SMS στο 13033: «Προσθέστε τον κωδικό 7» – Δείτε τι θα αφορά

Το Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τον τρόπο με τον οποίο κινείται η αγορά εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού και κυρίως τα σούπερ μάρκετ.

Σε ανάλυσή του, αναφέρεται στη δυνατότητα εξυπηρέτησης πελατών, που μειώνεται στο 50%, ενώ εκφράζει κι ανησυχία για δημιουργία μεγάλων ουρών στις ώρες αιχμής έξω από τα καταστήματα. Γι αυτό ζητά αλλαγή του πλαισίου λειτουργίας των σούπερ μάρκετ υπό την ισχύουσα ΚΥΑ και την επιβολή ενός νέου κωδικού που θα αποστέλλεται με SMS στο 13033 (π.χ. το Νο. 7)

Παράλληλα, ο ΙΕΛΚΑ καταθέτει τις εξής προτάσεις:

  • την επαναφορά του μέγιστου αριθμού ατόμων για όλα τα καταστήματα στα ισχύοντα ως τις 17/1 (1 άτομο ανά 10 τ.μ.), με στόχο την εξυπηρέτηση των καταναλωτών και την κανονικότητα στην προμήθεια βασικών καταναλωτικών αγαθών.
  • την επαναφορά της λήξης του ωραρίου λειτουργίας για τα καταστήματα τροφίμων στις 20:30 για να δοθεί χρόνος για αγορές ειδών πρώτης ανάγκης στους εργαζόμενους των καταστημάτων του λοιπού λιανεμπορίου.
  • Την υιοθέτηση διαφορετικού διακριτού κωδικού μετακίνησης στο 13033 για τα καταστήματα τροφίμων σε σχέση με τα υπόλοιπα καταστήματα του λιανεμπορίου (π.χ. το «7»), προκειμένου να διαχωριστεί ο χρόνος των αγορών για είδη πρώτης ανάγκης σε σχέση με τα λοιπά είδη.

Σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΕΛΚΑ, «είναι σαφές ότι ο αριθμός δυνατότητας εξυπηρέτησης πελατών δεν επαρκεί για να εξυπηρετηθούν σωστά οι πελάτες. Το αποτέλεσμα της μείωσης στη δυνατότητα εξυπηρέτησης θα είναι αναπόφευκτα η δημιουργία ουρών εκτός των καταστημάτων, όπως έχει παρατηρηθεί στο παρελθόν, με δύσκολες καιρικές συνθήκες. Θεωρούμε ότι οι συνέπειες θα είναι οι εξής:

  • Συνωστισμός εκτός των καταστημάτων στις ουρές. Ο συνωστισμός έξω από τα καταστήματα – που δεν υπήρχε μέχρι σήμερα – είναι δυνητικά πιο επικίνδυνος από τη γρήγορη εξυπηρέτηση όπως γινόταν μέχρι σήμερα μέσα στα καταστήματα.
  • Αύξηση του μέσου χρόνου εξυπηρέτησης λόγω των ουρών. Π.χ. αντί για 1 ώρα επίσκεψη θα χρειάζεται 1 ώρα συν 15 λεπτά αναμονή για είσοδο στο κατάστημα. Με δεδομένο μάλιστα τον περιορισμό του 2ωρου χρόνου για αγορές από το 13033, πρακτικά μειώνοντας τον διαθέσιμο χρόνο επίσκεψης για να αγοραστούν προϊόντα πρώτης ανάγκης.
  • Εμφάνιση ανησυχίας, θυμού, αν όχι και πανικού, στο αγοραστικό κοινό λόγω των ουρών κάτι που θα μεταφραστεί και σε αγοραστική συμπεριφορά.
  • Λάθος επικοινωνιακό μήνυμα προς τον καταναλωτή-πολίτη τόσο σε σχέση με την πορεία της πανδημίας, όσο και σε σχέση με την ασφάλεια των αγορών του.
Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
Ιανουάριος 16, 2024
Eμπρηστική επίθεση σε όχημα Tesla σταθμευμένο στα Εξάρχεια
Ιανουάριος 11, 2025
Παρίσταναν υπαλλήλους εταιρείας ηλεκτρικής ενέργειας για να μπουν σε σπίτια και τα ξάφριζαν
Ιανουάριος 11, 2025
Πώς δρούσε το κύκλωμα προστασίας σε οίκους ανοχής και λέσχες – Ο «Κρητικός», ο «θείος» και η «αστυνομικός της χρονιάς»
Ιανουάριος 11, 2025
Έστειλε στο νοσοκομείο 80χρονο μετά από καυγά για λίγα λεμόνια
Ιανουάριος 11, 2025
«Το 30% των ατόμων με συμπτώματα έχει γρίπη» – Γιατί είναι δύσκολο να μεταλλαχθεί ο HMPV
Ιανουάριος 11, 2025
Τουλάχιστον τρεις τραυματίες σε ρωσική περιφέρεια από ουκρανικά drones – Η Ρωσία εξαπέλυσε 74 drones τη νύχτα, υποστηρίζει το Κίεβο
Ιανουάριος 11, 2025
Λάρισα: «Ο 39χρονος Βασίλης επέλεξε να εξαφανιστεί» εκτιμά ο Καλλιακμάνης
Ιανουάριος 11, 2025
Βίντεο ντοκουμέντο από το τροχαίο δυστύχημα με νεκρό τον 22χρονο Παναγιώτη – Τα δύο ΙΧ βρέθηκαν σε απόσταση 150 μέτρων μεταξύ τους
Ιανουάριος 11, 2025
Νεκρός μέσα σε νταλίκα βρέθηκε αλλοδαπός στα ΣΕΑ Ευαγγελισμού Λάρισας
Ιανουάριος 11, 2025
Ειρήνη Μουρτζούκου: Ραγδαίες εξελίξεις – Ο κρυφός «άσσος» του Ανθρωποκτονιών για 4 θανάτους
Ιανουάριος 11, 2025