Στα «κόκκινα»: Γιατί η Τουρκία ρισκάρει με ένα «ατύχημα»

    Ίσως να φταίει, ότι στην τουρκική πολεμική αεροπορία έμειναν δευτεροκλασάτοι πιλότοι, μετά τη μαζική σύλληψη έμπειρων πιλότων.

    Πολλοί πιλότοι κατηγορήθηκαν πως μετείχαν ή υπερασπίζονταν το πραξικόπημα εναντίον του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και οι κίνδυνοι στο Αιγαίο αυξήθηκαν τελευταίως κατακόρυφα.

    Ισως πάλι να φταίει το γεγονός ότι οι τούρκοι πιλότοι των F-16 αλλά και των F-4 Φάντομ δεν έχουν πλήρη εκπαίδευση και εμπειρία στις εικονικές αερομαχίες dogfights και εξαπολύουν από φόβο ή από τη βιασύνη τους να ξεφύγουν, συστήματα αεράμυνας (αερόφυλλα) μόλις τους αναχαιτίσουν οι έλληνες πιλότοι των F-16 και Μιράζ 2000-5, σύμφωνα με όσα γράφουν «Τα ΝΕΑ».

    Αδιαφορώντας έτσι για τους κινδύνους και τις συνέπειες των πράξεων τους. Τι συμβαίνει στους αιθέρες του Αιγαίου στα 17.000 πόδια με την αυξημένη τουρκική προκλητικότητα;

    Εκείνο που συμβαίνει είναι ότι οι Τούρκοι άλλαξαν συμπεριφορά. Μετά την απόπειρα πραξικοπήματος εναντίον του Ερντογάν έγιναν στο Αιγαίο περισσότερο προκλητικοί λιγότερο προσεκτικοί και εξόχως επικίνδυνοι.

    Επικίνδυνοι για την πρόκληση θερμού επεισοδίου και κυρίως για τι ςπτήσεις των αεροσκαφών της πολιτικής αεροπορίας που πετούν για τις εσωτερικές τους πτήσεις εκεί γύρω στα 17.000 με 20.000 πόδια ΰψος.

    Ξέμειναν από στελέχη και αυτός είναι και ο λόγος που άρχισαν να χρησιμοποιούν αραιά και που και γυναίκες πιλότους στο Αιγαίο. Οχι όμως στα μαχητικά αεροσκάφη αλλά στα ελικοφόρα κατασκοπευτικά ναυτικής συνεργασίας αυτά τηςισπανικής κατασκευής που στο πέρασμάτους κάνουν και τις περισσότερες παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου.

    Περισσότερα στην εφημερίδα «Τα ΝΕΑ».