SMS στο 13033: «Προσθέστε τον κωδικό 7» – Δείτε τι θα αφορά

Το Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τον τρόπο με τον οποίο κινείται η αγορά εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού και κυρίως τα σούπερ μάρκετ.

Σε ανάλυσή του, αναφέρεται στη δυνατότητα εξυπηρέτησης πελατών, που μειώνεται στο 50%, ενώ εκφράζει κι ανησυχία για δημιουργία μεγάλων ουρών στις ώρες αιχμής έξω από τα καταστήματα. Γι αυτό ζητά αλλαγή του πλαισίου λειτουργίας των σούπερ μάρκετ υπό την ισχύουσα ΚΥΑ και την επιβολή ενός νέου κωδικού που θα αποστέλλεται με SMS στο 13033 (π.χ. το Νο. 7)

Παράλληλα, ο ΙΕΛΚΑ καταθέτει τις εξής προτάσεις:

  • την επαναφορά του μέγιστου αριθμού ατόμων για όλα τα καταστήματα στα ισχύοντα ως τις 17/1 (1 άτομο ανά 10 τ.μ.), με στόχο την εξυπηρέτηση των καταναλωτών και την κανονικότητα στην προμήθεια βασικών καταναλωτικών αγαθών.
  • την επαναφορά της λήξης του ωραρίου λειτουργίας για τα καταστήματα τροφίμων στις 20:30 για να δοθεί χρόνος για αγορές ειδών πρώτης ανάγκης στους εργαζόμενους των καταστημάτων του λοιπού λιανεμπορίου.
  • Την υιοθέτηση διαφορετικού διακριτού κωδικού μετακίνησης στο 13033 για τα καταστήματα τροφίμων σε σχέση με τα υπόλοιπα καταστήματα του λιανεμπορίου (π.χ. το «7»), προκειμένου να διαχωριστεί ο χρόνος των αγορών για είδη πρώτης ανάγκης σε σχέση με τα λοιπά είδη.

Σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΕΛΚΑ, «είναι σαφές ότι ο αριθμός δυνατότητας εξυπηρέτησης πελατών δεν επαρκεί για να εξυπηρετηθούν σωστά οι πελάτες. Το αποτέλεσμα της μείωσης στη δυνατότητα εξυπηρέτησης θα είναι αναπόφευκτα η δημιουργία ουρών εκτός των καταστημάτων, όπως έχει παρατηρηθεί στο παρελθόν, με δύσκολες καιρικές συνθήκες. Θεωρούμε ότι οι συνέπειες θα είναι οι εξής:

  • Συνωστισμός εκτός των καταστημάτων στις ουρές. Ο συνωστισμός έξω από τα καταστήματα – που δεν υπήρχε μέχρι σήμερα – είναι δυνητικά πιο επικίνδυνος από τη γρήγορη εξυπηρέτηση όπως γινόταν μέχρι σήμερα μέσα στα καταστήματα.
  • Αύξηση του μέσου χρόνου εξυπηρέτησης λόγω των ουρών. Π.χ. αντί για 1 ώρα επίσκεψη θα χρειάζεται 1 ώρα συν 15 λεπτά αναμονή για είσοδο στο κατάστημα. Με δεδομένο μάλιστα τον περιορισμό του 2ωρου χρόνου για αγορές από το 13033, πρακτικά μειώνοντας τον διαθέσιμο χρόνο επίσκεψης για να αγοραστούν προϊόντα πρώτης ανάγκης.
  • Εμφάνιση ανησυχίας, θυμού, αν όχι και πανικού, στο αγοραστικό κοινό λόγω των ουρών κάτι που θα μεταφραστεί και σε αγοραστική συμπεριφορά.
  • Λάθος επικοινωνιακό μήνυμα προς τον καταναλωτή-πολίτη τόσο σε σχέση με την πορεία της πανδημίας, όσο και σε σχέση με την ασφάλεια των αγορών του.
Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Σαμαράς για Συρία: Ο αλ Σάρα δεν άλλαξε επειδή φόρεσε γραβάτα
9 Μαρτίου, 2025
Θάνατος Καλογήρου: «Όλα δείχνουν αρπαγή και εγκληματική ενέργεια»
9 Μαρτίου, 2025
Κίσσαμος: Νεκρή φώκια εντοπίστηκε στην παραλία Κόκκινο Μετόχι
9 Μαρτίου, 2025
Τέμπη: O εισαγγελέας ζητά την ακύρωση της πραγματογνωμοσύνης για τα 3 βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας
9 Μαρτίου, 2025
Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν: «Έχουμε έναν κτηνώδη πόλεμο στα σύνορα μας»
9 Μαρτίου, 2025
Τι ζητά ο Τραμπ από τον Ζελένσκι για να επανεργοποιήσει την βοήθεια των ΗΠΑ προς την Ουκρανία
9 Μαρτίου, 2025
Δυστύχημα στα Τέμπη: Εντοπίστηκαν τμήματα της καμπίνας της εμπορικής αμαξοστοιχίας δύο χρόνια μετά
9 Μαρτίου, 2025
Ανασχηματισμός: Τι αλλάζει στην κυβέρνηση – Τα πρόσωπα «κλειδιά»
9 Μαρτίου, 2025
Ρωμανός: Ο Ανδρουλάκης μετέβη στα Τέμπη με τον γιατρό που ενέκρινε τη «fake» αναρρωτική στον επιθεωρητή του σταθμάρχη
9 Μαρτίου, 2025
Καιρός: Έρχεται διήμερο με σοβαρή διαταραχή και λασποβροχές
9 Μαρτίου, 2025