Σε δημόσια διαβούλευση το νέο νομοσχέδιο για την Ιδιωτική Εκπαίδευση – Τι περιλαμβάνει

Το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, που στοχεύει στην αναβάθμιση του ιδιωτικού σχολείου και εντάσσεται στο πλαίσιο της συνολικής μεταρρύθμισης για ένα πιο αυτόνομο, σύγχρονο και καινοτόμο σχολείο, παρουσιάστηκε σήμερα μέσω τηλεδιάσκεψης από την Υπουργό κα Νίκη Κεραμέως, μαζί με την Υφυπουργό κα Σοφία Ζαχαράκη και τη Γενική Γραμματέα κα Σίσσυ Γκίκα, στους συντάκτες του εκπαιδευτικού ρεπορτάζ.

Εντός της ημέρας, το νομοσχέδιο αναμένεται να αναρτηθεί προς δημόσια διαβούλευση.

Όπως αναφέρει το Υπουργείο, οι αγκυλώσεις που υφίστανται και επιτάσσουν την αλλαγή του παρόντος θεσμικού πλαισίου είναι, μεταξύ άλλων, το ασφυκτικό και συγκεντρωτικό πλαίσιο λειτουργίας, η αδυναμία αποτελεσματικής διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, η έλλειψη ευελιξίας στα εβδομαδιαία ωρολόγια προγράμματα και σε πρόσθετες εκπαιδευτικές και άλλες δραστηριότητες, οι περιορισμοί στις δυνατότητες επιπλέον απασχόλησης των εκπαιδευτικών, οι περιορισμοί στη χρήση εγκαταστάσεων.

Στόχοι της νομοθετικής αλλαγής είναι οι κάτωθι:

  • Μείωση του κρατικού παρεμβατισμού και ενίσχυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας
  • Ενίσχυση της ουσιαστικής αυτονομίας της σχολικής μονάδας
  • Ενίσχυση του δικαιώματος της γονεϊκής επιλογής σχολείου
  • Ενίσχυση της ευελιξίας όσον αφορά στην οργάνωση και στη λειτουργία της σχολικής μονάδας
  • Αποτελεσματικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού σύμφωνα με τις ανάγκες και τη φιλοσοφία του σχολείου

Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις του νομοσχεδίου κινούνται σε τρεις βασικούς άξονες: α) απλοποίηση πλαισίου λειτουργίας, περισσότερη αυτονομία και ευελιξία στην οργάνωση και λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων, β) αποτελεσματικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και στήριξη των εκπαιδευτικών και γ) αξιοποίηση κτηριακών εγκαταστάσεων και ευελιξία.

Ως προς την οργάνωση και λειτουργία σχολικής μονάδας, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων με το νέο νομοχέδιο δηλώνει πως εισάγει:

  • Ευελιξία στη διαμόρφωση διευρυμένου ωρολογίου προγράμματος (επιπλέον του υποχρεωτικού ΥΠΑΙΘ)
  • Ευελιξία στην προσθήκη εκπαιδευτικών και άλλων δραστηριοτήτων στις δράσεις εκτός ωρών και ημερών λειτουργίας των σχολείων
  • Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας με μόνο έλεγχο νομιμότητας και όχι σκοπιμότητας
  • Διεύρυνση δυνατότητας μετεγγραφών μαθητών (και από ιδιωτικά σε ιδιωτικά σχολεία)

Ως προς τη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, οι προτάσεις είναι οι ακόλουθες:

  • Αξιολόγηση σχολικής μονάδας, εκπαιδευτικού έργου και εκπαιδευτικών (κατ’ αναλογία κριτηρίων δημόσιου σχολείου)
  • Πρόβλεψη συμβάσεων αορίστου χρόνου για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς – κατάργηση συμβάσεων 2ετίας
  • Δυνατότητα περιορισμού ωραρίου 1) κατόπιν αίτησης του εκπαιδευτικού και 2) σε περίπτωση μη συμπλήρωσης του ωραρίου του διοριστηρίου
  • Δυνατότητα πρόσθετης απασχόλησης εκπαιδευτικών σε δραστηριότητες εκτός σχολικού ωραρίου, με δυνατότητα αύξησης εισοδήματος
  • Έλεγχος νομιμότητας και όχι σκοπιμότητας στον ορισμό Διευθυντή και Υποδιευθυντή από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης
  • Δυνατότητα αντικατάστασης Διευθυντή/Υποδιευθυντών εντός του σχολικού έτους
  • Δυνατότητα διορισμού Υποδιευθυντή/ών (προαιρετική και όχι υποχρεωτική), ανεξαρτήτως αριθμού

Νέες ευκαιρίες απασχόλησης των εκπαιδευτικών, με δυνατότητα αύξησης του εισοδήματός τους:

  • Δίνεται η δυνατότητα στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να εργάζονται και σε πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες μετά το πέρας του (υποχρεωτικού ή διευρυμένου) ωραρίου με πρόσθετη αμοιβή
  • Δίνεται η δυνατότητα στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να εργάζονται παράλληλα σε κέντρα ξένων γλωσσών και άλλους φορείς εκπαίδευσης με πρόσθετη αμοιβή
  • Δίνεται η δυνατότητα στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να εργάζονται με πρόσθετη αμοιβή σε δραστηριότητες της σχολικής μονάδας και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού (και όχι μόνο μέχρι 30 Ιουνίου)

Οι εκπαιδευτικοί θα προσλαμβάνονται πλέον με συμβάσεις αορίστου χρόνου. Καταργούνται οι συμβάσεις 2ετίας των εκπαιδευτικών που τους οδηγούσαν σε δυσμενή θέση.

Για τη χρήση των κτηριακών εγκαταστάσεων:

  • Δίνεται η δυνατότητα συστέγασης όλων των ειδών φορέων εκπαίδευσης
  • Προβλέπεται η αξιοποίηση κτηριακών εγκαταστάσεων και το καλοκαίρι, με δυνατότητα απασχόλησης των εκπαιδευτικών του σχολείου και αύξησης του εισοδήματός τους.
Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
Ιανουάριος 16, 2024
Άγριο ξύλο στην Κρέστενα: Εξωσχολικός επιτέθηκε σε 16χρονο μέσα στο σχολείο
Ιανουάριος 10, 2025
Συγκλονιστικές μαρτυρίες από κατοίκους που επιστρέφουν στα σπίτια τους στο Λος Άντζελες – Οργή και απογοήτευση για τους πυρόπληκτους
Ιανουάριος 10, 2025
Ευρωλίγκα: Ο τρομερός Βεζένκοφ «εκτέλεσε» με 45άρι την Μπάγερν στο ΣΕΦ
Ιανουάριος 10, 2025
Συνελήφθη 21χρονος στο Περιστέρι με πιστόλι και 12 φυσίγγια πάνω του
Ιανουάριος 10, 2025
«Θα σας βρουν σε χαντάκι» – Απειλές καταγγέλλει ότι δέχεται ο δικηγόρος της συζύγου του αστυνομικού της Βουλής
Ιανουάριος 10, 2025
Ν. Δένδιας για έκτακτες κρίσεις: Απαιτείται να εκσυγχρονιστούμε για να πάμε μπροστά
Ιανουάριος 10, 2025
Λάρισα: Περιπλέκεται το μυστήριο της εξαφάνισης του 39χρονου Βασίλη – Πού στρέφονται οι έρευνες
Ιανουάριος 10, 2025
Είχε βραβευτεί ως «αστυνομικός της χρονιάς» μια από τους συλληφθέντες για το κύκλωμα προστασίας των οίκων ανοχής
Ιανουάριος 10, 2025
Εφετείο Θράκης: Επικυρώθηκε η πρωτόδικη καταδίκη του ιδιοκτήτη των σκύλων που σκότωσαν την Βρετανίδα τουρίστρια στη Μαρώνεια
Ιανουάριος 10, 2025
Πήλιο: Απειλούσε και εκβίαζε την παντρεμένη σύντροφό του για να γυρίσει κοντά του
Ιανουάριος 10, 2025