Στην τελική ευθεία οι διαγωνισμοί για έργα 1,35 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα μετά την επέλαση των Daniel και Elias

Στην τελική ευθεία είναι πλέον οι προκηρύξεις των διαγωνισμών για τα οδικά και σιδηροδρομικά έργα αποκατάστασης στις περιφέρειες Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας μετά τις καταστροφικές πλημμύρες «Daniel» και «Elias».

Πρόκειται, για έργα συνολικού ύψους 1,35 δισ. ευρώ και η διαδικασία δημοπράτησης αναμένεται αρχές Δεκεμβρίου. Μάλιστα, όπως ανακοίνωσε από το βήμα της Βουλής, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, 5-6 Δεκεμβρίου πρόκειται να σταλούν οι προσκλήσεις σε τεχνικές εταιρείες, προκειμένου να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς ταχείας εκτέλεσης.

Advertisement

Τα έργα θα γίνουν βάσει του άρθρου 32 του νόμου 4412/2019, διαδικασία διαπραγμάτευσης με τους υποψηφίους αναδόχους χωρίς προηγούμενη δημοσίευση, διευκολύνει την διεξαγωγή γρήγορων διαδικασιών για την ανάθεση δημόσιων έργων κάτω από έκτακτες συνθήκες.

Τα σιδηροδρομικά έργα
Τα έργα ύψους 460 εκατ. ευρώ είναι απαραίτητα για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης που σήμερα στο τμήμα Δομοκός-Λάρισα λειτουργεί με μια γραμμή αλλά και τις περιφερειακές γραμμές Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και Λάρισα-Βόλος που επίσης έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας.

Συγκεκριμένα, τα έργα που πρόκειται να δημοπρατηθούν είναι τα ακόλουθα:

α) Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού (Χ.Θ. 288+600) έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα (Χ.Θ. 328+840) μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias” με Προϋπολογισμό 173.600.000Euro (με ΦΠΑ).

β) Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής, μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias” με Προϋπολογισμό 57.660.000Euro (με ΦΠΑ).

γ) Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias”, με Προϋπολογισμό 181.660.000Euro (με ΦΠΑ).

δ) Εργασίες αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Μηλεών από τον Σ.Σ. ‘Ανω Λεχωνίων (Χ.Θ. 12+500) έως τον Σ.Σ. Μηλεών (Χ.Θ. 28+200) μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias”, με Προϋπολογισμό 1.860.000,00Euro (με ΦΠΑ).

ε) Αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το ΣΣ Παλαιοφάρσαλο (Χ.Θ 296+245) έως ΣΣ Κράννων (ΧΘ 336+330) που καταστράφηκε από την κακοκαιρία “Daniel”, με Προϋπολογισμό 37.200.000,00Euro (με ΦΠΑ).

Τα οδικά έργα
Τα οδικά έργα ύψους 900 εκατ. ευρώ αφορούν τα κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών από τα έντονα καιρικά φαινομένα «Daniel» και «Elias».

Οι εργασίες θα γίνουν σε συνολικό μήκος 159 χιλιομέτρων οδικού δικτύου, συμπεριλαμβανομένων 110 γεφυρών και οι πόροι θα διανεμηθούν ανά περιφερειακή ενότητα ως εξής: 33% Μαγνησίας, 25% Τρικάλων, 21% Καρδίτσας, 9,5% Λάρισας, 9,5% Ευβοίας και 2% Φθιώτιδας.

Πρόκειται για:

Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, με προϋπολογισμό 278,2 εκατ. ευρώ.

Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης, με προϋπολογισμό 267,5 εκατ. ευρώ.
Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, με προϋπολογισμό 184 εκατ. ευρώ.
Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Ιστιαίας, Μαντουδίου, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων με προϋπολογισμό 170 εκατ. ευρώ.
Η χρηματοδότηση και η υλοποίηση Οι πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης ανέρχονται σε ποσό 600 εκατ. ευρώ και χωρίζονται σε 420 εκατ. ευρώ για οδικά και άλλα 180 εκατ. ευρώ για σιδηροδρομικά. Η δημόσια δαπάνη ανέρχεται σε ποσά 396,6 εκατ. ευρώ και 226,86 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Η αποστολή των προσκλήσεων στις τεχνικές εταιρείες για την διεξαγωγή των fast track διαγωνισμών, όπως προαναφέρθηκε, αναμένεται το αμέσως επόμενο διάστημα, αφού στόχος του υπουργείου είναι να τρέξουν άμεσα τα έργα για την αποκατάσταση βλαβών τόσο του σιδηροδρομικού όσο και οδικού δικτύου.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Την Κυριακή 16 Φεβρουαρίου θα συνεδριάσουν οι δύο επιτροπές για τους σεισμούς μεταξύ Σαντορίνης και Αμοργού
14 Φεβρουαρίου, 2025
Σοκαριστική μαρτυρία μαθήτριας από επίθεση επιδειξία στο Ίλιον
14 Φεβρουαρίου, 2025
Ο Πικέ θα παρουσιαστεί στο δικαστήριο στις 14/3 για υπόθεση διαφθοράς
14 Φεβρουαρίου, 2025
Ο Κιρ Στάρμερ συζήτησε με τον Ντόναλντ Τραμπ
14 Φεβρουαρίου, 2025
Θεοδωρικάκος: Προτεραιότητά μας η παρουσία μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής για την έρευνα και την καινοτομία
14 Φεβρουαρίου, 2025
Αντώνης Ρέμος: Λύγισε μιλώντας για τη Μαρινέλλα
14 Φεβρουαρίου, 2025
ΚΚΕ για την αγωγή της Κωνσταντοπούλου στην Κανέλλη: Οι συκοφαντίες της είναι δανεισμένες από το χρυσαυγίτικο ανθολόγιο
14 Φεβρουαρίου, 2025
Ιταλία: Ικανοποίηση της Μελόνι για την πρωτοβουλία της φον ντερ Λάιεν να αυξήσει της αμυντικές δαπάνες
14 Φεβρουαρίου, 2025
Ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ συναντήθηκε με την ηγέτιδα της AfD στο Μόναχο
14 Φεβρουαρίου, 2025
Τράπεζες εκμεταλλεύονται τις στενές σχέσεις Μασκ – Τραμπ για να ξεφορτωθούν χρεωστικούς τίτλους του Twitter, σύμφωνα με τους New York Times
14 Φεβρουαρίου, 2025