Τους επόμενους μήνες θα κληθεί να εκδώσει την απόφασή του το Μονομελές Πρωτοδικείο σχετικά με την πρώτη αγωγή των συγγενών του θύματος που έχασε τη ζωή του στο σιδηροδρομικό δυστύχημα κατά του ΟΣΕ και της εταιρείας Hellenic Train.
Η οικογένεια του θανόντος, εργαζομένου στον ΟΣΕ, ζητά αποζημίωση ύψους 1.000.000 ευρώ για την ηθική βλάβη και την οδύνη που υπέστησαν από την βαριά απώλεια του δικού τους ανθρώπου.
Ως μάρτυρας από την πλευρά της οικογένειας του ελεγκτή κατέθεσε ο πραγματογνώμονας, Επαμεινώνδας Μπούρας, ο οποίος περιέγραψε τι συνέβη στα Τέμπη και σημείωσε πως η αμαξοστοιχία intercity 62 μετά την αναχώρηση της από το το σταθμό της Λάρισας «χωρίς να έχει λάβει αλλαγή με τηλεγράφημα, μπήκε στην γραμμή καθόδου. Χωρίς να εφαρμοστεί ο γενικός κανονισμός κι ο Ο μηχανοδηγός είναι υποχρεωμένος να ακινητοποιήσει αμαξοστοιχίας».
«Ο σταθμάρχης Λάρισας δεν ενεργοποίησε την αυτόματη χάραξη ως όφειλε. Πιστεύω ότι ο σταθμάρχης είχε ξεχάσει να επαναφέρει το κλειδί στην κανονική του θέση. Από ότι γνωρίζω είχε τοποθετηθεί στη θέση αυτή πριν ένα μήνα» ανέφερε και συμπλήρωσε πως «μέχρι την αποχώρηση από το σταθμό Λάρισας εφαρμόστηκαν οι κανόνες. Από εκεί και πέρα δεν εφαρμόστηκε τίποτα».
Κατά τον πραγματογνώμονα, η έκρηξη προκλήθηκε από την εμπορική αμαξοστοιχία. «Είμαι σίγουρος ότι στην εμπορική αμαξοστοιχία υπήρχε κάποια εύφλεκτη ύλη. Δεν γνωρίζω πια. Πρέπει να συνεχιστούν οι αναλύσεις να δούμε το υλικό» σημείωσε και συνέχισε λέγοντας πως την αποκατάσταση των βλαβών έπρεπε να κάνει ΟΣΕ, αλλά και πως όταν δεν υπάρχουν αυτοματοποιημενα συστήματα «η ασφάλεια εφαρμόζεται χειροκίνητα».
Μάλιστα, ο μάρτυρας ξεκαθάρισε ότι «εάν υπήρχε το σύστημα της 717 δε θα γινόταν το ατύχημα. Το έχουν πάρει και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αναγνωρίζει τυχόν ανθρώπινα λάθη», αλλά και πως από τις απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες των οποίων έλαβε γνώση προκύπτει ένα κενό 10 λεπτών και 30 δευτερολέπτων.
«Υπάρχει ένα κενό, από τη στιγμή που φεύγει το τρένο και παραβιάζει το φωτόσημο. Εγώ δεν ξέρω ποιος είναι στις απομαγνητοφωνήσεις. Από εκεί δεν υπάρχει καμία απομαγνητοφώνηση. Δεν ξέρω εάν έχει γίνει. Δεν υπάρχει μία συνομιλία εκεί. Δεν υπάρχει στις απομαγνητοφωνήσεις που έλαβα εγώ γνώση» εξήγησε ο πραγματογνώμονας.
Κατά την έναρξη της διαδικασίας οι δικηγόροι της Hellenic train και του ΟΣΕ επανέφεραν τα αιτήματα αναβολής της συζήτησης μέχρι την ολοκλήρωση της ποινικής έρευνας της υπόθεσης.
«Αρνούμαστε την αγωγή ως προς το μέρος μας που περιγράφεται η υπαιτιότητα ΟΣΕ. Ο σταθμάρχης Λάρισας έσφαλε, δεν προέβη στην αυτόματη χάραξη, όπως όφειλε. Υπάρχει συνυπαιτιότητα δύο μηχανοδηγών, που δεν έπραξαν όσα έπρεπε να πράξουν για να εμποδίσουν την εξέλιξη» υποστήριξε ο δικηγορος του ΟΣΕ.