Αντιδρά ο ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία στην προοπτική συγκρότησης υπερκομματικής, όπως την προσδιόρισε ο κ. Μητσοτάκης, επιτροπής για τη διερεύνηση των αιτίων της τραγωδίας στα Τέμπη και την κατάθεση προτάσεων για την ασφαλή λειτουργία των σιδηροδρόμων.
Μάλιστα ο αρμόδιος Τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Νίκος Παππάς επιμένει στην αναγκαιότητα να συσταθεί διακομματική επιτροπή που θα αναζητήσει τα αίτια και τις ευθύνες και όχι μια επιτροπή κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της κυβέρνησης “με τρεις Συνολάκηδες” που είναι αδιευκρίνιστο πότε και πώς θα συντάξει το πόρισμά της. “Ο ελεγκτής δεν μπορεί να υποδεικνύεται από τον ελεγχόμενο” σημειώνει ο τομεάρχης Μεταφορών και Υποδομών της αξιωματικής αντιπολίτευσης δίνοντας το στίγμα των προθέσεων της Κουμουνδούρου.
Ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ που έχει κρατήσει έως τώρα συνειδητά χαμηλούς τόνους, επαναλαμβάνοντας ότι “θα έρθει η ώρα των ευθυνών” καταλογίζει πάντως στον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση προσπάθεια για επικοινωνιακά παιχνίδια, χονδροειδείς απόπειρες συμψηφισμού και διαχρονικές δικαιολογίες που προκαλούν “σοβαρές ανησυχίες και αλγεινή εντύπωση”.
Μάλιστα η εκπρόσωπος του κόμματος Πόπη Τσαπανίδου επισημαίνει ότι ο πρωθυπουργός οφείλει να απαντήσει άμεσα σε τέσσερα ερωτήματα: Τί ακριβώς θα πήγαινε να εγκαινιάσει προεκλογικά στη Θεσσαλονίκη την επόμενη μέρα του δυστυχήματος; Ένα κέντρο τηλεδιοίκησης με ανύπαρκτο σύστημα; Ποιος διόρισε έναν άνθρωπο άπειρο και ακατάλληλο στην θέση του σταθμάρχη Λάρισας και πόσες μέρες πριν από το δυστύχημα είχε αναλάβει υπηρεσία; Ποιος ο λόγος παραίτησης το 2022 του προέδρου της Επιτροπής που είναι αρμόδια τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο και ποια η απάντηση στα συνεχόμενα εξώδικα των εργαζομένων;
Ένα ακόμη ζήτημα που θέτει η Κουμουνδούρου σχετίζεται με τον εάν ο κ. Μητσοτάκης που απέδωσε στον κ. Καραμανή “αντικειμενική πολιτική ευθύνη” θεωρεί ότι αυτή θα διαρκέσει μέχρι τις εκλογές και μετά θα είναι κανονικά υποψήφιος.