Ένας μήνας συμπληρώνεται από την άρση του lockdown αλλά η εστίαση και το λιανεμπόριο κινούνται στα “ρηχά”. Οι καταναλωτές παραμένουν διστακτικοί, οι τουρίστες απουσιάζουν και οι μικρές επιχειρήσεις αγωνιούν για την επόμενη ημέρα.
Οι πολίτες κοιτάνε βιτρίνες αλλά δεν αγοράζουν. Η αβεβαιότητα, που έφερε ο κορωνοϊός στους καταναλωτές για τα εισοδήματα τους, δεν έφυγε μαζί με την καραντίνα.
Η απουσία τουριστών δεν επηρεάζει μόνο τα ξενοδοχεία. Τα καταστήματα στο εμπορικό κέντρο της Αθήνας υποφέρουν και σύμφωνα με έρευνα της ΓΣΕΒΕΕ ο τζίρος μετά το lockdown είναι μειωμένος κατά 46%.
Η εικόνα, με την πληθώρα πελατών, είναι η εξαίρεση. Ο κανόνας είναι τα μισοάδεια εστιατόρια και καφέ, ειδικά στις τουριστικές περιοχές.
1 στις 4 μικρομεσαίες επιχειρήσεις εκτιμούν ότι θα βάλουν “λουκέτο” εντός τριμήνου, Οι περισσότερες από αυτές είναι στην εστίαση.
Οι μικρομεσαίοι ζητάνε επειγόντως ρευστότητα για να αντέξουν. Στο χειρότερο σενάριο πάντως, τα “λουκέτα” θα προσθέσουν 190.000 νέους ανέργους, ενώ ήδη 1 στους 3 δηλώνουν αδυναμία πληρωμής φόρων- εισφορών.