Μήνυση για συγκάλυψη δυστυχήματος με αμαξοστοιχία στη Λάρισα κατέθεσε μηχανοδηγός τον οποίο εργαζόμενοι του σιδηροδρομικού δικτύου προσπάθησαν να… ενοχοποιήσουν για το περιστατικό.
Η έλλειψη οργάνωσης στον ΟΣΕ αλλά και σε ολόκληρο το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως φαίνεται, δεν ήταν κάτι που συνέβη μόνο κατά την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη, άλλα ένα πρόβλημα διαχρονικό.
Όπως καταγγέλλεται, υπήρξε άλλο ένα σιδηροδρομικό δυστύχημα το οποίο σημειώθηκε το περασμένο καλοκαίρι στη Λάρισα για το οποίο μάλιστα έγινε προσπάθεια συγκάλυψης και παραποίησης στοιχείων!
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με καταγγελία μηχανοδηγού, ένα τραγικό περιστατικό έλαβε χώρα το καλοκαίρι του 2022 όταν μια αμαξοστοιχία μια παρέσυρε κατευθυνόμενη από τη Λάρισα στο Βόλο παρέσυρε και σκότωσε 34χρονο οδηγό ΙΧ σε ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση.
Ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου, καθώς έγινε προσπάθεια ενοχοποίησής του χωρίς ωστόσο, όπως φαίνεται, να φέρει κάποια ευθύνη.
«Καταμηνύω τις αξιόποινες πράξεις της πλαστογραφίας και των επικίνδυνων παρεμβάσεων στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς που φέρονται να τελέστηκαν μεταξύ της 21-22 Ιουνίου στη Λάρισα ή τον Βόλο», αναφέρεται στο έγγραφο της μήνυσης που αποκάλυψε στο STAR.
«Κάποιος προσπάθησε να ενοχοποιήσει συνάδελφό μας για ένα δυστύχημά που έγινε σε μια διάβαση η οποία δεν λειτουργούσε αλλά ο μηχανοδηγός δεν ειδοποιήθηκε ποτέ για αυτή», εξήγησε μιλώντας για το περιστατικό στο STAR, ο Κώστας Γενιδούνιας, πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ.
Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, έπειτα από το δυστύχημα εκδόθηκε η επίσημη αναφορά. Ο προϊστάμενος της αμαξοστοιχίας φωτογράφισε τα υποδείγματα που επέδωσε ο σταθμάρχης της Λάρισας στον μηχανοδηγό , για τα οποία ενημερωνόταν που να κόψει ταχύτητα.
Όταν ήρθε η ώρα να κατατεθεί επίσημα το φύλλο πορείας ανακάλυψαν μια προειδοποίηση η οποία δεν υπήρχε πριν.
«Προς μεγάλη μου έκπληξη έλαβα γνώση ότι στο τελικό φύλλο πορείας όπως αυτό παραδόθηκε υπηρεσιακά έχει προστεθεί εκ των υστέρων και μια επιπλέον χειρόγραφη υπόδειξη για ύπαρξη βλάβης, αυτή στην επίμαχη ΑΣΙΔ (αυτόματο σύστημα ισόπεδης διάβασης), στην οποία έλαβε χώρα η σύγκρουση με το όχημα», αναφέρεται σχετικά στη μήνυση.
«Όλο το σύστημα μπάζει από παντού»: Η αναξιοκρατία, οι παράνομοι διορισμοί και τα «χρυσά μπόνους»
Την ίδια ώρα, ερωτήματα τίθενται σχετικά με την αξιοκρατία αλλά και της νομιμότητας του τρόπου διορισμού των εργαζομένων.
Ο πρώην σταθμάρχης Βόλου, Γιώργος Αποστολέρης μίλησε στο Action 24 σχετικά με τη διαδικασία επιλογής σταθμαρχών στον ΟΣΕ.
«Η παθογένεια συνδέεται με το τρένο. Οι προσλήψεις γίνονταν παλαιότερα με χαμηλής ποιότητας διαγωνισμούς, ενώ τώρα διορίζονται με μπλοκάκι σταθμάρχες χωρίς κανέναν διαγωνισμό, αλλά με… βύσματα συνδικαλιστών», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Και συνεχίζει ο Γιώργος Αποστολέρης: «Μπαίνουν λίγοι-λίγοι για να μην ακουστεί πουθενά τίποτα», με σκοπό να μονιμοποιηθούν με μια σύμβαση αργότερα. Αν οι ιθύνοντες ήθελαν την πρόσληψη αξιόλογων ανθρώπων στο έργο τους, θα έκαναν κανονικό διαγωνισμό».
«Οι συνδικαλιστές είναι υπεύθυνοι για αυτό – αυτοί είναι που δίνουν τις εντολές», προσθέτει, για να καταλήξει:
«Όλο το σύστημα μπάζει από παντού, βασίζεται σε συνδικάτα, βρώμικες συμβάσεις και ανομία»….