Τέμπη – Εκτίμηση «βόμβα»: «Δεν μπορεί η φωτιά να ξεκίνησε από τις μηχανές»

Η 75σέλιδη έκθεση τεχνικών συμβούλων που ορίστηκαν από τους συγγενείς θυμάτων επισημαίνει συνολικά 30 «γκρίζες ζώνες» που με προσοχή θα πρέπει να εξεταστούν από τις αρμόδιες δικαστικές Αρχές.

Νέα αποκαλυπτικά στοιχεία που έρχονται να φωτίσουν άγνωστες πτυχές της τραγωδίας των Τεμπών με τους 57 νεκρούς περιλαμβάνονται στην 75σέλιδη έκθεση τεχνικών συμβούλων, που ορίστηκαν από τους συγγενείς των θυμάτων με στόχο να συνδράμουν το έργο της Δικαιοσύνης, στην ανεύρεση της αλήθειας κα την απόδοση ποινικών ευθυνών για την τιμωρία των ενόχων στην υπόθεση αυτή που έχει συγκλονίσει ολόκληρη την κοινή γνώμη.

Οι τεχνικοί σύμβουλοι επισημαίνουν συνολικά 30 «γκρίζες ζώνες» που με προσοχή θα πρέπει να εξεταστούν από τις αρμόδιες δικαστικές Αρχές. Σε ένα από αυτά τα 30 σημεία επισημαίνεται  από τον Βασίλη Κοκοτσάκη και την ομάδα του ότι δεν υπήρξε μετωπική σύγκρουση μεταξύ των δύο τρένων. Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι πριν την σύγκρουση υπήρξε εκτροχιασμός, όταν δηλαδή ο οδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας είδε την επιβατική να έρχεται κατά πάνω του ο οδηγός εκτροχίασε το τρένο, προκειμένου να μειωθεί η ισχύ της σύγκρουσης.

Ο Βασίλης Κοκοτσάκης που συνέταξε την συγκεκριμένη έκθεση μίλησε στο «Χαμογέλα και Πάλι».

«Το σημαντικότερο στοιχείο είναι η αρχή του γεγονότος, δηλαδή η εμπλοκή που παρατηρείται όταν οι μηχανοδηγοί έριξαν την μηχανή στα φρένα. Να πληροφορήσω πως δεν κάνουμε  πραγματογνωμοσύνη κατά παραγγελία αλλά αυτό π9ου θέλουμε είναι γ αλήθεια. Αυτό δεν απαλλάσσει την Hellenic Train αλλά την ενοχοποιεί ακόμα περισσότερο. Ενστικτώδες προσπάθησαν να προστατέψουν πατώντας φρένο. Όταν όμως, ένα τρένο πατήσει απότομα τα φρένα, θα εκτροχιαστεί», είπε αρχικά και πρόσθεσε:

«Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της έρευνας ήταν πως οι πραγματογνώμονες στερήθηκαν το πιο βασικό, τον έλεγχο του πεδίου, το οποίο αλλοιώθηκε από την πρώτη στιγμή. Όταν έριξε την αμαξοστοιχία αυτή ανατράπηκε., σύρθηκε στις γραμμές και κόλλησε στον τοίχο. Οι μηχανές δεν είχαν εμπλοκή σε ό,τι έγινε στη συνέχεια. Από τι στιγμή που δεν ήταν εκεί, πώς μπορεί να εμπλέκονται στη φωτιά; Το σασί των μηχανών είναι ανέπαφο και οι τροχοί της επιβατικής έχουν μείνει στο σημείο. Οι λαμαρίνες δεν ήταν ασφαλισμένες, ήταν με συρματόσκοινα».

Απαντώντας σε ερώτηση για τις δηλώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη πως δεν υπήρχε τίποτα εύφλεκτο στις αμαξοστοιχίες, απάντησε:

«Δυσκολεύομαι να κάνω κριτική στον Πρωθυπουργό αλλά ως πολίτης μπορώ να υπερασπιστώ τη δουλειά μου. Δεν έχουμε ακούσει μόνο αυτό, αλλά και ότι αυτοί που τα λένε αυτά είναι προϊόντα συνωμοσίας. Εμείς λειτουργούμε ανεξάρτητα. Αυτός ήταν ο όρος που βάλαμε στους εντολείς μας. Αυτό που παρουσιάζουμε το δίνουμε στον ανακριτή».

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Γαλλία: Βγαίνει στην αντεπίθεση η Λεπέν – Το καλοκαίρι του 2026 η απόφαση του Εφετείου για την καταδίκη της
1 Απριλίου, 2025
FIRS: Το Νέο Όπλο του Ηνωμένου Βασιλείου κατά της ρωσικής διείσδυσης
1 Απριλίου, 2025
Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης Πάρος και Μύκονος μετά τη σφοδρή κακοκαιρία – Εικόνες καταστροφής
1 Απριλίου, 2025
Η Μόσχα εξετάζει σοβαρά τις προτάσεις των ΗΠΑ για την Ουκρανία, αλλά έχει τις δικές της προτεραιότητες, λέει ο Ρώσος υφυπουργός Εξωτερικών
1 Απριλίου, 2025
Παύλος Μαρινάκης: Δεν υπάρχει ζήτημα «κίτρινης» ή «κόκκινης» κάρτας σε υπουργούς
1 Απριλίου, 2025
Η Κίνα είναι έτοιμη να διαδραματίσει «εποικοδομητικό ρόλο» για το τέλος της σύγκρουσης στην Ουκρανία
1 Απριλίου, 2025
Κινητοποίηση πρώην εργαζομένων σε ναυπηγεία Σκαραμαγκά και ΛΑΡΚΟ – Τα αιτήματά τους
1 Απριλίου, 2025
Βασίλης Ζούλιας: Το γκέι κοινό στηρίζει την παγκόσμια οικονομία γενικότερα, ξυπνήστε
1 Απριλίου, 2025
Μητσοτάκης για κατώτατο μισθό: Ξέρω ότι η ακρίβεια πιέζει, αλλά κάθε βήμα μετράει
1 Απριλίου, 2025
MasterChef 2025: Mystery Box, αριθμητική ανισορροπία και στο βάθος η αρχηγία της γκρι μπριγάδας
1 Απριλίου, 2025