Έναν χρόνο μετά την τραγωδία στα Τέμπη, από τους 33 κατηγορούμενους μόνο οι δύο έχουν προφυλακιστεί: ο σταθμάρχης και ο επιθεωρητής κυκλοφορίας του ΟΣΕ.
Οι τελευταίοι κατηγορούμενοι έχουν πάρει προθεσμία να απολογηθούν μέχρι τις 7 Μαρτίου, όμως σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Άννας Κανδύλη για το Mega, «οι κατηγορούμενοι είναι 33, ωστόσο δεν αποκλείεται να διευρυνθεί αυτός ο κύκλος με άλλα 4 ή 5 άτομα από την εταιρεία που έχει τα τρένα και από την ρυθμιστική αρχή σιδηροδρόμων».
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο ανακριτής αναμένεται να ορίσει νέο πραγματογνώμονα από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο για να απαντηθούν όλα τα αναπάντητα ερωτήματα, κυρίως σε σχέση με την έκρηξη που συνόδευσε τη σύγκρουση των δύο τρένων.
Ειδικότερα, όπως ανέφερε η δημοσιογράφος, «υπάρχουν αντικρουόμενα συμπεράσματα από την πραγματογνωμοσύνη που είχε γίνει από τον άνθρωπο που όρισε ο ανακριτής. Ο συγκεκριμένος πραγματογνώμονας είχε εντοπίσει το έλαιο σιλικόνης, του οποίου η ύπαρξη δικαιολογείται στα τρένα. Ωστόσο, το πόρισμα του γενικού χημείου του κράτους εντοπίζει και άλλα εύφλεκτα υλικά, που η ύπαρξη τους δεν δικαιολογείται στις αμαξοστοιχίες».
Παράλληλα, δεν αποκλείεται να σταλεί εύφλεκτη ύλη σε ειδικό εργαστήριο του Καναδά, για να ερευνήσει τι ήταν και αν συνέβαλε στην τραγωδία.
Επίσης, εξετάζεται να αποσταλούν και βίντεο από το σημείο της φόρτωσης της εμπορικής αμαξοστοιχίας στη Θεσσαλονίκη, καθώς πάνω τους έχει γραφτεί άλλο υλικό και τώρα γίνονται προσπάθειες να ανακτηθούν οι πρώτες εικόνες ώστε να δοθούν απαντήσεις με τι φορτώθηκε το τρένο.
Αναφορικά με τη δίκη, στόχος είναι να ξεκινήσει τον Ιούνιο. Ωστόσο, με τις νέες ενέργειες του ανακριτή και με τη νέα πραγματογνωμοσύνη ενδεχομένως η ανάκριση να καθυστερήσει λίγο.
Τέλος, πιο πίσω πάει και το πόρισμα της εξεταστικής επιτροπής διότι η δικογραφία του εφέτη ειδικού ανακριτή από την Λάρισα ήρθε σήμερα στη Βουλή και έτσι θα δοθεί χρόνος στα κόμματα να την μελετήσουν.