Προ των πυλών η επιστροφή των τρένων στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο έπειτα από την τραγωδία στα Τέμπη, με τα πρώτα δρομολόγια να αρχίζουν σταδιακά την Τετάρτη 22 Μαρτίου.
Τα δρομολόγια πρόκειται να είναι μειωμένα με κυκλοφορία μόνο μιας αμαξοστοιχίας κάθε φορά σε σήραγγα και προσεχώς επιτήρηση μέσω ηλεκτρονικών καμερών, ώσπου να ολοκληρωθεί το σύστημα της τηλεδιοίκησης.
Με στόχο μάλιστα να αναβαθμιστεί η ασφάλεια στο σιδηροδρομικό δίκτυο και συγκεκριμένα στις σήραγγες στα μέτρα που λαμβάνονται ανήκουν η πιστή τήρηση του κανονισμού κυκλοφορίας, αλλά και οι κανόνες πυρασφάλειας και πυρανίχνευσης .
Η επιβατική γραμμή που αναμένεται να τεθεί πρώτη σε λειτουργία είναι αυτή που εξυπηρετεί την γραμμή Αθήνα – Χαλκίδα – Αεροδρόμιο ενώ το τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη αναμένεται να επανεκκινήσει στις αρχές Απριλίου.
Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό η ανάπτυξη των δρομολογίων θα γίνει σε πέντε φάσεις:
22.03.2023:
- Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο
- Προαστιακός Κάντζα – Λιόσια
- Προαστιακός Αθήνα – ΟΙνόη – Χαλκίδα
- Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
- Θεσσαλονίκη – Δράμα
- Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
- Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
- Κάτω Αχαϊα – Πάτρα
- Πάτρα – Ρίο
- Διακοφτό – Καλάβρυτα
- Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο
- Βόλος – Μηλιές
- Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη)
- Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
27.03.2023 Επανεκκίνηση (επιπλέον):
Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο
01.04.2023 Επανεκκίνηση (επιπλέον):
- InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 πρωινό ζέυγος)
- Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα
- Παλιοφάρσαλος – Καλαμπάκα
- Λάρισα – Βόλος
- Λαμία – Στυλίδα
06.04.2023 Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):
- InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζέυγη ημερησίως)
- Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
11.04.2023 Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):
Λοιπά δρομολόγια
Μέτρα για την ασφάλεια:
- 2 σταθμάρχες σε κάθε σταθμό
- Προαστιακός: 2 μηχανοδηγοί + 1 συνοδός
- InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη: 3 συνοδοί
Ταχύτατες προσλήψεις προσωπικού για την ενίσχυση του ΟΣΕ
Μείωση ταχύτητας:
- 80 χλμ σε προαστιακούς/εμπορευματικούς
- 100 χλμ σε επιβατικές αμαξοστοιχίες
Παράλληλα, θα υπάρξει σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ.
Τέλος, αναβαθμίζονται οι υποδομές με ολοκλήρωση των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα, ενώ θα προκηρυχθεί διαγωνισμός για την ανάταξη και συντήρηση των σηράγγων.