Πολλά ερωτηματικά προκαλούν τα στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας και αποκαλύπτουν την κατασπατάληση δημοσίου χρήματος επί συγκυβέρνησης ΝΔ – ΠΑΣΟΚ την προεκλογική χρονιά 2014, όπου δίνονταν εκατομμύρια ευρώ σε ανύπαρκτα sites από το ΚΕΕΛΠΝΟ. Μάλιστα, από το 2011, την περίοδο της πιο βαθιάς κρίσης, τεράστια ποσά δίνονταν για τη διαφημιστική καμπάνια για τον δήθεν …κολλητικό καρκίνο, η οποία σύμφωνα με τον νόμο θα έπρεπε να είναι δωρεάν! Και όλα αυτά, την ώρα που ψηφίζονταν το ένα μετά το άλλο δύσκολα μέτρα λιτότητας.
Σύμφωνα με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, το 2014 οι προμηθευτές του ΚΕΕΛΠΝΟ έλαβαν πάνω από 15 εκατομμύρια ευρώ. Από αυτά, τα 5,8 εκατομμύρια διατέθηκαν για επικοινωνιακές και διαφημιστικές ανάγκες. Μεγάλο μέρος αυτών των χρημάτων κατέληξε σε sites τα οποία είτε ήταν άσχετα με τον χώρο της υγείας, είτε είχαν μηδαμινή επισκεψιμότητα, είτε δεν υπήρξαν ποτέ, είτε …όλα τα παραπάνω!
Το healthpro.gr το οποίο ξεκίνησε τη λειτουργία του λίγο πριν πάρει τη διαφήμιση, φέρεται να έλαβε 176.000 ευρώ. Το apospasma.gr, το οποίο σήμερα έχει αλλάξει όνομα και έχει μετατραπεί σε lifestyle – gossip σελίδα, έλαβε επίσης 176.000 ευρώ. To moneypro.gr, το οποίο δεν υπάρχει πλέον και οδηγεί σε ένα άλλο site που ασχολείται με επενδύσεις, το οποίο φαίνεται επίσης παραμελημένο, έλαβε 192.000 ευρώ. Το xamparia.gr το οποίο λειτούργησε μόνο το 2014, όταν και δηλαδή πήρε τη συγκεκριμένη διαφήμιση, έλαβε 150.000 ευρώ.
Πάνω από 130.000 ευρώ φαίνεται πως έλαβε το attikanews.gr, το οποίο ξεκίνησε μόλις έλαβε τη διαφήμιση και έκλεισε στις αρχές του 2015…
To newsface.gr το οποίο είναι ανενεργό και δεν υπάρχουν στοιχεία για το αν λειτούργησε ποτέ, έλαβε 105.000 ευρώ. Το ίδιο ισχύει και για τα ellinesdimarxoi.gr (48.000 ευρώ), kontrolnews.gr (45.000 ευρώ) και amesa.gr (16.000).
Σε έναν οργανισμό με ιατρικά sites, τα οποία είτε δεν λειτουργούν, είτε φαίνεται πως φτιάχτηκαν …στο πόδι, δόθηκαν πάνω από 140.000 ευρώ. Σε άλλον, με δύο ανενεργά σήμερα ιατρικά sites, δόθηκαν …μόλις 16.000 ευρώ. Σε ενημερωτικά sites του Αγρινίου (!), μερικά από τα οποία είναι ανενεργά και δεν υπάρχουν στοιχεία αν λειτούργησαν ποτέ, δόθηκαν μέσα σε μία μόνο χρονιά τουλάχιστον 240.000 ευρώ!
Sites τα οποία σήμερα είναι εντελώς ανενεργά και κλειστά φαίνεται πως είχαν πάρει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, Το idradio.gr έλαβε 60.000 ευρώ, το onlinehealth.gr 40.000 ευρώ, το velonakaiklosti.gr 48.000 ευρώ, το newsmail.gr 19.700 ευρώ, το protieidisi.gr 16.000 ευρώ, το goodnews.gr15.000 ευρώ και το invitromagazine.gr, το οποίο πλέον είναι προς πώληση, 32.000 ευρώ.
Το thepaper.gr το οποίο εκφράζει …γαλάζιες απόψεις πήρε 70.000 ευρώ. To ανενεργό πλέον mensplanet.gr, το οποίο επίσης αντιπολιτευόταν την προηγούμενη κυβέρνηση πήρε 32.000 ευρώ.
To alatikaipiperi.gr, το οποίο φιλοξενεί κάποιες συνταγές μαγειρικής έλαβε 160.000 ευρώ.
To site vetmenow.gr, στο οποίο διαφημίζονται… κτηνίατροι έλαβε 25.000 ευρώ.
Το defile.gr, στο οποίο σήμερα υπάρχουν μερικές φωτογραφίες από επιδείξεις μόδας πήρε 15.000 ευρώ.
Και αυτά είναι μόνο μερικά από τα ποσά που ξοδεύτηκαν από το ΚΕΕΛΠΝΟ μόνο μέσα σε μία χρονιά. «Είναι προφανές ότι το μεγάλο μπαμ έγινε τότε. Ήταν και προεκλογική χρονιά. Είναι ξέπλυμα μαύρου πολιτικού χρήματος. Τέλος» είχε δηλώσει χαρακτηριστικά ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Υγείας, Παύλος Πολάκης Όλα τα στοιχεία βρίσκονται στην κατοχή της Εισαγγελίας Διαφθοράς και αναμένονται τα αποτελέσματα του ελέγχου.
ΤΟ ΑΜΑΡΤΩΛΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ
Τον Ιανουάριο του 2011 το ΚΕΕΛΠΝΟ διενήργησε διαγωνισμό για την «Εθνική Επικοινωνιακή Εκστρατεία Πρόληψης για τον Καρκίνο», στον οποίο αναδείχθηκε ανάδοχος ένωση εταιριών, όπου συμμετείχε και η εταιρεία MINDWORK του ζεύγους Στουρνάρα. Όμως η δράση αυτή ήταν εκτός του σκοπού του ΚΕΕΛΠΝΟ, ο οποίος συνίσταται “στην παρακολούθηση, τον συντονισμό και την υποβοήθηση ενεργειών”, για την πρόληψη της εξάπλωσης μεταδοτικών νοσημάτων στα οποία φυσικά και δεν συμπεριλαμβάνεται ο καρκίνος.
Εκτός των παραπάνω, οι Εισαγγελείς που ερεύνησαν την υπόθεση επισημαίνουν ότι οι τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί υποχρεούνται να μεταδίδουν δωρεάν μηνύματα κοινωνικού περιεχομένου που αφορούν πρόληψη ασθενειών ή παθήσεων, τα οποία προέρχονται από φορείς όπως το ΚΕΕΛΠΝΟ. Ωστόσο το κέντρο φαίνεται πως δεν υπέβαλε καν τέτοιο αίτημα! Επιπλέον, ο νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρείας MINDWORK φέρεται να είχε καταδικασθεί παλιότερα για μη έγκαιρη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών, γεγονός που αποτελούσε λόγο αποκλεισμού της εταιρείας από τη συμμετοχή στη σύμβαση. Για τη συγκεκριμένη προβολή, το ΚΕΕΛΠΝΟ κατέβαλε ποσό άνω των 600.000 ευρώ…
Το αποτέλεσμα της παραπάνω συνεργασίας ήταν μεταξύ άλλων ένα διαφημιστικό σποτ, για το οποίο ο Παύλος Πολάκης είχε υποστηρίξει πως εκτός του ότι δεν παίχτηκε μάλλον ποτέ στην τηλεόραση, είχε στο youtube μόλις 700 θεάσεις…
«Όλοι αντιλαμβάνονται ότι ο πραγματικός στόχος είναι ο σύζυγός μου, προκειμένου να εξυπηρετηθούν συγκεκριμένες σκοπιμότητες και επιλογές. Θέλω να δηλώσω σε κάθε ενδιαφερόμενο ότι δεν έχω να φοβηθώ τίποτε εγώ προσωπικά, αλλά και η εταιρεία μου. Και βεβαίως δεν θα με κάμψουν οι επιθέσεις που έχουν ως αποκλειστικό στόχο τη σπίλωση του συζύγου μου και της οικογένειάς του. Να είναι βέβαιοι ότι θα αποτύχουν!» είχε δηλώσει η Λίνα Νικολοπούλου, σύζυγός του Γιάννη Στουρνάρα, εκ μέρους της MINDWORK.
Εδώ και αρκετούς μήνες, τον δρόμο προς την Δικαιοσύνη έχει πάρει η υπόθεση του ΚΕΕΛΠΝΟ, μετά τις συνεδριάσεις της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής, η οποία περιλαμβάνει και άλλες υποθέσεις του κέντρου. Η δικογραφία για την υπόθεση των διαφημιστικών δαπανών σχηματίστηκε μετά από προκαταρκτική εξέταση που διενεργήθηκε με παραγγελία της Εισαγγελέως Εγκλημάτων Διαφθοράς Ελένης Ράικου, με αφορμή τη διενέργεια διαχειριστικού-οικονομικού ελέγχου στο ΚΕΕΛΠΝΟ, και πλέον αναμένονται τα αποτελέσματα των ερευνών των αρμοδίων Αρχών…
Πηγή: Kontranews