Σειρά αλλαγών στα σχολεία και πανεπιστήμια προανήγγειλε η Κεραμέως

Μιλώντας στη συνεδρίαση του Γενικού Συμβουλίου του ΣΕΒ και σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας σχετικά με τα επαγγέλματα του μέλλοντος, η υπουργός Παιδείας επεσήμανε το γεγονός ότι σχεδόν τέσσερις στις δέκα παραγωγικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες στην κάλυψη κενών θέσεων εργασίας, ιεραρχώντας ως σημαντικότερο εμπόδιο τις ελλείψεις σε δεξιότητες και όχι τη μη διαθεσιμότητα τυπικών προσόντων.

«Συνεπώς βρισκόμαστε αντιμέτωποι με το σοβαρότατο πρόβλημα της αναντιστοιχίας μεταξύ των γνώσεων και δεξιοτήτων που απαιτούνται για την κάλυψη των θέσεων εργασίας και αυτών που διαθέτει το ανθρώπινο δυναμικό που αποφοιτά από το εκπαιδευτικό σύστημα», είπε χαρακτηριστικά.

Παρεμβάσεις

Εν συνεχεία, η υπουργός παρουσίασε, ενδεικτικά, παρεμβάσεις σε όλο το φάσμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας που απαντούν στις μεγάλες προκλήσεις που αναδεικνύονται στην εν λόγω έρευνα.

Η καλλιέργεια ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων, η ενίσχυση του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού και η διαρκής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών περιλαμβάνονται στις στοχευμένες παρεμβάσεις που παρουσίασε η Υπουργός για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ), η αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών, η δημιουργία Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) και η πιο ενεργή εμπλοκή των κοινωνικών εταίρων στις πολιτικές της ΕΕΚ αναδείχθηκαν ως κομβικής σημασίας.

Επέκταση της πρακτικής άσκησης φοιτητών

Στην Ανώτατη εκπαίδευση, η υπουργός επεσήμανε ιδιαιτέρως την επέκταση του θεσμού της πρακτικής άσκησης φοιτητών σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, καθώς και την ενίσχυση του τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης. Κλείνοντας, τόνισε τη σημασία της θεσμοθέτησης της διαδικασίας αναγνώρισης μη τυπικής και άτυπης μάθησης, αλλά και της επανακατάρτισης και της αναβάθμισης των δεξιοτήτων των ενηλίκων για τη βέλτιστη ένταξη ή επανένταξη στην αγορά εργασίας και τη μείωση του κοινωνικού αποκλεισμού.

Ο ρόλος των επιχειρήσεων

Τέλος, απευθυνόμενη προς τα μέλη του Γενικού Συμβουλίου του ΣΕΒ, η Υπουργός αναφέρθηκε στον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι επιχειρήσεις στην αντιμετώπιση των προκλήσεων που αναδεικνύονται στην εν λόγω έρευνα. Ενδετικικά, η αρωγή των επιχειρήσεων μέσω της προσφοράς ποιοτικών θέσεων μαθητείας, πρακτικής άσκησης και απόκτησης εργασιακής εμπειρίας, αλλά και της συμμετοχής ειδικών από τον χώρο των επιχειρήσεων στον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό θα μεγιστοποιούσαν τα οφέλη των πολιτικών εκπαίδευσης και απασχόλησης. Περαιτέρω, ο ρόλος των επιχειρήσεων μπορεί να αποδειχθεί καθοριστικός και κατά τη διαδικασία αναβάθμισης των δεξιοτήτων και τη διαδικασία επανακατάρτισης.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
«Καμπανάκι» από τον ΥΠΕΞ της Γαλλίας για τον πόλεμο στην Ουκρανία
3 Μαρτίου, 2025
Φωτιά σε διυλιστήριο πετρελαίου στην πόλη Ουφά της Ρωσίας
3 Μαρτίου, 2025
Θεσσαλονίκη: Αυτοκίνητο προσέκρουσε σε προστατευτικές μπάρες και μπήκε στο εργοτάξιο του FlyOver
3 Μαρτίου, 2025
Στις φλόγες αυτοκίνητα και μοτοποδήλατο στα Σεπόλια και την Καισαρινή
3 Μαρτίου, 2025
Χειροπέδες σε 24χρονο που πυροβολούσε στον αέρα σε εκδήλωση στο Ρέθυμνο
3 Μαρτίου, 2025
Φθιώτιδα: 34 συλλήψεις για τα σοβαρά επεισόδια μεταξύ χούλιγκαν
3 Μαρτίου, 2025
Οι εκδηλώσεις στην Αττική για την Καθαρά Δευτέρα
3 Μαρτίου, 2025
Ζελένσκι: Εργαζόμαστε με τους ευρωπαίους συμμάχους πάνω σε κοινές θέσεις
3 Μαρτίου, 2025
Όσκαρ 2025: Θρίαμβος για το Anora
3 Μαρτίου, 2025
Τραμπ: Να ανησυχούμε λιγότερο για τον Πούτιν
3 Μαρτίου, 2025