ΣΥΡΙΖΑ: 35.563 ευρώ σε εταιρία που ιδρύθηκε 20 Φεβρουαρίου!

Στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της εξάπλωσης της πανδημίας, η κυβέρνηση αποφάσισε το κλείσιμο των σχολείων, των ΙΕΚ και των πανεπιστημίων και προσπάθησε να θέσει σε λειτουργία το σύστημα τηλεκπαίδευσης. Όμως παρά τις διαρκείς διαβεβαιώσεις της πολιτικής ηγεσίας, καταγράφονται σοβαρά προβλήματα πρόσβασης και λειτουργίας, δυσχεραίνοντας την εκπαιδευτική καθημερινότητα εκατοντάδων χιλιάδων μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών.

Έναντι της επίλυσης των προβλημάτων που σχετίζονται με τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες και τα ψηφιακά εργαλεία της τηλεκπαίδευσης, το υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων προέκρινε την απευθείας ανάθεση, συνολικού ύψους 92.716,04€, σε ιδιωτική εταιρία παροχής δικτυακής και ηλεκτρονικής επικοινωνίας για την καμπάνια του «Μαθαίνουμε στο σπίτι».

Πιο συγκεκριμένα, με αποφάσεις της υπουργού Παιδείας & Θρησκευμάτων ανατέθηκε στην εταιρία «INTERWEAVE-ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΚΤΥΑΚΗΣ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΕΠΕ»:

ΑΠΟΦΑΣΗ: ΑΔΑ Ω95Ο46ΜΤΛΗ-Β4Μ / 26-03-2020

Σχεδιασμός, ανάπτυξη, δημιουργία & λειτουργία ιστοσελίδας 18.068,04€

Συντήρηση ιστοσελίδας & server 2.480,00€

ΑΠΟΦΑΣΗ: ΑΔΑ ΩΘΙΙ46ΜΤΛΗ-ΧΟ7 / 02-04-2020

Δημιουργία ψηφιακού εικαστικού υλικού για χρήση στα social media 72.168€

ΣΥΝΟΛΟ ΔΑΠΑΝΗΣ 92.716,04€

Επίσης, με παρόμοια απόφαση της υπουργού Παιδείας & Θρησκευμάτων ανατίθεται στην ιδιωτική εταιρία «EIGHT Ε.Ε.» η οργάνωση και λειτουργία τηλεφωνικού και ηλεκτρονικού help-desk, έναντι του ποσού των 35.563,20€. Αξίζει να σημειωθεί πως η εν λόγω εταιρία ιδρύθηκε στις 13 Φεβρουαρίου 2020 και σύμφωνα με τα στοιχεία του Γενικού Εμπορικού Μητρώου (ΓΕΜΗ), αποτελεί τεχνική εταιρία με αντικείμενο τις δραστηριότητες μηχανικών και συναφών δραστηριοτήτων παροχής τεχνικών συμβουλών.

Καταληκτικά, από τις 26 Μαρτίου μέχρι την 02 Απριλίου 2020, η υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων έχει εγκρίνει το ποσό των 128.279,24€ για υπηρεσίες ηλεκτρονικής επικοινωνίας και προώθησης της καμπάνιας «Μαθαίνουμε στο σπίτι».

Την ίδια στιγμή, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη ή απόφαση σχετικά με την επιτακτική υλικοτεχνική αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ), το οποίο αποτελεί τον πυλώνα του συστήματος τηλεκπαίδευσης και που αδυνατεί να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες, όπως επίσης και η μέριμνα για παροχή ή/και επιδότηση τεχνολογικού εξοπλισμού σε μαθητές και εκπαιδευτικούς που δε διαθέτουν.

Επειδή η Κυβέρνηση με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ A’ 68/20-Μαρ-2020) έσπευσε μεταξύ άλλων να προβλέψει ότι:

«Εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται σοβαρός κίνδυνος διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, […] το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων δύναται να συνάπτει συμβάσεις με απευθείας ανάθεση, κατά παρέκκλιση κάθε σχετικής εθνικής διάταξης περί δημοσίων συμβάσεων […]. Η σύμβαση ανατίθεται με μοναδικό κριτήριο τη χαμηλότερη προσφορά» (άρθρο 65).

Επειδή δεν είναι σαφές πως η δαπάνη των 128.279,24€ βελτιώνει ή πρόκειται να βελτιώσει τις συνθήκες πρόσβασης και λειτουργίας στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες και τα ψηφιακά εργαλεία του υπουργείου Παιδείας αναφορικά με την τηλεκπαίδευση.

Επειδή τα κυβερνητικά στελέχη και οι δημόσιοι λειτουργοί έχουν την τυπική και ηθική υποχρέωση να προασπίζουν το δημόσιο συμφέρον και να προστατεύουν το δημόσιο ταμείο.

Επειδή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε πρόσφατη ανακοίνωσή της σχετικά με τις δημόσιες συμβάσεις στην κατάσταση έκτακτη ανάγκης που σχετίζεται με την κρίση της νόσου COVID-19, επισημαίνει πως πρέπει να εξαντλούνται όλα τα περιθώρια στις περιπτώσεις αναθέσεων για αγορά εμπορευμάτων και υπηρεσιών μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

Ποια είναι η διαδικασία που ακολουθήθηκε για τη δαπάνη των 128.279,24€ σε ιδιωτικές εταιρίες για την αγορά υπηρεσιών ηλεκτρονικής επικοινωνίας και προώθησης της καμπάνιας «Μαθαίνουμε στο σπίτι»; Πόσες ήταν οι υποψήφιες προτάσεις και με ποια κριτήρια έγιναν οι συγκεκριμένες αναθέσεις;

2. Έλαβε χώρα σχετική έρευνα αγοράς και επιλέχθηκε η πλέον συμφέρουσα πρόταση με γνώμονα τη χρηστή διαχείριση των ταμειακών διαθέσιμων του υπουργείου Παιδείας;

3. Γιατί δε χρησιμοποιήθηκε η διαθέσιμη τεχνογνωσία, τα μέσα και το προσωπικό του υπουργείου Παιδείας του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και του Ιδρύματος Νεολαίας & Δια Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ) για την κατασκευή και συντήρηση σχετικής ιστοσελίδας, την παραγωγή ενημερωτικού υλικού και την υποστήριξη τηλεφωνικού και ψηφιακού help-desk, όπως είθισται διαχρονικά, μειώνοντας στο ελάχιστο το απαιτούμενο κόστος;

4. Με ποιόν τρόπο αναμένεται να συμβάλει η δαπάνη των 128.279,24€ στη βελτίωση του συστήματος τηλεκπαίδευσης και ποια είναι τα προσδοκώμενα εκπαιδευτικά αποτελέσματα από τις τρεις αποφάσεις ανάθεσης;

Οι υπογράφοντες βουλευτές

Μερόπη Τζούφη

Νίκος Φίλης

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Φον ντερ Λάιεν: «Έγινε απολογισμός με τους Στάρμερ και Μακρόν για τις επαφές τους με την Ουάσινγκτον»
23 Φεβρουαρίου, 2025
Β. Ζελένσκι: Είμαι πρόθυμος να παραιτηθώ για την ειρήνη της Ουκρανίας ή για την ένταξη στο ΝΑΤΟ
23 Φεβρουαρίου, 2025
Ναυάγιο πλεούμενου με μετανάστες στον Παναμά: Κοριτσάκι νεκρό – Είκοσι διασωθέντες
23 Φεβρουαρίου, 2025
Απειλή για βόμβα σε πτήση της American Airlines με προορισμό το Νέο Δελχί
23 Φεβρουαρίου, 2025
Γερμανικές εκλογές: Η ώρα της αλήθειας στην κάλπη
23 Φεβρουαρίου, 2025
Ηράκλειο: Στο χειρουργείο το ένα από τα δύο θύματα των πυροβολισμών έξω από νυχτερινό κέντρο
23 Φεβρουαρίου, 2025
Πάπας Φραγκίσκος: Σενάριο σήψης «βλέπουν» οι επιστήμονες για την επιδείνωση της υγείας του – Έκανε μετάγγιση λόγω σοβαρής αναιμίας
23 Φεβρουαρίου, 2025
Κόνι Μεταξά για το διαζύγιο με τον Μάριο Καπότση: «Σώθηκε» γιατί έφυγε από δίπλα μου; – Μεγάλη κουβέντα το ποιος φεύγει
23 Φεβρουαρίου, 2025
Νότια προάστια: Επιχειρηματίας κατήγγειλε διάρρηξη στο σπίτι του – Άγνωστοι έκλεψαν κοσμήματα αξίας 1 εκατ. ευρώ
23 Φεβρουαρίου, 2025
Θεσσαλονίκη: Συνελήφθη 58χρονος που τραυμάτισε με όχημα και εξύβρισε αστυνομικό
23 Φεβρουαρίου, 2025