Σειρά αλλαγών στα σχολεία και πανεπιστήμια προανήγγειλε η Κεραμέως

Μιλώντας στη συνεδρίαση του Γενικού Συμβουλίου του ΣΕΒ και σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας σχετικά με τα επαγγέλματα του μέλλοντος, η υπουργός Παιδείας επεσήμανε το γεγονός ότι σχεδόν τέσσερις στις δέκα παραγωγικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες στην κάλυψη κενών θέσεων εργασίας, ιεραρχώντας ως σημαντικότερο εμπόδιο τις ελλείψεις σε δεξιότητες και όχι τη μη διαθεσιμότητα τυπικών προσόντων.

«Συνεπώς βρισκόμαστε αντιμέτωποι με το σοβαρότατο πρόβλημα της αναντιστοιχίας μεταξύ των γνώσεων και δεξιοτήτων που απαιτούνται για την κάλυψη των θέσεων εργασίας και αυτών που διαθέτει το ανθρώπινο δυναμικό που αποφοιτά από το εκπαιδευτικό σύστημα», είπε χαρακτηριστικά.

Παρεμβάσεις

Εν συνεχεία, η υπουργός παρουσίασε, ενδεικτικά, παρεμβάσεις σε όλο το φάσμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας που απαντούν στις μεγάλες προκλήσεις που αναδεικνύονται στην εν λόγω έρευνα.

Η καλλιέργεια ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων, η ενίσχυση του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού και η διαρκής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών περιλαμβάνονται στις στοχευμένες παρεμβάσεις που παρουσίασε η Υπουργός για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ), η αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών, η δημιουργία Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) και η πιο ενεργή εμπλοκή των κοινωνικών εταίρων στις πολιτικές της ΕΕΚ αναδείχθηκαν ως κομβικής σημασίας.

Επέκταση της πρακτικής άσκησης φοιτητών

Στην Ανώτατη εκπαίδευση, η υπουργός επεσήμανε ιδιαιτέρως την επέκταση του θεσμού της πρακτικής άσκησης φοιτητών σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, καθώς και την ενίσχυση του τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης. Κλείνοντας, τόνισε τη σημασία της θεσμοθέτησης της διαδικασίας αναγνώρισης μη τυπικής και άτυπης μάθησης, αλλά και της επανακατάρτισης και της αναβάθμισης των δεξιοτήτων των ενηλίκων για τη βέλτιστη ένταξη ή επανένταξη στην αγορά εργασίας και τη μείωση του κοινωνικού αποκλεισμού.

Ο ρόλος των επιχειρήσεων

Τέλος, απευθυνόμενη προς τα μέλη του Γενικού Συμβουλίου του ΣΕΒ, η Υπουργός αναφέρθηκε στον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι επιχειρήσεις στην αντιμετώπιση των προκλήσεων που αναδεικνύονται στην εν λόγω έρευνα. Ενδετικικά, η αρωγή των επιχειρήσεων μέσω της προσφοράς ποιοτικών θέσεων μαθητείας, πρακτικής άσκησης και απόκτησης εργασιακής εμπειρίας, αλλά και της συμμετοχής ειδικών από τον χώρο των επιχειρήσεων στον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό θα μεγιστοποιούσαν τα οφέλη των πολιτικών εκπαίδευσης και απασχόλησης. Περαιτέρω, ο ρόλος των επιχειρήσεων μπορεί να αποδειχθεί καθοριστικός και κατά τη διαδικασία αναβάθμισης των δεξιοτήτων και τη διαδικασία επανακατάρτισης.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Νεκρά βρέφη στην Αμαλιάδα: Και 6ος φάκελος στο Ανθρωποκτονιών
12 Νοεμβρίου, 2024
Παραιτείται ο αρχιεπίσκοπος του Καντέρμπουρι μετά το σκάνδαλο συγκάλυψης κακοποίησης παιδιών
12 Νοεμβρίου, 2024
Πότε θα παντρευτούν Κωνσταντίνος Αργυρός και Αλεξάνδρα Νίκα
12 Νοεμβρίου, 2024
ΑΦΜ σε ανήλικα παιδιά: Πώς γίνεται η διαδικασία
12 Νοεμβρίου, 2024
Μεντβέντεφ: Η Ευρώπη προσπαθεί να κλιμακώσει τη σύγκρουση στην Ουκρανία μετά τη νίκη Τραμπ
12 Νοεμβρίου, 2024
Δεκατρείς γυναικοκτονίες στην Ελλάδα το 2024
12 Νοεμβρίου, 2024
Κεραμέως: Δεν διακόπτεται η σύνταξη αναπηρίας σε όσους εργάζονται
12 Νοεμβρίου, 2024
Αγρίνιο: Στην Αθήνα αγόρασε το όπλο με το οποίο σκότωσε τη Δώρα ο 30χρονος
12 Νοεμβρίου, 2024
Καταδικάστηκε γιατρός στη Θεσσαλονίκη για «φακελάκι»
12 Νοεμβρίου, 2024
Ανδρουλάκης: Τα «take it or leave it» ή «συναίνεση αλά καρτ» στο ΠΑΣΟΚ δεν θα τα βρείτε
12 Νοεμβρίου, 2024