Σουπερ μαρκετ: Προσοχή! «Κλείδωσαν» τα νεα μετρα – Πώς θα μπαίνουνε μέσα

Σουπερ μαρκετ: Στα συγκεκριμένα καταστήματα δεν θα υπάρχει όριο στην πληρότητα ανά τετραγωνικό, αλλά θα παραμείνουν οι μάσκες.

Διαφορετική προσέγγιση θα ακολουθήσει από εδώ και στο εξής η κυβέρνηση στα σούπερ μάρκετ και στο λιανεμπόριο.

Νέες αποφάσεις φαίνεται όπως όλα δείχνουν πως πήρε η κυβέρνηση για μέτρα εναντίον του κορονοϊού που ισχύουν στα σούπερ μάρκετ.

Διαφορετική προσέγγιση θα ακολουθήσει από εδώ και στο εξής η κυβέρνηση στα σούπερ μάρκετ και στο λιανεμπόριο.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Mega, αναμένεται μια σειρά από χαλαρώσεις από την κυβέρνηση.

Σουπερ μαρκετ: Τι θα ισχύσει για τα σούπερ μάρκετ

Όπως όλα δείχνουν από τις 23 Οκτωβρίου αναμένεται να αρθούν τα μέτρα σε λιανεμπόριο και σούπερ μάρκετ.

Έτσι, λοιπόν, στα συγκεκριμένα καταστήματα δεν θα υπάρχει όριο στην πληρότητα ανά τετραγωνικό, αλλά θα παραμείνουν οι μάσκες.

Πρόκειται για μια απόφαση που ουσιαστικά δείχνει την αλλαγή πλεύσης της κυβέρνησης και τη σταδιακή απομάκρυνση από τα… σκληρά μέτρα.

Σουπερ μαρκετ: Τι ισχύει αυτή τη στιγμή

Δείτε τι ισχύει αυτή τι στιγμή στις αλυσίδες τροφίμων της χώρας.

Ειδικότερα, όπως προβλέπεται στην απόφαση που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ, η αναλογία 1 πελάτης ανά 16 τετραγωνικά που προβλεπόταν έως σήμερα και για τα μεγάλα σούπερ μάρκετ, όπως ο Σκλαβενίτης, ο ΑΒ Βασιλόπουλος ή ο Μασούτης, μειώνεται.

Πλέον είναι 1 άτομο ανά 9 τμ, γεγονός που σημαίνει ότι ο συνωστισμός στα συγκεκριμένα καταστήματα αυξάνει, ούτε λίγο ούτε πολύ, κατά σχεδόν 80%.

Αυτές είναι όλες οι αλλαγές που ανακοινώθηκαν

Καταστήματα τροφίμων (π.χ. σούπερ μάρκετ, μΐνι μάρκετ, φούρνοι, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, ζαχαροπλαστεία), φαρμακεία, πρατήρια υγρών καυσίμων, pet shop, καθαριστήρια, καταστήματα πώλησης καπνικών/ατμιστικών προϊόντων.

Η υπηρεσία παροχής προϊόντων σε πακέτο από κατάστημα τροφίμων (take away) επιτρέπεται υπό τους ίδιους όρους υπό τους οποίους επιτρέπεται σύμφωνα με το σημείο 16 του παρόντος πίνακα.

Τα φαρμακεία και τα πρατήρια υγρών καυσίμων λειτουργούν με το ωράριο που ισχύει σύμφωνα με τις ειδικές κατά περίπτωση διατάξεις.

Ένα (1) άτομο για κάθε 9 τ.μ. στον κύριο χώρο του καταστήματος (εξαιρούνται βοηθητικοί χώροι, αποθήκες, γραφεία, χώροι στάθμευσης). Δεν προσμετράται ο πληθυσμός που προσέρχεται για την παραλαβή αυτοδιαγνωστικού τεστ, ανεξαρτήτως εάν πραγματοποιεί εμπορική συναλλαγή.

Απόσταση ενάμισι (1,5) μέτρου μεταξύ των ατόμων.

Απόσταση δύο (2) μέτρων μεταξύ των πελατών κατά τον χρόνο αναμονής στα ταμεία.

Υποχρέωση ανάρτηση με έγγραφο ή ψηφιακό τρόπο του μέγιστου αριθμού καταναλωτών που επιτρέπεται να βρίσκονται εντός του καταστήματος.

Ειδική απολύμανση σε τροχήλατα και μη καρότσια/καλάθια, όπου υφίστανται, με ανάπτυξη καθημερινού προγράμματος απολύμανσης, το οποίο επιδεικνύεται στις αρμόδιες αρχές.

Προαιρετικό (διευρυμένο) ωράριο λειτουργίας από τις 7:00 έως τις 21:30.

Που χαλάνε χρήματα οι καταναλωτές

Τα ανέλπιστα καλά νέα από τον τουρισμό και η τόνωση της κατανάλωσης φαίνεται ότι έδωσε «φτερά» στην οργανωμένη λιανική τροφίμων και ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων με την εικόνα των πωλήσεων να παραμένει ιδιαιτέρως θετική κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, την περίοδο του καλοκαιριού το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων παρουσίασε θετική τάση της τάξης του +5,7%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα (FMCGs) στο σύνολό τους παρουσίασαν ελαφρώς πιο συγκρατημένη τάση, στο +5,2%.

Πρωτιά για τρόφιμα και ποτά

Όσον αφορά στις επιμέρους μεγάλες κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα τρόφιμα και ποτά αναπτύχθηκαν με +6,2%, ενώ  οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης στο +5,1%.

Στον αντόποδα, οι κατηγορίες που σχετίζονται με την φροντίδα του νοικοκυριού σημείωσαν αρκετά πιο συγκρατημένη τάση, οριακά θετική στο +0,6%, γεγονός που οφείλεται εν μέρει και στον εξορθολογισμό, που έγινε στην συχνότητα και την ένταση της χρήσης των προϊόντων καθαρισμού.

Συγκεκριμένα, όσον αφορά στην φροντίδα περιποίησης του νοικοκυριού, οι Έλληνες καταναλωτές περιόρισαν την δαπάνη τους για τα καθαριστικά σπιτιού, τα οποία έκαναν βουτιά στις πωλήσεις τους, σε αξία, κατά -12,7%.

Θετικά σημάδια για τα Bazaar

Το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) συνέχισε να εμφανίζει την πιο θετική, διψήφια τάση, στο +15,9%, ενώ τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα παρουσιάζουν επίσης θετική τάση στο +4,7%.

Αναλύοντας την πορεία των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, αξίζει να αναφέρουμε ότι το καλοκαίρι του 2021 εξακολούθησαν ορισμένες κατηγορίες αλκοολούχων ποτών να παρουσιάζουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης (ενδεικτικά αναφέρονται η βότκα με 24,1% και το ρούμι με 27,5), σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Τι γίνεται στον τομέα προσωπικής υγιεινής

Στον τομέα της προσωπικής υγιεινής οι κατηγορίες των καλλυντικών, των αποτριχωτικών, καθώς και των αντιηλιακών είναι αυτές που παρουσίασαν τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης και ειδικά για τις δύο τελευταίες σημαντικό ρόλο έπαιξαν οι υψηλότερες θερμοκρασίες και πιθανότατα η νωρίτερη, σε σχέση με πέρυσι, επίσκεψή των καταναλωτών στις παραλίες. Στον αντίποδα, και για ευνόητους λόγους, ιδιαίτερα σημαντική ήταν η συρρίκνωση του τζίρου για την κατηγορία των αντισηπτικών χεριών, κατά -38,4%.

Στο επίπεδο των επιμέρους γεωγραφικών περιοχών, όπως είναι και αναμενόμενο, οι πιο θετικές τάσεις σημειώθηκαν σε περιοχές εκτός των αστικών κέντρων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, και πιο συγκεκριμένα στην ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας/Θράκης (+11,4%), καθώς και της Κρήτης (+11,3%), ενώ το ποσοστό ανάπτυξης για την Πελοπόννησο έφτασε το +7,7%.

Αυτή τη μάσκα πρέπει να φοράτε στα σουπερ μαρκετ

Η μάσκα με βαλβίδα λοιπόν, είναι απαγορευτική για τους πολίτες, καθώς συστήνεται μόνο σε επαγγελματίες Υγείας ή σε εργαζόμενους του υγειονομικού τομέα, όπως γιατρούς και νοσηλευτές.

Ο λόγος της απαγόρευσης οφείλεται στο γεγονός ότι είναι πολύπλοκη στη χρήση της, γιατί είναι μάσκα υψηλής αναπνευστικής προστασίας και χρειάζεται ειδική εκπαίδευση, μια γνώση που δεν κατέχει το γενικό κοινό.

Συγκεκριμένα ο ΕΟΔΥ τονίζει πως «Η μάσκα υψηλής αναπνευστικής προστασίας με/ή χωρίς βαλβίδα, προορίζεται για χρήση από επαγγελματίες υγείας και δεν συνιστάται για χρήση από το κοινό . Είναι σχεδιασμένη για την προστασία του ατόμου που τη φορά και κατατάσσεται στον εξοπλισμό ατομικής προστασίας του υγειονομικού προσωπικού, καθώς παρεμποδίζει την έκθεσή του σε αερογενώς μεταδιδόμενους μικροοργανισμούς».