Η ζωή του ήταν χαμένη. Ήταν αριστούχος της οδοντριατρικής. Εκεί η προοπτική ήταν 15 ευρώ το μήνα οπότε ήταν χαμένος και πήρε το ρίσκο. Ο ίδιος σώθηκε πολύ άλλοι δεν σώθηκαν».
Όπως του εκμυστηρεύτηκε ο 24χρονος αναχώρησε από τη Λιβύη όπου είχε φτάσει με ψυγείο με κίνδυνο να πεθάνει από το ψύχος. Όταν έφτασε στο λιμάνι επιβιβάστηκε στο σκάφος με μικρότερα βαρκάκια ενώ άκουσε τους διακινητές να λένε ότι «750 άτομα κλείσαμε». Μιλώντας για τον αριθμό των αγνοουμένων επιβεβαίωσε ότι πολλοί άνθρωποι ήταν μέσα το αμπάρι και οδηγήθηκαν μαζί με το σκάφος στο βυθό της Μεσογείου. Αποκάλυψε μάλιστα ότι ο 24χρονος πιέστηκε και ο ίδιος να μπει στο αμπάρι και σώθηκε γιατί αρνήθηκε. «Το πώς επιβίωσαν και αυτοί οι 104 άνθρωποι είναι θαύμα» τόνισε ο κ. Πολυχρονόπουλος.
Εκπρόσωπος Λιμενικού για ναυάγιο στην Πύλο: Δεν έγινε καμία προσπάθεια πρόσδεσης του σκάφους, αρνήθηκαν τη βοήθεια
Για τα αίτια της τραγωδίας μίλησε την Παρασκευή (16/6) ο εκπρόσωπος Τύπου του Λιμενικού Νίκος Αλεξίου ο οποίος έδωσε διευκρινίσεις για τα σενάρια αναφορικά με το τι προκάλεσε την κλίση και τελικά το βύθισμα του σκάφους. «Δεν έγινε καμία προσπάθεια πρόσδεσης τους σκάφους» υπογράμμισε μιλώντας για το πολύνεκρο ναυάγιο ανοιχτά της Πύλου.
Μιλώντας στην εκπομπή της ΕΡΤ «Συνδέσεις» με τον Κώστα Παπαχλιμίντζο και τη Χριστίνα Βίδου ο Νίκος Αλεξίου υποστήριξε πως η βύθιση του σκάφους των διακινητών, παρουσία παραπλέοντων σκαφών του λιμενικού σώματος έγινε όταν οι μετανάστες από τις αφρικανικές χώρες, άγνωστο για ποιο λόγο, μετακινήθηκαν προς μια κατεύθυνση αλλάζοντας την ευστάθεια του πλοίου με τους 750 ανθρώπους.
«Δεν υπήρχε ένδεια μέσων, υπηρεσιακά ήμασταν εκεί»
«Ο καπετάνιος του σκάφους πνίγηκε στο πολύνεκρο ναυάγιο» δήλωσε και τόνισε πως συνεχίζονται οι έρευνες διάσωσης και εξερεύνησης των αγνοουμένων, αν και οι ελπίδες έχουν σχεδόν εξανεμιστεί.
«Δεν υπήρχε ένδεια μέσων. Υπηρεσιακά ήμασταν εκεί» απάντησε ο εκπρόσωπος Τύπου του Λιμενικού για το ότι στο σημείο δεν έσπευσε για βοήθεια τις κρίσιμες ώρες το ναυαγοσωστικό Aigaion Pelagos που βρισκόταν αγκυροβολημένο στο Γύθειο.
Σχολιάζοντας την πληροφορία για το εάν έχουν χρησιμοποιηθεί σχοινιά στο πλοίο εξήγησε ότι το λιμενικό δεν έκανε κάτι τέτοιο αλλά τα σχοινιά τα είχαν πετάξει ναύτες από το εμπορικό πλοίο που τους πέταξαν εφόδια.