Συγκλονιστικός Τσακίρης ως Μάκβεθ, στο Rabbithole

Αυτή τη στιγμή, στην Αθήνα, ανεβαίνουν -ταυτόχρονα- τρεις διαφορετικοί Μάκβεθ. Τρεις παραστάσεις με πολύ διαφορετική προσέγγιση -από περίπου πειραματική, έως απόλυτα κλασική- στο κλασικό σαιξπηρικό έπος.

Δείτε όποιες θέλετε. Ολες. Ή, έστω, μία. Αυτή η μία, που δεν πρέπει να χάσετε (γιατί θα τη θυμάστε για πάντα) είναι ο Μάκβεθ που ενσαρκώνει ο ταλαντούχος ηθοποιός Συμεών Τσακίρης στη σκηνή του Rabbithole. Οσοι τον γνωρίσατε στο ρόλο του εισαγγελέα στις «Μέλισσες», απλά ξεχάστε τον. Εξάλλου, όποιος έχει παρακολουθήσει την πορεία του Θεσσαλονικιού ηθοποιού στη θεατρική σκηνή, γνωρίζετε την ικανότητά του να μεταμορφώνεται.

Μετά τις σχεδόν δυόμιση ώρες ασταμάτητης παθιασμένης ερμηνείας, περιμένεις να δεις τον «Οι-παλιοι-μου-φίλοι-με-φωνάζουν-Σίμο-αλλά-δεν-μου-αρέσει» Τσακίρη να βγαίνει κατάκοπος από το Θέατρο. Ή, έστω, ξέπνοος. Ο Συμεών, όμως, κάνει την έξοδό του χαλαρός, με το back-pack στην πλάτη, σα να μην τρέχει τίποτα…

Ο Συμεών Τσακίρης ως στρατηγός Μακμπέθ στην παράσταση «Μακμπέθ» του Oυίλιαμ Σαίξπηρ. (Φωτογραφία: Παναγιώτης Λαμπής).

Το απίστευτο, όμως, δεν είναι -μόνον- αυτό. Είναι ότι την ίδια (αποθεωτική) περιγραφή κάνει ο θεατής, βγαίνοντας από το Rabbithole, για κάθε έναν από τους ηθοποιούς της παράστασης. Κάθε έναν. Σπάνιο να δεις τόσο δεμένο σύνολο, τόσο παθιασμένο, που κανείς να μη μένει ούτε μισό βήμα απόδοσης πίσω. Σε ένα έργο, δύσκολο.

Τι είδαμε

Η δίψα για εξουσία, η ενοχή, η αλαζονεία, ο φθόνος, η άνοδος και η πτώση δίνουν τροφή σε αυτό το «καταραμένο» έργο του Σαίξπηρ.

Ωστόσο, μόνο εξύψωση του θεατή και απόλαυση εξαιρετικών ερμηνειών έχει να προσφέρει το ανέβασμα του Μάκβεθ φέτος στο ατμοσφαιρικό Rabbitholl του Μεταξουργείου.

Σε μια ασταμάτητη και αδυσώπητη εναλλαγή μεταξύ του πραγματικού και του ονειρικού, ο στρατηγός Μάκμπεθ κατρακυλά από τον ιπποτισμό στην αθλιότητα ενός κοινού εγκληματία προκειμένου να ικανοποιήσει τα γήινα πάθη του. Με την παρότρυνση των παραπλανητικών μαγισσών και με εφαλτήριο την μεγαλομανία της γυναίκας του, δολοφονεί, ψεύδεται και ισοπεδώνει κάθε υπαρκτό και ανύπαρκτο εμπόδιο στον δρόμο του προς την (αυτό)καταστροφή.

H δραματουργική σκηνοθεσία και η τόσο επίκαιρη απόδοση του εμπνευσμένου κειμένου επισφραγίζονται από την επιβλητική ερμηνεία όλης της ομάδας των ηθοποιών, μηδενός εξαιρουμένου.

Ο Μάκμπεθ του Rabbitholl, αποδεικνύεται αντάξιος του εμβληματικού σαιξπηρικού έργου.

Σκηνοθεσία: Τώνια Ράλλη

Μετάφραση: Δημήτρης Δημητριάδης

Θίασος ηθοποιών: Αχιλλέας Βατρικάς, Γιώργος Κισσανδράκης / Ηλίας Καρακωνσταντάκης, Ίριδα Μάρα, Νάντια Μαργαρίτη, Έλενα Μεγγρέλη, Τατιάνα-Άννα Πίττα, Γιώργος Σίμωνας, Συμεών Τσακίρης, Γιώργος Φριντζήλας

Σκηνογραφία: Μαγιού Τρικεριώτη

Κοστούμια: Ευαγγελία Γκότση (Grace Gely)

Κίνηση: Κική Μπάκα

Μουσική σύνθεση: Θέμος Σκανδάμης

Μουσική παραγωγή: Κώστας Στεργίου

Φωτισμοί: Μάριος Κουτσουρέλης

Φωτογραφία – βίντεο – προβολές: Παναγιώτης Λαμπής

Μάσκες – ειδικά εφέ: Αλέξανδρος Λόγγος, Κωνσταντίνα Τσιάκα

Βοηθός σκηνογράφου: Δήμητρα Χίου

Παραστάσεις: Παρασκευή – Σάββατο – Κυριακή, 21:00

Rabbithole, Γερμανικού 20, Μεταξουργείο

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
Ιανουάριος 16, 2024
Απολογήθηκε ο 52χρονος καθηγητής σχολείου του Αλίμου – Κατηγορείται για ασελγείς πράξεις σε βάρος 14χρονης μαθήτριάς του
Ιανουάριος 10, 2025
Κοντογεώργης: Ελλάδα και ΕΕ σε μεγαλύτερη ετοιμότητα για να ανταποκριθούμε στις αλλαγές που έρχονται
Ιανουάριος 10, 2025
Βασίλης Κικίλιας: Τι περιμένουμε από την επερχόμενη κακοκαιρία
Ιανουάριος 10, 2025
Φορολογικές δηλώσεις: Ανοιχτή η εφαρμογή για χωριστές δηλώσεις συζύγων
Ιανουάριος 10, 2025
Άλιμος: Στον ανακριτή ο 52χρονος καθηγητής
Ιανουάριος 10, 2025
Μεγάλη επιχείρηση της ΕΛΑΣ για κύκλωμα εκβιασμών και εικονικών εταιρειών
Ιανουάριος 10, 2025
Εκτάκτως στο χειρουργείο ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος
Ιανουάριος 10, 2025
Εξαφάνιση Καλογήρου: «Κάποιοι τον έφαγαν…»
Ιανουάριος 10, 2025
Κατρίνης: Ένα βήμα πριν τον «αφοπλισμό» βρίσκεται η εγχώρια αμυντική παραγωγή
Ιανουάριος 10, 2025
Γιώργος Λιάγκας: «Η εκπομπή έχει αντιληφθεί το λάθος»
Ιανουάριος 10, 2025