Στ. Καφούνης: Αυξημένη επισκεψιμότητα με λιγότερες «σακούλες» – Η αγοραστική κίνηση κατά την εορταστική περίοδο

Στη δημοσιότητα έδωσε το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ, έρευνα για την αγοραστική κίνηση κατά την εορταστική περίοδο. Σχολιάζοντας τα στοιχεία που κατεγράφησαν, ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Σταύρος Καφούνης δήλωσε:

«Το επιστημονικό επιτελείο της ΕΣΕΕ αποτύπωσε αυτό που τελικά όλοι βλέπαμε στην αγορά: αυξημένη επισκεψιμότητα με λιγότερες όμως «σακούλες» στους δρόμους, ειδικά το διάστημα που προηγήθηκε της καταβολής του δώρου του ιδιωτικού τομέα. Παρότι σχεδόν οι μισές εμπορικές επιχειρήσεις είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται, εντούτοις είναι αμφίβολο εάν η αύξηση ήταν αρκετή για να καλύψει την τεράστια αύξηση των λειτουργικών τους εξόδων που περιλαμβάνουν ενοίκια, μισθοδοσία, ενέργεια κλπ.

Επόμενος μεγάλος σταθμός είναι οι εκπτώσεις που ξεκινούν την ερχόμενη Δευτέρα με υψηλές προσδοκίες για επιχειρήσεις και καταναλωτές. Το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ, μόλις ολοκληρωθεί η επεξεργασία των στοιχείων από τη στατιστική αρχή για το 2024, θα παρουσιάσει ολοκληρωμένα την κατάσταση της αγοράς, δηλαδή της πραγματικής οικονομίας, ώστε τεκμηριωμένα να διεκδικήσουμε τις παρεμβάσεις που θα δώσουν ανάσα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της χώρας».

Στ. Καφούνης: Αυξημένη επισκεψιμότητα με λιγότερες «σακούλες» – Η αγοραστική κίνηση κατά την εορταστική περίοδο

Σύνοψη Αποτελεσμάτων

  1. Κατά τη φετινή εορταστική περίοδο σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις (45%) κατέγραψαν υψηλότερες πωλήσεις συγκριτικά με πέρυσι, ενώ επίσης υψηλό ήταν το ποσοστό (39%) επιχειρήσεων που παρέμεινε στα περυσινά επίπεδα (Διάγραμμα 1).
  2. Σημειώνεται πως για 4 στις 10 επιχειρήσεις με βελτιωμένες πωλήσεις, η εν λόγω αύξηση διαμορφώθηκε από 11% έως 20% (Διάγραμμα 2). Αντίθετα, στις επιχειρήσεις με μειωμένες πωλήσεις σε σχέση με πέρυσι, το 52% αυτών εμφανίζει υποχώρηση χαμηλότερη του 10%.
  3. Τέσσερις στις 10 επιχειρήσεις (43%) εμφανίζονται από πολύ/ έως και πάρα πολύ ικανοποιημένες από την επισκεψιμότητα στα καταστήματα, ενώ περίπου οι μισές (46%) παρουσιάζονται μέτρια ικανοποιημένες (Διάγραμμα 3).
  4. Σε παλαιότερες έρευνες, η καλύτερη περίοδος για την αγοραστική κίνηση εντοπιζόταν στο χρονικό διάστημα που προηγείτο των Χριστουγέννων, εξαιτίας και της καταβολής του δώρου. Ωστόσο φέτος για 4 στις 10 επιχειρήσεις (38%), η αγοραστική κίνηση κορυφώθηκε μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς (Διάγραμμα 4).
  5. Η μείωση του πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος, σε συνδυασμό με το αυξημένο λειτουργικό κόστος, ανάγκασε σχεδόν τις μισές επιχειρήσεις (49%) να πραγματοποιήσουν προσφορές/εκπτώσεις ακόμα και κατά την εορταστική περίοδο (Διάγραμμα 5). Ειδικότερα, το 51% των επιχειρήσεων που προχώρησαν σε εκπτώσεις, μειώνοντας τις τιμές των προϊόντων τους από 11% έως 20%.
  6. Για το 34% των επιχειρήσεων φαίνεται ότι τα πιο φθηνά εμπορεύματα είναι αυτά που προτιμήθηκαν από τους καταναλωτές, γεγονός που πιθανόν συνδέεται και με το αυξημένο κόστος ζωής (Διάγραμμα 6).
  7. Για το σύνολο του 2024 συνολικά, η αγορά παρουσιάζει μια συγκρατημένα ευνοϊκή εικόνα, αφού οι θετικές αποκρίσεις υπερβαίνουν τις αρνητικές (Διάγραμμα 7).
  8. Οι συσσωρευμένες προκλήσεις και τα εμπόδια στην αγορά, σε συνδυασμό με τις μέχρι σήμερα εξελίξεις, ενισχύουν ελαφρώς τις προσδοκίες των επιχειρήσεων σχετικά με τις προβλέψεις τους για τις πωλήσεις κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων του 2025 (Διάγραμμα 8). Μία στις τρείς επιχειρήσεις (32%) θεωρεί πως οι συγκεκριμένες πωλήσεις θα διαμορφωθούν σε μέτρια επίπεδα, το 28% αναμένει βελτίωση, ενώ το 26% δεν συμμετέχει στις εκπτώσεις (τρόφιμα).
  9. Προβληματισμό προκαλεί το γεγονός πως το ποσοστό των επιχειρήσεων με δυνατότητα απομακρυσμένων πωλήσεων παραμένει στα περυσινά επίπεδα (52%), εξέλιξη που σηματοδοτεί πως η ψηφιακή μετάβαση βρίσκεται σε στασιμότητα, αντανακλώντας, σε έναν βαθμό, την αβεβαιότητα αλλά και το κόστος της ψηφιακής αναβάθμισης (Διάγραμμα 9).
  10. Στις κυριότερες παραμέτρους αυτής της αβεβαιότητας συγκαταλέγονται κατά σειρά σημαντικότητας, για ακόμα ένα έτος, οι οικονομικές υποχρεώσεις της επιχείρησης, το υψηλό λειτουργικό της κόστος και τα φορολογικά της βάρη (Διάγραμμα 10).
Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Στα ύψη οι τιμές του φυσικού αερίου και της ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη – Πού οφείλεται η αύξηση
12 Φεβρουαρίου, 2025
Σερβία: Συλλήψεις 15 υπόπτων για διαφθορά μεταξύ αυτών και ο δήμαρχος της πόλης Ομπρένοβατς
12 Φεβρουαρίου, 2025
Στη φυλακή για το στυγερό έγκλημα η 34χρονη στην Πιερία – Οι ανατριχιαστικές λεπτομέρειες της δολοφονίας
12 Φεβρουαρίου, 2025
Πιερία: Πως η 34χρονη περιέγραψε την δολοφονία του 58χρονου – «Τον έδεσα σε χαλί και τον μετέφερα στην αυλή για τον θάψω»
12 Φεβρουαρίου, 2025
Σύλληψη τριών ατόμων στα Καμίνια για κατοχή ναρκωτικών και αναβολικών ουσιών
12 Φεβρουαρίου, 2025
Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και η Αμοργός λόγω των σεισμών
12 Φεβρουαρίου, 2025
Σαντορίνη: Νέο μπαράζ δονήσεων – Κατολίσθηση στην Καλντέρα την ώρα του σεισμού των 4,9 Ρίχτερ
12 Φεβρουαρίου, 2025
Τα γυρίζει ξανά η Ειρήνη Μουρτζούκου για την Πισπιρίγκου – «Δεν θυμάμαι, έμοιαζε με εκείνη, δεν την ήξερα»
12 Φεβρουαρίου, 2025
Περισσότεροι από 1.100 σεισμοί πάνω από 3 Ρίχτερ από την 1η Φεβρουαρίου – «Πρωτόγνωρη ακολουθία χωρίς ισχυρή δόνηση»
12 Φεβρουαρίου, 2025
«Μην ξανακάνεις καταγγελία θα σε σφάξω» – Χτυπούσε τη μητέρα του ο άνδρας που ταμπουρώθηκε στο σπίτι του στο Κερατσίνι
12 Φεβρουαρίου, 2025