Σούπερ μάρκετ: Νέα μέτρα – Μειώσεις σε περισσότερα από 4.000 βασικά προϊόντα

Στο μικροσκόπιο έχει θέσει το υπουργείο Ανάπτυξης, ήδη, από χθες 1/3, πρώτη μέρα εφαρμογής τους, τα 4 διαρθρωτικά μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.

Ο ίδιος ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας πάντως δηλώνει: «δεν θα σταματήσουμε την προσπάθειά μας…» ενώ πρόσφατα έχει υπογραμμίσει ότι: «εάν χρειαστεί θα πάρουμε και επιπλέον μέτρα για κατηγορίες προϊόντων των οποίων οι τιμές στην Ελλάδα είναι αδικαιολόγητα υψηλότερες».

Ειδικά σε ό,τι αφορά στο βρεφικό γάλα φαίνεται ότι το υπουργείο, ήδη, κερδίζει το «στοίχημα» των τιμών καθώς οι τιμές στο ράφι έχουν μειωθεί κατά 15%. Υπενθυμίζεται, όπως έχει πει ο υπουργός, ότι η τιμή θα προσεγγίσει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Χθες ο κ. Σκρέκας, πρώτη μέρα εφαρμογής των μέτρων, έκανε επίσκεψη σε σούπερ μάρκετ και δήλωσε: «Τα μέτρα που λάβαμε είναι μόνιμα, διαρθρωτικά και αποσκοπούν στο να διορθώσουν δομικές στρεβλώσεις δεκαετιών στην αγορά. Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε όλους τους πολίτες απέναντι στο μεγάλο πρόβλημα της ακρίβειας και να οδηγηθούμε σε μόνιμη αποκλιμάκωση του πληθωρισμού.

Μέχρι στιγμής έχουν μειωθεί οι τιμές σε 3.900 βασικά προϊόντα για κάθε νοικοκυριό. Ήδη διαπιστώσαμε ότι και στο βρεφικό γάλα οι τιμές στο ράφι έχουν μειωθεί κατά 15%. Δεν θα σταματήσουμε την προσπάθειά μας, ώστε οι καταναλωτές να βλέπουν μόνιμα χαμηλότερες τιμές στα σούπερ μάρκετ».

Όπως σχολιάζουν στο ΑΠΕ- ΜΠΕ παράγοντες της αγοράς, οι κυβερνητικές παρεμβάσεις θα βοηθήσουν στην αποκλιμάκωση του πληθωρισμού τον Μάρτιο αλλά στο υπουργείο ελέγχουν σχολαστικά και παρατηρούν την εφαρμογή των μέτρων για να διασφαλίσουν ότι αυτά επενεργούν στην αγορά προς όφελος του καταναλωτή. Επίσης δεν αποκλείουν η επιτυχία του μέτρου της μείωσης κατά 30% των παροχών επί του τιμολογίου σε επτά κατηγορίες μη τροφίμων, να οδηγήσει το υπουργείο σε νέα απόφαση για την επέκτασή του αργότερα σε περισσότερες κατηγορίες.

Παράγοντες της αγοράς σχολιάζουν ότι περιμένουν να δουν πόσο γρήγορα θα λειτουργήσουν τα μέτρα, ωστόσο υπογραμμίζουν ότι, συμπληρωματικά, αυτό που χρειάζεται, πλέον, είναι να εστιάσει η κυβέρνηση τον σχεδιασμό της στην αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος όλων των Ελλήνων.

Πάντως, από χθες οι καταναλωτές με βάση την απόφαση της Κυβέρνησης να υποχρεώσει τους προμηθευτές να μειώσουν κατά 30% τις προσφορές προς τις εταιρείες λιανεμπορίου και τελικά να μειωθούν ισόποσα και οι τιμές τιμοκαταλόγου, έχει οδηγήσει – σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, σε μειώσεις στο ράφι για περισσότερα από 4.000 προϊόντα.

Οι κατηγορίες περιλαμβάνουν γενικά καθαριστικά προϊόντα (απορρυπαντικά ρούχων, απορρυπαντικά πιάτων, καθαριστικά επιφανειών παντός είδους, χλωρίνες) και προϊόντα προσωπικής υγιεινής (σαμπουάν και conditioner, αφρόλουτρα, σαπούνια, οδοντόκρεμες, βρεφικές και παιδικές πάνες).

Πιο αναλυτικά, η μεταρρύθμιση, έχει επιφέρει σημαντική μέση μείωση τιμών χονδρικής στις επτά κατηγορίες προϊόντων. Συγκεκριμένα, στις βρεφικές και παιδικές πάνες η μέση μείωση τιμής είναι 18,1%, στα σαμπουάν, τα αφρόλουτρα και τα conditioner 17%, στις οδοντόκρεμες 15,1%, στα απορρυπαντικά ρούχων 15,6%, στα απορρυπαντικά πιάτων 16%, στα καθαριστικά παντός είδους 15,8% και στα σαπούνια 12,7%. Μείωση τιμής καταγράφεται σε 108 διαφορετικά brands.

Για την απαγόρευση στους προμηθευτές των σούπερ μάρκετ που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων τους, να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες σε αυτά, για τρεις μήνες – ένα μέτρο που αφορά σχεδόν στο σύνολο των προϊόντων που πωλούνται σε σούπερ μάρκετ, με εξαίρεση τα νωπά προϊόντα (φρούτα, λαχανικά, κρέατα, ψάρια) και ορισμένα διαρκή καταναλωτικά αγαθά – σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης, ήδη λειτουργεί το μέτρο. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου, τον Φεβρουάριο, μετά την εφαρμογή του μέτρου, ανατιμήθηκαν 890 κωδικοί προϊόντων, όταν την ίδια περίοδο πέρυσι (Φεβρουάριος 2023) ανατιμήθηκαν 3.760 κωδικοί προϊόντων. Δηλαδή, ήδη, η εφαρμογή της ρύθμισης συνεισέφερε στον περιορισμό των ανατιμήσεων κατά 76% από το ένα έτος στο άλλο.

Τέλος, σταδιακή μείωση των τιμών στο ράφι εκτιμάται ότι θα φέρει και η ρύθμιση που υποχρεώνει τους προμηθευτές νωπών προϊόντων (φρούτα, λαχανικά, κρέατα) να πωλούν τα προϊόντα τους στο λιανεμπόριο σε «καθαρές» τιμές (net – pricing).

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Διαιρεμένη χώρα η Συρία: Προσπάθεια Τζολάνι να προσεγγίσει τη Δύση
11 Δεκεμβρίου, 2024
Όλαφ Σολτς: «Όποιος επενδύει σήμερα στην Ουκρανία, επενδύει σε ένα μελλοντικό κράτος-μέλος της ΕΕ»
11 Δεκεμβρίου, 2024
Washington Post: Η Ουκρανία βοήθησε τους αντάρτες της Συρίας με μη επανδρωμένα αεροσκάφη
11 Δεκεμβρίου, 2024
Σερβία: Έγγραφα για την τραγωδία στον σιδηροδρομικό σταθμό στο Νόβι Σαντ και επιδοτούμενα στεγαστικά δάνεια υποσχέθηκε στους φοιτητές ο Βούτσιτς
11 Δεκεμβρίου, 2024
Δύο σεισμοί μέσα σε 2 ώρες στην Αγία Παρασκευή: Τι λένε οι σεισμολόγοι
11 Δεκεμβρίου, 2024
«Έπεσε» Facebook, Instagram και WhatsApp: Προβλήματα στις εφαρμογές της Meta
11 Δεκεμβρίου, 2024
Τραγωδία για 22χρονη ποδοσφαιρίστρια στη Βραζιλία που έπεσε από 25όροφο κτίριο την ώρα που τραβούσε βίντεο και σκοτώθηκε ακαριαία
11 Δεκεμβρίου, 2024
Δημοσκόπηση Realpolls: Προβάδισμα ΝΔ με διαφορά 13% από το ΠΑΣΟΚ – Τρία κόμματα στην 3η θέση
11 Δεκεμβρίου, 2024
Θεσσαλονίκη: Πυροβόλησαν 24χρονο οδηγό μηχανής στην κοιλιά
11 Δεκεμβρίου, 2024
Βολίδα από σφαίρα σε αυλή σχολείου στο Χανιά
11 Δεκεμβρίου, 2024