Τελετή παράδοσης - παραλαβής του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας από τον υπουργό Χρήστο Στυλιανίδη στον υπηρεσιακό υπουργό Ευάγγελο Τουρνά, Παρασκευή 26 Μαΐου 2023. (ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)

Στυλιανίδης: Είμαστε σε συζητήσεις με την Κομισιόν για το πώς θα χτίσουμε «πράσινα» πλοία

Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης μιλώντας πρόσφατα σε δημοσιογράφους αποκάλυψε ότι η χώρα μας ήδη βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με την Κομισιόν για το θέμα της “πράσινης” μετάβασης στην ακτοπλοΐα καθώς ήδη έχει εξασφαλιστεί ένα κονδύλι στο ΕΣΠΑ ξεκινά με 80 εκατ. ευρώ και μπορεί να φτάσει έως και τα 500 εκατ. ευρώ για το πως θα χτίσουμε “πράσινα” πλοία

“Εμείς έχουμε μια τέτοια συζήτηση με την Κομισιόν και πρόκειται για μία σκληρή διαπραγμάτευση αφού έχει κάποιες προδιαγραφές που ζητούνται και μπορεί να μην ανταποκρίνονται στην ελληνική κουλτούρα πλοιοκτησίας” ανέφερε ο ίδιος, προσθέτοντας “όλα αυτά είναι μια συζήτηση που είναι σε εξέλιξη και δεν θέλουμε να αφήσουμε την ευκαιρία να χαθεί”

Σύμφωνα με τον ιδρυτή και Γενικό Διευθυντή της XRTC Business Consultants Γιώργο Ξηραδάκη, με την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή διαθέσιμα μεταχειρισμένα πλοία που να πληρούν τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, η μόνη λύση είναι η κατασκευή νέων πλοίων.

Επισημαίνει ότι τα προβλήματα που τίθενται είναι ποικίλα, με τα σημαντικότερα να είναι το είδος καυσίμου που θα χρησιμοποιούν τα νέα αυτά πλοία και πώς θα χρηματοδοτηθούν.

Σημειώνεται ότι ο κύριος στόχος της πρωτοβουλίας «FuelEU Maritime», ως βασικό μέρος του πακέτου «Fit for 55» της Ε.Ε., είναι να αυξήσει τη ζήτηση και τη συνεπή χρήση ανανεώσιμων πηγών καυσίμων και καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα και να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τον ναυτιλιακό τομέα, διασφαλίζοντας παράλληλα την ομαλή λειτουργία της θαλάσσιας κυκλοφορίας και την αποφυγή στρεβλώσεων στην εσωτερική αγορά.

Για την Ελλάδα, αναφορικά με τον κανονισμό «FuelEU Maritime», έχει δοθεί εξαίρεση έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2029 στα πλοία της ακτοπλοΐας που προσεγγίζουν λιμάνια νησιών με λιγότερους από 200.000 κατοίκους.

Ωστόσο, τα πλοία που εκτελούν δρομολόγια στις γραμμές Πάτρας-Ιταλίας και σε νησιά άνω των 200.000 κατοίκων, από το 2024 θα πρέπει να εφαρμόζουν τους δύο κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αφορούν το σύστημα εμπορίας ρύπων ETS (Emission Trading System) και το «FuelEU Maritime».

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Τηλεθέαση: Σάρωσε ξανά η Αγγελική Νικολούλη
23 Νοεμβρίου, 2024
Στην τελική ευθεία οι διαγωνισμοί για έργα 1,35 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα μετά την επέλαση των Daniel και Elias
23 Νοεμβρίου, 2024
Γιώργος Θεοφάνους: «Δεν ξέρω, εάν θα μπορούσε άλλη τραγουδίστρια να πει τα τραγούδια, όπως τα είπε η Νατάσα Θεοδωρίδου»
23 Νοεμβρίου, 2024
Βουλή: Κατατέθηκε η ευρωπαϊκή Οδηγία για «επαρκείς κατώτατους μισθούς στην ΕΕ»
23 Νοεμβρίου, 2024
Φως στο Τούνελ: «Μελάνιασε και τέζα…» – Όσα έλεγε η Ειρήνη Μουρτζούκου λίγες ημέρες μετά τον θάνατο του 15 μηνών βρέφους
23 Νοεμβρίου, 2024
«Άμεσα αποτελέσματα για τους καταναλωτές με την παρέμβαση στο κόστος του ρεύματος» – Η επιδίωξη του υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας
23 Νοεμβρίου, 2024
Αγ. Παρασκευή: Συνελήφθη 21χρονος για κλοπή – Αστυνομικός εκτός υπηρεσίας απέτρεψε τη διαφυγή του από κατάστημα τηλεφωνίας
23 Νοεμβρίου, 2024
Ην. Βασίλειο: Σε επιφυλακή οι υπηρεσίες ασφαλείας για τρομοκρατικές επιθέσεις ενόψει Χριστουγέννων
23 Νοεμβρίου, 2024
Φως στο Τούνελ: Όταν η Ειρήνη Μουρτζούκου παρίστανε την… Πόπη – Οι αντιφάσεις και οι προσπάθειες να διακόψει την επικοινωνία
23 Νοεμβρίου, 2024
Φάμελλος: Δεν είναι εκτός ΣΥΡΙΖΑ ο Αλέξης Τσίπρας – Σχέδιο του Κασσελάκη να πλήξει το κόμμα
23 Νοεμβρίου, 2024