Τέμπη: Νέα στοιχεία για το δυστύχημα

Δύο και πλέον μήνες μετά την εθνική τραγωδία στα Τέμπη με τη σύγκρουση τρένων να στερεί 57 ανθρώπινες ζωές, η διερεύνηση συνεχίζεται.

Τα νέα συμπεράσματα της ανεξάρτητης επιτροπής που διερευνά τις συνθήκες και τα αίτια της εθνικής τραγωδίας στα Τέμπη είναι αποκαλυπτικά. Οι τεχνικοί σύμβουλοι που διορίστηκαν από τις οικογένειες θυμάτων έχουν διαπιστώσει πού βρίσκονταν τα θύματα όταν τα δύο τρένα συγκρούστηκαν μετωπικά με μεγάλη ταχύτητα, αλλά και πώς σώθηκαν ορισμένοι από βέβαιο θάνατο.

Άλυτος γρίφος για την ώρα, παραμένει η ισχυρή έκρηξη που καταγράφηκε από κάμερες ασφαλείας. Γίνεται και πάλι λόγος για καύσιμη ύλη που όμως δεν έχει εντοπιστεί, με τις έρευνες να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.

Συνεχίζοντας το έργο της, η Επιτροπή Διερεύνησης Ανεξάρτητων Τεχνικών Συμβούλων Οικογενειών έχει ολοκληρώσει την πρώτη φάση της χαρτογράφησης των θυμάτων ανά βαγόνι και θέση στο μοιραίο Intercity, προκειμένου να εκτιμηθεί με την μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια ο μηχανισμός και οι ιδιαίτερες συνθήκες που οδήγησαν σε τραυματισμούς και θανάτους σε κάθε βαγόνι του τρένου.

Η εκτίμηση με τα σημερινά δεδομένα συνδυάζοντας στοιχεία από τις κρατήσεις εισιτηρίων, ευρήματα από την αυτοψία των συντριμμιών και μαρτυρίες διασωθέντων και διασωστών, είναι η καλύτερη δυνατή δεδομένης και κάποιας αβεβαιότητας που προκαλεί η ύπαρξη αριθμού ανώνυμων εισιτηρίων, καθώς και η αδυναμία πλήρους διασταύρωσης μέσω μαρτυριών για τα βαγόνια Α1 και Κυλικείου.

Στο βαγόνι Α1 της Α΄ θέσης δεν διαπιστώθηκαν επιζώντες, ούτε και εκτιμάται ότι υπήρχε δυνατότητα επιβίωσης λόγω της σφοδρότητας της αρχικής σύγκρουσης. Από το βαγόνι του Κυλικείου (μέγιστης χωρητικότητας 42 ατόμων+2 εργαζόμενοι) έχουν εντοπιστεί μέχρι σήμερα τουλάχιστον 6 διασωθέντες.

Στο βαγόνι Β2 (μέγιστης χωρητικότητας 66 θέσεων, χωρισμένο σε 11 κουπέ) εκτιμάται ότι υπήρξαν 9 θύματα, 7 από το εμπρός μέρος του βαγονιού και 2 από το πίσω μέρος. Επιπλέον, τουλάχιστον 4 άτομα από τις εμπρός θέσεις πετάχτηκαν έξω από το βαγόνι στη φάση του εκτροχιασμού και σώθηκαν με σοβαρά τραύματα.

Τουλάχιστον 26 επιβάτες (ενδεχομένως περισσότεροι) από τα κουπέ 4 έως 10 πρόλαβαν να εγκαταλείψουν το βαγόνι εγκαίρως πριν μεταδοθεί η φωτιά σε ολόκληρο το βαγόνι.

Στο βαγόνι Β3 (μέγιστης χωρητικότητας 80 θέσεων) υπήρξαν 2 θύματα, ως συνέπεια του εκτροχιασμού και της βίαιης επαφής του Β3 με την μηχανή της αμαξοστοιχίας και με το βαγόνι Β2. Το βαγόνι Β3 δεν αντιμετώπισε κίνδυνο πυρκαγιάς, όμως κατακλύστηκε από καπνό που προκάλεσε σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα στους επιβάτες.

Η διερεύνηση συνεχίζεται, με επόμενο ζητούμενο την διερεύνηση του μηχανισμού έναρξης και μετάδοσης της φωτιάς στα βαγόνια του Κυλικείου και Β2. Δεν έχει εντοπιστεί ακόμα η καύσιμη ύλη η οποία προκάλεσε την αρχική ανάφλεξη και συνέβαλε στην εξέλιξη της φωτιάς.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Οι 33 ισραηλινοί όμηροι τους οποίους ελευθερώνει η Χαμάς
17 Ιανουαρίου, 2025
Η Τέιλορ Σουίφτ στη μάχη για τους πυρόπληκτους του Λος Άντζελες
17 Ιανουαρίου, 2025
Ουκρανία: Μαζικά πλήγματα σε ρωσικές στρατιωτικές βάσεις με πυραύλους
17 Ιανουαρίου, 2025
Στο Οικονομικό Φόρουμ του Νταβός η φον ντερ Λάιεν
17 Ιανουαρίου, 2025
Μαντλίν Μακάν: Νέα τροπή στην υπόθεση εξαφάνισής της
17 Ιανουαρίου, 2025
Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ: Πέθανε ο θρύλος Ντένις Λόου
17 Ιανουαρίου, 2025
Συνάντηση Μητσοτάκη – Μέτσολα για τις επόμενες ευρωπαϊκές νομοθετικές πρωτοβουλίες
17 Ιανουαρίου, 2025
Ρωσία: Η αστυνομία αναζητά Influencer μετά από βίντεο στο οποίο φαίνεται να πετάει το παιδί του στα χιόνια
17 Ιανουαρίου, 2025
Χατζηδάκης: Κοντά στο μηδέν το έλλειμμα του 2024
17 Ιανουαρίου, 2025
Συνάντηση Μητσοτάκη – Μερτς
17 Ιανουαρίου, 2025