“Οι Δ.Ο.Υ. της περιφέρειας είναι αποδεκατισμένες από προσωπικό και το απειλητικό σύννεφο της «οργανωτικής εξαφάνισης» τους βρίσκεται πάνω από το κεφάλι των συναδέλφων εκεί” τόνισε στην συνεδρίαση του Γ.Σ. η Συνεργασία Ανεξάρτητων Σχημάτων.
Αναλυτικά η τοποθέτηση της Συνεργασίας Ανεξάρτητων Σχημάτων:
Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων αποτελεί μια μορφή οργάνωσης και άσκησης Δημόσιας Εξουσίας, αφού η δημιουργία της, στο πλαίσιο των μνημονιακών υποχρεώσεων της Χώρας, συνιστά επί της ουσίας παραχώρηση εκ μέρους της Εκτελεστικής Εξουσίας μέρους της εξουσίας της. Ο Διοικητής της Α.Α.Δ.Ε. απολαμβάνει προσωπικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του, σύμφωνα με τον ιδρυτικό νόμο της Α.Α.Δ.Ε.. Σε ποιο βαθμό όμως η θεσμική ανεξαρτησία της Α.Α.Δ.Ε. μπορεί να υπονομεύει την αποτελεσματική άσκηση Δημόσιας Εξουσίας και την προάσπιση των γενικών συμφερόντων του Κράτους; Σε ποιον βαθμό η θεσμική ανεξαρτησία της Α.Α.Δ.Ε. μπορεί να υπονομεύει, όχι μόνο την εξυπηρέτηση του πολίτη, αλλά και κεκτημένα κοινωνικά δικαιώματά του;
Το ΚΕΦΟΔΕ είναι ένας ψηφιακός εφιάλτης για τους φορολογουμένους. Τα ΚΕΒΕΙΣ – ΚΕΦΟΚ είναισυνώνυμα της ταλαιπωρίας των πολιτών και των επαγγελματιών. Οι Δ.Ο.Υ. της περιφέρειας είναι αποδεκατισμένες από προσωπικό και το απειλητικό σύννεφο της «οργανωτικής εξαφάνισης» τους βρίσκεται πάνω από το κεφάλι των συναδέλφων εκεί. Τα αιτήματα του ΚΕΦΟΔΕ εξυπηρετούνται από τις Δ.Ο.Υ. της περιφέρειας, τις οποίες θέλει ο κ. Διοικητής να καταργήσει. Στη συνέχεια, θα εξυπηρετούνται από τις Υ.Φ.Ε..Τα ελεγκτικά κέντρα (ΕΛΚΕ, ΚΕΜΕΕΠ & ΚΕΦΟΜΕΠ) λειτουργούν με δραματική υποστελέχωση (άνω του 50%), με συνεχώς αυξανόμενη στοχοθεσία, με ένα νομικό πλαίσιο άκρως τοξικό για την διενέργεια ουσιαστικών φορολογικών ελέγχων και τον εντοπισμό της μεγάλης φοροδιαφυγής, υπό το βάρος της αστικής, διοικητικής και ποινικής ευθύνης. Οι Προϊστάμενοι όλων των Υπηρεσιών «τραβάνε τα μαλλιά τους» και όλοιοι υπάλληλοι ζούνε έναν εφιάλτη!
Είναι η ιδέα μας ή μήπως η κατάσταση είναι γενικώς ΤΡΑΓΙΚΗ; Είναι η ιδέα μας ή μήπως επικρατεί παντού ένα ΜΠΑΧΑΛΟ;
Επιτρέπεται.. ένας άνθρωπος να έχει στα χέρια του τη Φορολογική Διοίκηση, επιδεικνύοντας αυτές τις τεράστιες αστοχίες στην αναδιοργάνωση του μηχανισμού Δημοσίων Εσόδων και στην εκτέλεση Δημόσιας Διοίκησης, δεδομένων όλων των αναφερθέντων ανωτέρω;
Επιτρέπεται.. ένας άνθρωπος να βρίσκεται στο τιμόνι της Φορολογικής Διοίκησης, όταν έχει δομήσει έναν Οργανισμό, όπου τα Θεσμικά Όργανα δεν λειτουργούν και οι Κανόνες Διαφάνειας δεν εφαρμόζονται;
Επιτρέπεται.. ένας άνθρωπος να έχει τη δυνατότητα άσκησης Δημόσιας Εξουσίας, όταν αντιλαμβάνεταιπεριστατικά (πιθανής) διαφθοράς ως γεγονότα που δρουν ως «επιταχυντές εξελίξεων» για να οδηγηθεί η Α.Α.Δ.Ε. σε πλήρως «κεντρικοποιημένες» λειτουργίες;
Επιτρέπεται.. ένας άνθρωπος να αναλαμβάνει την προάσπιση του Δημόσιου Συμφέροντος, όταν υποστηρίζει ή/και προωθεί την υιοθέτηση διατάξεων νόμων & εγκυκλίων, όπως για παράδειγμα (α) το άρθρο 28 του ν.5104/2024 (νέος ΚΦΔ) για τον περιορισμό της διάρκειας του φορολογικού ελέγχου και ταυτόχρονα την ταχύτερη της 5ετίας παραγραφή των αξιώσεων του Ελληνικού Δημοσίου και (β) την εγκύκλιο ΠΟΛ.1209/2017 του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. περί της αποποινικοποίησης της διαπιστωμένης φοροδιαφυγής επί των ενδοομιλικών συναλλαγών (χωρίς να προβλέπεται κάτι αντίστοιχο από τις διατάξεις περί φοροδιαφυγής του Κ.Φ.Δ.), οι οποίες οδηγούν (i) στην ακύρωση του αναδιανεμητικού χαρακτήρα του κρατικού μηχανισμού, (ii) στον περιορισμό υπαρκτού δημοσιονομικού χώρου και, κατ’ επέκταση, (iii) στην μη τήρηση της συνταγματικής αρχής του κοινωνικού κράτους και προστασίας των θεμελιωδών δικαιωμάτων της κοινωνίας μας;
Εμείς, στη Συνεργασία Ανεξάρτητων Σχημάτων Εφοριακών, λέμε ότι δεν επιτρέπεται! Γι’ αυτό το λόγο, καταθέτουμε πρόταση για τη σύνταξη από την ΠΟΕ-Δ.Ο.Υ. και αποστολή αναφοράς με την προβλεπόμενη εκ του νόμου διαδικασία στον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, ως μέσο κοινοβουλευτικού ελέγχου κατ’ άρθρο 125 του ΚτΒ, με θέμα την «Έκφραση δυσπιστίας ως προς την καταλληλότητα του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. για την άσκηση Δημόσιας Εξουσίας και προστασίας του Δημοσίου Συμφέροντος», αναπτύσσοντας τα σημαντικότατα θέματα που ταλανίζουν τον κλάδο μας, όπως η δραματική υποστελέχωση των Υπηρεσιών μας (άνω του 50%), η παρατεταμένη και εκτεταμένη δομική αναδιοργάνωση των Υπηρεσιών μας, χωρίς τον κατάλληλο σχεδιασμό με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των υπαλλήλων και των πολιτών και η διαμόρφωση ενός τοξικού νομικού πλαισίου για τη διενέργεια φορολογικών ελέγχων, συνδυάζοντας τα ανωτέρω με τον σημαντικό κοινωνικό ρόλο του επαγγέλματός μας.
Επιπλέον, τίθεται το εξής ερώτημα: «Εάν αντικατασταθεί ο Διοικητής της Α.Α.Δ.Ε. από άλλον άνθρωπο της αγοράς, θα είναι καλύτερα τα πράγματα;». Όπως πολύ σωστά έχει αποτυπωθεί στο από 11.01.2021 απόσπασμα Πρακτικών του 28ου Συνεδρίου της ΠΟΕ-Δ.Ο.Υ. (α.π. 2083/01.06.2021): «Η συλλογή των φόρων είναι βάσει συνταγματικών επιταγών υπόθεση του δημοσίου τομέα. Η Διοίκηση του φορέα αυτού δεν μπορεί να απαρτίζεται από ανθρώπους έξω από αυτόν.». Γι’ αυτό το λόγο, με γνώμονα την εύρυθμη λειτουργία της Φορολογικής Διοίκησης και την εξυπηρέτηση του πολίτη, η Συνεργασία Ανεξάρτητων Σχημάτων Εφοριακών θέτει ως στρατηγικό στόχο και καταθέτει ως πρόταση η επιλογή του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. να γίνεταιαποκλειστικά από τα υψηλόβαθμα στελέχη του Οργανισμού της Α.Α.Δ.Ε. και του Υπ. Οικ., που ανήκουν στους μόνιμα διορισμένους υπαλλήλους των κλάδων Εφοριακών και Τελωνειακών, μέσω διακομματικής Επιτροπής της Βουλής των Ελλήνων.
Περαιτέρω, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 του Καταστατικού της Ομοσπονδίας, στους επιδιωκόμενους σκοπούς της περιλαμβάνεται και «(α) … (ζ) Η παρακολούθηση, η έρευνα και η μελέτη όλων των ζητημάτων που αφορούν υπαλληλικά και επαγγελματικά.». Στο πλαίσιο αυτό ζητάμε (α) να υπερψηφιστούν οι προτάσεις που καταθέτουμε για την άμεση κατάργηση του άρθρου 28 του ν.5104/2024 (νέος ΚΦΔ) και της εγκυκλίου ΠΟΛ.1209/2017 του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. και (β) να υλοποιηθεί η ομόφωνηαπόφαση του από 20.12.2022 Γενικού Συμβουλίου (α.π. 2002/25.01.2023) για την υιοθέτηση της Εισήγηση της Φορολογικής Επιθεώρησης για την τροποποίηση της παρ. 2 του άρθρου 53 του ν.4174/2013 [βλ. νυν παρ. 4 του άρθρου 52 του ν.5104/2024 (ΚΦΔ)]. Υπενθυμίζεται, ότι οι διατάξεις ως ίσχυαν με τον ν.4174/2013 (παλαιό ΚΦΔ) και μεταφέρθηκαν στον ν.5104/2024 (νέο ΚΦΔ) έχουν ως αποτέλεσμα όλες οι αποφάσεις της Δ.Ε.Δ. να εκδίδονται εκπρόθεσμες, λόγω της προθεσμίας των 120 ημερών για την έκδοση απόφασης, δημιουργώντας στους φορολογούμενους αξιώσεις για καταβολή τόκων, χωρίς αυτό να είναι στην πρόθεση του νομοθέτη με βάση την αρχική έκδοση του ν.4174/2013, επιβαρύνοντας παράλληλα τον κρατικό προϋπολογισμό χωρίς λόγο. Από τη Διοικούσα Επιτροπή της Φορολογικής Επιθεώρησης έχει διαπιστωθεί η ύπαρξη πρόδηλου σφάλματος, του οποίου η διόρθωση απαιτεί την προσαρμογή της παρ. 4 του άρθ. 52 του ν.5104/2024 (ΚΦΔ) είτε προβλέποντας επιπλέον εύλογο χρονικό διάστημα για την ανταπόκριση της Φορολογικής Διοίκησης στην περίπτωση αίτησης ενδικοφανούς προσφυγής είτε προβλέποντας ως χρονικό σημείο έναρξης της υφιστάμενης προθεσμίας των 90 ημερών από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης από την Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, ώστε να μην διαστρεβλώνεται η αρχική πρόθεση του νομοθέτη.
Τέλος, ενώ ο κ. Διοικητής διοργανώνει εγκαίνια σε Υπηρεσίες που υπολειτουργούν δραματικά, οι συνάδελφοί μας αισθάνονται ότι όλες οι ενέργειες του κ. Διοικητή αποσκοπούν στη διαχείριση της εικόνας του και στον αποπροσανατολισμό τόσο των υπαλλήλων όσο και της κοινής γνώμης από τα κρίσιμα και ουσιαστικά προβλήματα που βιώνει ο κλάδος μας (βλ. προβλήματα ευθύνης, οικονομικά, ελλείψεις προσωπικού, συνεχώς αυξανόμενη «στοχοθεσία», συκοφάντηση των υπαλλήλων κ.α.), τα οποία έχουν ενταθεί ειδικά τα τελευταία επτά (7) έτη και, πλέον, απειλούν ευθέως τη «βιωσιμότητα» του επαγγέλματός μας.
Επιτέλους, θα πρέπει να χαραχτεί μια κόκκινη γραμμή από την Ομοσπονδία και οι εκπρόσωποι να προβάλλουμε όλοι μαζί σε κάθε διαθέσιμο μέσο μαζικής ενημέρωσης τις ενέργειες της Διοίκησης της Α.Α.Δ.Ε. που στρέφονται άμεσα ή έμμεσα κατά των συμφερόντων μας, όχι μόνο ως υπαλλήλων αλλά και ως πολιτών. Να προβάλλουμε τον τρόπο λειτουργίας του κρατικού μηχανισμού, το κοινωνικό αποτύπωμα του κλάδου μας, την προστιθέμενη αξία των εργασιών μας για την κοινωνία. Και, τέλος, να ζητήσουμε ουσιαστικές μισθολογικές αυξήσεις, πάνω από τον πληθωρισμό, προσεγγίζοντας τον μ.ο. των αμοιβών των συναδέλφων μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με επιστροφή των δώρων Χριστουγέννων, Πάσχα & Καλοκαιριού και κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης, προκειμένου να αποφύγουμε την διαχρονική φτωχοποίηση μας.».
Συνάδελφοι, δύο σημαντικές προτάσεις μας, με στρατηγική σημασία για την ευημερία των υπαλλήλων της Α.Α.Δ.Ε., ήτοι:
(α) Πρόταση 1: Σύνταξη από την ΠΟΕ-Δ.Ο.Υ. και αποστολή στον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων αναφοράς, με την προβλεπόμενη εκ του νόμου διαδικασία, ως μέσο κοινοβουλευτικού ελέγχου κατ’ άρθρο 125 του ΚτΒ, με θέμα την «Έκφραση δυσπιστίας ως προς την καταλληλότητα του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. για την άσκηση Δημόσιας Εξουσίας και προστασίας του Δημοσίου Συμφέροντος», αναπτύσσοντας τα σημαντικότατα θέματα που ταλανίζουν τον κλάδο μας, όπως η δραματική υποστελέχωση των Υπηρεσιών μας, η εκτεταμένη δομική αναδιοργάνωση των Υπηρεσιών μας χωρίς τον κατάλληλο σχεδιασμό και η διαμόρφωση ενός τοξικού νομικού πλαισίου διενέργειας φορολογικών ελέγχων, συνδυάζοντας τα ανωτέρω με τον σημαντικό κοινωνικό ρόλο του επαγγέλματός μας.
(β) Πρόταση 2: Στρατηγική στόχευση και ανάπτυξη πλαισίου διεκδίκησης της Ομοσπονδίας από (α) το Συμβούλιο Διοίκησης της Α.Α.Δ.Ε. και (β) τον αρμόδιο Υπουργό Οικονομικών, ώστε ο Διοικητής της Α.Α.Δ.Ε. να επιλέγεται αποκλειστικά από τα υψηλόβαθμα στελέχη του Οργανισμού της Α.Α.Δ.Ε. και του Υπ. Οικ., που ανήκουν στους μόνιμα διορισμένους υπαλλήλους των κλάδων Εφοριακών και Τελωνειακών, μέσω διακομματικής Επιτροπής της Βουλής των Ελλήνων.
δεν υπερψηφίστηκαν από την ΔΑΚΕ (και το διαχρονικό δεκανίκι της τη ΔΗΣΣΥΕ/ΠΑΣΚΕ), με αποτέλεσμανα μην γίνουν δεκτές από το σώμα των γενικών συμβούλων, με την αιτιολογία ότι επιδίωξη του συνδικαλιστικού οργάνου είναι η κατάργηση της Α.Α.Δ.Ε. βάσει συνεδριακής απόφασης!
Οι εξελίξεις δείχνουν ότι σαν Ομοσπονδία θα μπορούσαμε να μπλοκάρουμε την ανανέωση της θητείας του κ. Διοικητή – έστω και για λίγο – μέχρι να συγκροτηθούν ξανά τα Όργανα των Συλλόγων και της Ομοσπονδίας.
Ως γνωστό, η ΔΑΚΕ (και το δεκανίκι της η ΔΗΣΣΥΕ/ΠΑΣΚΕ) παραμένουν διαχρονικά οι παρατάξεις που χαρακτηρίζονται από:
Αυτή είναι η προσέγγιση του φιλοκυβερνητικού συνδικαλισμού! Στις ερχόμενες εκλογές είναι στο χέρι σας αυτό να αλλάξει!
Τέλος, πέραν του ζητήματος της μετεγκατάστασης-απαξίωσης του ΣΔΟΕ, την στήριξη του οποίου ψηφίσαμε χωρίς περιστροφές και προσχηματικές αντιρρήσεις, με την ολοκλήρωση της σύνταξης της παρούσης ανακοίνωσης προέκυψε το θέμα στη ΔΟΥ Κέρκυρας, το οποίο παρακολουθούμε και θα επανέλθουμε με νέα ανακοίνωση σύντομα.