Στην τελική ευθεία οι διαγωνισμοί για έργα 1,35 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα μετά την επέλαση των Daniel και Elias

Στην τελική ευθεία είναι πλέον οι προκηρύξεις των διαγωνισμών για τα οδικά και σιδηροδρομικά έργα αποκατάστασης στις περιφέρειες Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας μετά τις καταστροφικές πλημμύρες «Daniel» και «Elias».

Πρόκειται, για έργα συνολικού ύψους 1,35 δισ. ευρώ και η διαδικασία δημοπράτησης αναμένεται αρχές Δεκεμβρίου. Μάλιστα, όπως ανακοίνωσε από το βήμα της Βουλής, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, 5-6 Δεκεμβρίου πρόκειται να σταλούν οι προσκλήσεις σε τεχνικές εταιρείες, προκειμένου να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς ταχείας εκτέλεσης.

Advertisement

Τα έργα θα γίνουν βάσει του άρθρου 32 του νόμου 4412/2019, διαδικασία διαπραγμάτευσης με τους υποψηφίους αναδόχους χωρίς προηγούμενη δημοσίευση, διευκολύνει την διεξαγωγή γρήγορων διαδικασιών για την ανάθεση δημόσιων έργων κάτω από έκτακτες συνθήκες.

Τα σιδηροδρομικά έργα
Τα έργα ύψους 460 εκατ. ευρώ είναι απαραίτητα για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης που σήμερα στο τμήμα Δομοκός-Λάρισα λειτουργεί με μια γραμμή αλλά και τις περιφερειακές γραμμές Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και Λάρισα-Βόλος που επίσης έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας.

Συγκεκριμένα, τα έργα που πρόκειται να δημοπρατηθούν είναι τα ακόλουθα:

α) Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού (Χ.Θ. 288+600) έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα (Χ.Θ. 328+840) μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias” με Προϋπολογισμό 173.600.000Euro (με ΦΠΑ).

β) Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής, μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias” με Προϋπολογισμό 57.660.000Euro (με ΦΠΑ).

γ) Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias”, με Προϋπολογισμό 181.660.000Euro (με ΦΠΑ).

δ) Εργασίες αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Μηλεών από τον Σ.Σ. ‘Ανω Λεχωνίων (Χ.Θ. 12+500) έως τον Σ.Σ. Μηλεών (Χ.Θ. 28+200) μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias”, με Προϋπολογισμό 1.860.000,00Euro (με ΦΠΑ).

ε) Αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το ΣΣ Παλαιοφάρσαλο (Χ.Θ 296+245) έως ΣΣ Κράννων (ΧΘ 336+330) που καταστράφηκε από την κακοκαιρία “Daniel”, με Προϋπολογισμό 37.200.000,00Euro (με ΦΠΑ).

Τα οδικά έργα
Τα οδικά έργα ύψους 900 εκατ. ευρώ αφορούν τα κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών από τα έντονα καιρικά φαινομένα «Daniel» και «Elias».

Οι εργασίες θα γίνουν σε συνολικό μήκος 159 χιλιομέτρων οδικού δικτύου, συμπεριλαμβανομένων 110 γεφυρών και οι πόροι θα διανεμηθούν ανά περιφερειακή ενότητα ως εξής: 33% Μαγνησίας, 25% Τρικάλων, 21% Καρδίτσας, 9,5% Λάρισας, 9,5% Ευβοίας και 2% Φθιώτιδας.

Πρόκειται για:

Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, με προϋπολογισμό 278,2 εκατ. ευρώ.

Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης, με προϋπολογισμό 267,5 εκατ. ευρώ.
Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, με προϋπολογισμό 184 εκατ. ευρώ.
Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Ιστιαίας, Μαντουδίου, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων με προϋπολογισμό 170 εκατ. ευρώ.
Η χρηματοδότηση και η υλοποίηση Οι πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης ανέρχονται σε ποσό 600 εκατ. ευρώ και χωρίζονται σε 420 εκατ. ευρώ για οδικά και άλλα 180 εκατ. ευρώ για σιδηροδρομικά. Η δημόσια δαπάνη ανέρχεται σε ποσά 396,6 εκατ. ευρώ και 226,86 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Η αποστολή των προσκλήσεων στις τεχνικές εταιρείες για την διεξαγωγή των fast track διαγωνισμών, όπως προαναφέρθηκε, αναμένεται το αμέσως επόμενο διάστημα, αφού στόχος του υπουργείου είναι να τρέξουν άμεσα τα έργα για την αποκατάσταση βλαβών τόσο του σιδηροδρομικού όσο και οδικού δικτύου.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Τηλεθέαση: Σάρωσε ξανά η Αγγελική Νικολούλη
23 Νοεμβρίου, 2024
Στην τελική ευθεία οι διαγωνισμοί για έργα 1,35 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα μετά την επέλαση των Daniel και Elias
23 Νοεμβρίου, 2024
Γιώργος Θεοφάνους: «Δεν ξέρω, εάν θα μπορούσε άλλη τραγουδίστρια να πει τα τραγούδια, όπως τα είπε η Νατάσα Θεοδωρίδου»
23 Νοεμβρίου, 2024
Βουλή: Κατατέθηκε η ευρωπαϊκή Οδηγία για «επαρκείς κατώτατους μισθούς στην ΕΕ»
23 Νοεμβρίου, 2024
Φως στο Τούνελ: «Μελάνιασε και τέζα…» – Όσα έλεγε η Ειρήνη Μουρτζούκου λίγες ημέρες μετά τον θάνατο του 15 μηνών βρέφους
23 Νοεμβρίου, 2024
«Άμεσα αποτελέσματα για τους καταναλωτές με την παρέμβαση στο κόστος του ρεύματος» – Η επιδίωξη του υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας
23 Νοεμβρίου, 2024
Αγ. Παρασκευή: Συνελήφθη 21χρονος για κλοπή – Αστυνομικός εκτός υπηρεσίας απέτρεψε τη διαφυγή του από κατάστημα τηλεφωνίας
23 Νοεμβρίου, 2024
Ην. Βασίλειο: Σε επιφυλακή οι υπηρεσίες ασφαλείας για τρομοκρατικές επιθέσεις ενόψει Χριστουγέννων
23 Νοεμβρίου, 2024
Φως στο Τούνελ: Όταν η Ειρήνη Μουρτζούκου παρίστανε την… Πόπη – Οι αντιφάσεις και οι προσπάθειες να διακόψει την επικοινωνία
23 Νοεμβρίου, 2024
Φάμελλος: Δεν είναι εκτός ΣΥΡΙΖΑ ο Αλέξης Τσίπρας – Σχέδιο του Κασσελάκη να πλήξει το κόμμα
23 Νοεμβρίου, 2024