ΣΥΡΙΖΑ: Τα 8 ψέματα Γεραπετρίτη και η σοκαριστική παραδοχή Γεωργιάδη

Τα οκτώ ψέματα του νέου υπουργού Μεταφορών κ. Γεραπετρίτη μετά τη σοκαριστική παραδοχή του υπουργού Ανάπτυξης κ. Γεωργιάδη πως αν ο Καραμανλής έλεγε ότι υπάρχει πρόβλημα ασφαλείας στα τρένα, δεν θα έμπαινε κανείς αναδεικνύει η Κουμουνδούρου ζητώντας πρωτίστως σεβασμό στην αλήθεια.

Την ίδια ώρα σχολιάζουν το γεγονός πως εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες βγήκαν στους δρόμους διαδηλώνοντας με αίτημα να βγει στο φως όλη η αλήθεια για την τραγωδία των Τεμπών αλλά η μόνη απάντηση που πήραν από την κυβέρνηση ήταν προπηλακισμοί και δακρυγόνα.

Στην Κουμουνδούρου άκουσαν τον Γιώργο Γεραπετρίτη να λέει στη συνέντευξη Τύπου ότι δεν θα επιδιώξει συμψηφισμούς και ότι δεν θα κάνει πολιτική αντιπαράθεση, στην ουσία όμως θεωρούν ότι ο υπουργός και συμψηφισμούς έκανε και συγκάλυψη ευθυνών επεχείρισε.

Σύμφωνα με την αξιωματική αντιπολίτευση ο υπουργός Μεταφορών είπε ότι λειτουργούσε κανονικά το τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα όμως η ίδια ανακοίνωση του ΟΣΕ έλεγε μετά τη φωτιά του 2019 η τηλεδιοίκηση Λάρισας βγήκε ολοκληρωτικά εκτός λειτουργίας και καταργήθηκε. Επίσης, στην αναφορά του ότι όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα λειτουργούσαν κανονικά στο σταθμό Λάρισας ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ αναρωτιέται αν λέει αλήθεια ο υπουργός ή τα ηχητικά βιντεοσκοπημένα ντοκουμένα που εμφανίζουν και το προηγούμενο από το μοιραίο τρένο να τίθεται και αυτό σε λάθος γραμμή και στον σταθμάρχη να λέει ότι “φλάσαρε το κλειδί” δηλαδή ότι αναβοσβήνει η ένδειξη στον πίνακα ελέγχου λίγα λεπτά πριν από το δυστύχημα. Ακόμη, όπως επισημαίνουν, ενώ ο κ. Γεραπετρίτης ισχυρίστηκε ότι η περιβόητη σύμβαση Σαμαρά-Χρυσοχοϊδη (717) ολοκληρώθηκε κατά 30% από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και κατά 70% από τη δική του, οι εκθέσεις της ΕΡΓΟΣΕ ανέφεραν ότι το 2018 είχαν υλοποιηθεί το 68% του συνόλου του έργου σηματοδότησης της σύμβασης.

Κατά την αξιωματική αντιπολίτευση ενώ ο υπουργός υποστήριξε ότι η εν λόγω σύμβαση καθώς και η αναγκαστική διαδικασία του Ελεγκτικού Συνεδρίου και της ΕΔΕΛ έγιναν μετά το 2019 τα επίσημα στοιχεία αποδεικνύουν ότι όλα αυτά ολοκληρώθηκαν μέχρι τον Ιούλιο του 2019. Ακόμη η Κουμουνδούρου διερωτάται ποιος λέει την αλήθεια: Ο υπουργός που μιλά για “μικρή παράταση” ή τα επίσημα στοιχεία που δείχνουν ότι η κυβέρνησή του έχει δώσει ήδη ούτε μια ούτε δύο αλλά 4 παρατάσεις από τον Μάιο του 2021 έως και σήμερα;

Παράλληλα, ο ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία εστιάζει στην αναφορά Γεραπετρίτη πως η δικλείδα ασφαλείας του δευτεροβάθμιου κέντρου ελέγχου στην οδό Καρόλου δεν θα μπορούσε να αποτρέψει το δυστύχημα. Επ ‘αυτού η αξιωματική αντιπολίτευση επισημαίνει πως υψηλόβαθμα στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΣΕ μαρτυρούν δημοσίως ότι θα μπορούσε το εν λόγω σύστημα να το αποτρέψει αλλά είναι απολύτως μη λειτουργικό από το 2020. Σε σχέση με το θέμα της υποστελέχωσης του ΟΣΕ και τους ισχυρισμούς πως η κυβέρνηση της ΝΔ έχει κάνει προσλήψεις η Κουμουνδούρου λέει ότι τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι το 2018 ο ΟΣΕ είχε 1122 εργαζόμενους και 224 εργαζόμενους με ατομικές συμβάσεις, ενώ το 2022 οι εργαζόμενοι είναι λιγότεροι από 450.

Τέλος ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ παρατηρεί ότι ο κ. Γεραπετρίτης έκανε πως δεν κατάλαβε την ερώτηση για τη Σύμβαση μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που η κυβέρνηση της ΝΔ έφερε προς ψήφιση στη Βουλη και στην οποία σε σχέση με το προηγούμενο μνημόνιο συνεργασίας των δύο μερών, χαρίστηκαν περίπου 600 εκατομμύρια στην ιδιωτική εταιρεία, ενώ εξαφανίστηκε και η υποχρέωση του δημοσίου να ολοκληρώσει τα έργα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του δικτύου που υπήρχε στο μνημόνιο συνεργασίας.