Τελετή παράδοσης - παραλαβής του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας από τον υπουργό Χρήστο Στυλιανίδη στον υπηρεσιακό υπουργό Ευάγγελο Τουρνά, Παρασκευή 26 Μαΐου 2023. (ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)

Στυλιανίδης: Είμαστε σε συζητήσεις με την Κομισιόν για το πώς θα χτίσουμε «πράσινα» πλοία

Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης μιλώντας πρόσφατα σε δημοσιογράφους αποκάλυψε ότι η χώρα μας ήδη βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με την Κομισιόν για το θέμα της “πράσινης” μετάβασης στην ακτοπλοΐα καθώς ήδη έχει εξασφαλιστεί ένα κονδύλι στο ΕΣΠΑ ξεκινά με 80 εκατ. ευρώ και μπορεί να φτάσει έως και τα 500 εκατ. ευρώ για το πως θα χτίσουμε “πράσινα” πλοία

“Εμείς έχουμε μια τέτοια συζήτηση με την Κομισιόν και πρόκειται για μία σκληρή διαπραγμάτευση αφού έχει κάποιες προδιαγραφές που ζητούνται και μπορεί να μην ανταποκρίνονται στην ελληνική κουλτούρα πλοιοκτησίας” ανέφερε ο ίδιος, προσθέτοντας “όλα αυτά είναι μια συζήτηση που είναι σε εξέλιξη και δεν θέλουμε να αφήσουμε την ευκαιρία να χαθεί”

Σύμφωνα με τον ιδρυτή και Γενικό Διευθυντή της XRTC Business Consultants Γιώργο Ξηραδάκη, με την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή διαθέσιμα μεταχειρισμένα πλοία που να πληρούν τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, η μόνη λύση είναι η κατασκευή νέων πλοίων.

Επισημαίνει ότι τα προβλήματα που τίθενται είναι ποικίλα, με τα σημαντικότερα να είναι το είδος καυσίμου που θα χρησιμοποιούν τα νέα αυτά πλοία και πώς θα χρηματοδοτηθούν.

Σημειώνεται ότι ο κύριος στόχος της πρωτοβουλίας «FuelEU Maritime», ως βασικό μέρος του πακέτου «Fit for 55» της Ε.Ε., είναι να αυξήσει τη ζήτηση και τη συνεπή χρήση ανανεώσιμων πηγών καυσίμων και καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα και να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τον ναυτιλιακό τομέα, διασφαλίζοντας παράλληλα την ομαλή λειτουργία της θαλάσσιας κυκλοφορίας και την αποφυγή στρεβλώσεων στην εσωτερική αγορά.

Για την Ελλάδα, αναφορικά με τον κανονισμό «FuelEU Maritime», έχει δοθεί εξαίρεση έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2029 στα πλοία της ακτοπλοΐας που προσεγγίζουν λιμάνια νησιών με λιγότερους από 200.000 κατοίκους.

Ωστόσο, τα πλοία που εκτελούν δρομολόγια στις γραμμές Πάτρας-Ιταλίας και σε νησιά άνω των 200.000 κατοίκων, από το 2024 θα πρέπει να εφαρμόζουν τους δύο κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αφορούν το σύστημα εμπορίας ρύπων ETS (Emission Trading System) και το «FuelEU Maritime».

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
Ιανουάριος 16, 2024
Άγριο ξύλο στην Κρέστενα: Εξωσχολικός επιτέθηκε σε 16χρονο μέσα στο σχολείο
Ιανουάριος 10, 2025
Συγκλονιστικές μαρτυρίες από κατοίκους που επιστρέφουν στα σπίτια τους στο Λος Άντζελες – Οργή και απογοήτευση για τους πυρόπληκτους
Ιανουάριος 10, 2025
Ευρωλίγκα: Ο τρομερός Βεζένκοφ «εκτέλεσε» με 45άρι την Μπάγερν στο ΣΕΦ
Ιανουάριος 10, 2025
Συνελήφθη 21χρονος στο Περιστέρι με πιστόλι και 12 φυσίγγια πάνω του
Ιανουάριος 10, 2025
«Θα σας βρουν σε χαντάκι» – Απειλές καταγγέλλει ότι δέχεται ο δικηγόρος της συζύγου του αστυνομικού της Βουλής
Ιανουάριος 10, 2025
Ν. Δένδιας για έκτακτες κρίσεις: Απαιτείται να εκσυγχρονιστούμε για να πάμε μπροστά
Ιανουάριος 10, 2025
Λάρισα: Περιπλέκεται το μυστήριο της εξαφάνισης του 39χρονου Βασίλη – Πού στρέφονται οι έρευνες
Ιανουάριος 10, 2025
Είχε βραβευτεί ως «αστυνομικός της χρονιάς» μια από τους συλληφθέντες για το κύκλωμα προστασίας των οίκων ανοχής
Ιανουάριος 10, 2025
Εφετείο Θράκης: Επικυρώθηκε η πρωτόδικη καταδίκη του ιδιοκτήτη των σκύλων που σκότωσαν την Βρετανίδα τουρίστρια στη Μαρώνεια
Ιανουάριος 10, 2025
Πήλιο: Απειλούσε και εκβίαζε την παντρεμένη σύντροφό του για να γυρίσει κοντά του
Ιανουάριος 10, 2025