Στο Πρώτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Σε Διάδραση» βρέθηκε καλεσμένος ο Στράτος Στρατηγάκης, μαθηματικός, ερευνητής και σύμβουλος σταδιοδρομίας, ο οποίος συνομίλησε με την δημοσιογράφο Αρετή Μπίτα, με αφορμή το ζήτημα ίδρυσης και λειτουργίας των Μη Κρατικών Πανεπιστημίων στην Ελλάδα.
«Είναι πολύπλοκο το θέμα. Υπάρχουν σίγουρα πράγματα που θα κερδίσουμε και πιθανόν και κάποια πράγματα που θα χάσουμε»
«Είναι πολύπλοκο το θέμα. Υπάρχουν σίγουρα πράγματα που θα κερδίσουμε και πιθανόν και κάποια πράγματα που θα χάσουμε. Ας ξεκινήσουμε από τα καλά δηλαδή το τι θα κερδίσουμε. Αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα πολύ αυστηρό πλαίσιο εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Με άλλα λόγια, ξέρω πάρα πολλά παιδιά τα οποία θα ήθελαν να σπουδάσουν ψυχολογία, αλλά δεν το έχουν με τα αρχαία. Αυτά τα παιδιά λοιπόν, με το υπάρχον σύστημα είναι αδύνατο να σπουδάσουν ψυχολογία. Σε ένα ιδιωτικό όμως, θα μπορούσαν να σπουδάσουν ψυχολογία γιατί το ιδιωτικό θα έχει τα δικά του κριτήρια. Αυτό είναι το καλό. Τώρα πάμε όμως, στο κακό. Δεν ξέρουμε τον τρόπο που θα υλοποιηθεί αυτό. Και ως γνωστόν η ελάχιστη βάση εισαγωγής έγινε με σκοπό να μην εισάγονται στα πανεπιστήμια οι μαθητές του 1, 2 και του 3, σύμφωνα με την κ. Κεραμέως. Το πρόβλημα λοιπόν, εδώ, με τα μη κρατικά πανεπιστήμια είναι γενικά με το τι μαθητές θα μπαίνουν μέσα» δήλωσε ο κ. Στρατηγάκης στην αρχή της συνομιλίας του με την δημοσιογράφο.
«Το απολυτήριο Λυκείου οι μαθητές δεν το παίρνουν με κάποια εξωτερική αξιολόγηση στην Ελλάδα»
Εν συνεχεία, ο κ. Στρατηγάκης αναφορικά με το σύστημα αξιολόγησης του απολυτηρίου λυκείου τόσο στην Ελλάδα όσο και σε άλλες χώρες του εξωτερικού υπογράμμισε τα εξής «είναι γεγονός ότι στις υπόλοιπες χώρες του κόσμου υπάρχει μια εξωτερική αξιολόγηση για να πάρουν τα παιδιά το απολυτήριο Λυκείου. Δηλαδή το απολυτήριο Λυκείου είναι ένας πιστοποιημένος τίτλος σπουδών. Έχουν δώσει εξετάσεις είτε σε επίπεδο πανεθνικό είτε σε επίπεδο περιφέρειας και περιμένουν να αποκτήσουν το απολυτήριο λυκείου είτε μ’ έναν καλό είτε μ’ ένα μέτριο βαθμό. Άρα, δεν μιλάμε για μαθητές του 1, 2 και του 3 αλλά αντιθέτως μιλάμε για μαθητές οι οποίοι μπορούν να παρακολουθήσουν την ανώτατη εκπαίδευση. Αυτό στην Ελλάδα δεν υπάρχει και η καλύτερη απόδειξη του ότι δεν υπάρχει είναι η ελάχιστη βάση εισαγωγής. Η ελάχιστη βάση εισαγωγής έχει σκοπό να πιστοποιήσει ότι όντως ο μαθητής αυτός μπορεί να φοιτήσει στο Πανεπιστήμιο διότι το απολυτήριο Λυκείου δεν το παίρνουν με κάποια εξωτερική αξιολόγηση. Στην Ελλάδα δηλαδή τα μισά θέματα μπαίνουν από την Τράπεζα Θεμάτων, τα άλλα μισά τα βάζει ο καθηγητής, ο οποίος διορθώνει και τα γραπτά. Δεν είναι εξωτερική αξιολόγηση αυτό, άρα δεν υπάρχει πιστοποίηση ότι όντως τα παιδιά αυτά που έχουν το απολυτήριο λυκείου στην Ελλάδα μπορούν να σπουδάσουν».
«Μένει να ξεκαθαριστεί λοιπόν, με ποιο τρόπο θα εισάγονται οι μαθητές στα μη κρατικά πανεπιστήμια. Διότι αν εισάγονται μαθητές του 1, 2 και του 3, καταλαβαίνετε ότι αυτά τα παιδιά απλά δεν μπορούν να σπουδάσουν και να πάρουν πτυχίο. Θα υπάρξει λοιπόν εκεί ένα θέμα. Και ένα δεύτερο θέμα που υπάρχει είναι ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν πτυχία που απονέμουν τα ελληνικά πανεπιστήμια και δεν τα αναγνωρίζει το ελληνικό κράτος. Δεν γίνεται λοιπόν να υπάρχουν τμήματα στα δημόσια πανεπιστήμια χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα και να έχουν τα ιδιωτικά τα επαγγελματικά δικαιώματα» πρόσθεσε ο κ. Στρατηγάκης στην πορεία της συζήτησης με την δημοσιογράφο.