Τέμπη: Νέα στοιχεία για το δυστύχημα

Δύο και πλέον μήνες μετά την εθνική τραγωδία στα Τέμπη με τη σύγκρουση τρένων να στερεί 57 ανθρώπινες ζωές, η διερεύνηση συνεχίζεται.

Τα νέα συμπεράσματα της ανεξάρτητης επιτροπής που διερευνά τις συνθήκες και τα αίτια της εθνικής τραγωδίας στα Τέμπη είναι αποκαλυπτικά. Οι τεχνικοί σύμβουλοι που διορίστηκαν από τις οικογένειες θυμάτων έχουν διαπιστώσει πού βρίσκονταν τα θύματα όταν τα δύο τρένα συγκρούστηκαν μετωπικά με μεγάλη ταχύτητα, αλλά και πώς σώθηκαν ορισμένοι από βέβαιο θάνατο.

Άλυτος γρίφος για την ώρα, παραμένει η ισχυρή έκρηξη που καταγράφηκε από κάμερες ασφαλείας. Γίνεται και πάλι λόγος για καύσιμη ύλη που όμως δεν έχει εντοπιστεί, με τις έρευνες να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.

Συνεχίζοντας το έργο της, η Επιτροπή Διερεύνησης Ανεξάρτητων Τεχνικών Συμβούλων Οικογενειών έχει ολοκληρώσει την πρώτη φάση της χαρτογράφησης των θυμάτων ανά βαγόνι και θέση στο μοιραίο Intercity, προκειμένου να εκτιμηθεί με την μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια ο μηχανισμός και οι ιδιαίτερες συνθήκες που οδήγησαν σε τραυματισμούς και θανάτους σε κάθε βαγόνι του τρένου.

Η εκτίμηση με τα σημερινά δεδομένα συνδυάζοντας στοιχεία από τις κρατήσεις εισιτηρίων, ευρήματα από την αυτοψία των συντριμμιών και μαρτυρίες διασωθέντων και διασωστών, είναι η καλύτερη δυνατή δεδομένης και κάποιας αβεβαιότητας που προκαλεί η ύπαρξη αριθμού ανώνυμων εισιτηρίων, καθώς και η αδυναμία πλήρους διασταύρωσης μέσω μαρτυριών για τα βαγόνια Α1 και Κυλικείου.

Στο βαγόνι Α1 της Α΄ θέσης δεν διαπιστώθηκαν επιζώντες, ούτε και εκτιμάται ότι υπήρχε δυνατότητα επιβίωσης λόγω της σφοδρότητας της αρχικής σύγκρουσης. Από το βαγόνι του Κυλικείου (μέγιστης χωρητικότητας 42 ατόμων+2 εργαζόμενοι) έχουν εντοπιστεί μέχρι σήμερα τουλάχιστον 6 διασωθέντες.

Στο βαγόνι Β2 (μέγιστης χωρητικότητας 66 θέσεων, χωρισμένο σε 11 κουπέ) εκτιμάται ότι υπήρξαν 9 θύματα, 7 από το εμπρός μέρος του βαγονιού και 2 από το πίσω μέρος. Επιπλέον, τουλάχιστον 4 άτομα από τις εμπρός θέσεις πετάχτηκαν έξω από το βαγόνι στη φάση του εκτροχιασμού και σώθηκαν με σοβαρά τραύματα.

Τουλάχιστον 26 επιβάτες (ενδεχομένως περισσότεροι) από τα κουπέ 4 έως 10 πρόλαβαν να εγκαταλείψουν το βαγόνι εγκαίρως πριν μεταδοθεί η φωτιά σε ολόκληρο το βαγόνι.

Στο βαγόνι Β3 (μέγιστης χωρητικότητας 80 θέσεων) υπήρξαν 2 θύματα, ως συνέπεια του εκτροχιασμού και της βίαιης επαφής του Β3 με την μηχανή της αμαξοστοιχίας και με το βαγόνι Β2. Το βαγόνι Β3 δεν αντιμετώπισε κίνδυνο πυρκαγιάς, όμως κατακλύστηκε από καπνό που προκάλεσε σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα στους επιβάτες.

Η διερεύνηση συνεχίζεται, με επόμενο ζητούμενο την διερεύνηση του μηχανισμού έναρξης και μετάδοσης της φωτιάς στα βαγόνια του Κυλικείου και Β2. Δεν έχει εντοπιστεί ακόμα η καύσιμη ύλη η οποία προκάλεσε την αρχική ανάφλεξη και συνέβαλε στην εξέλιξη της φωτιάς.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Νίκος Κουρκούλης για Κέλλυ Κελεκίδου: «Ούτε κρύο ούτε ζέστη η σχέση μας»
19 Νοεμβρίου, 2024
Καιρός: Έρχεται λευκός Δεκέμβρης – Θα το «στρώσει» και στα πεδινά της Ελλάδας
19 Νοεμβρίου, 2024
Άγιον Όρος: Τρόμος για δύο Αυστριακούς στα ανοικτά – Προσέκρουσαν με το ταχύπλοο σε βράχια
19 Νοεμβρίου, 2024
Καιρός: Ανοίγει η πύλη του ψύχους από την Ουκρανία – Πότε θα φτάσει στην Ελλάδα
19 Νοεμβρίου, 2024
Θεσσαλονίκη: Ισόβια στον 39χρονο για την δολοφονία της εγκύου συντρόφου του, Γεωργίας
19 Νοεμβρίου, 2024
Κεφαλογιάννη: Η απόφαση Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά ήταν δύσκολη, αλλά επιβεβλημένη
19 Νοεμβρίου, 2024
Η Ειρήνη Μουρτζούκου επιμένει στους ισχυρισμούς περί βιασμού: «Ήθελα να γεννηθούν τα παιδιά»
19 Νοεμβρίου, 2024
Απεργία 20 Νοεμβρίου: Τι θα ισχύει με τα ταξί στην Αθήνα
19 Νοεμβρίου, 2024
Μαρίνα Σταυράκη γράφει βιβλίο: «Θα καλούσα τον Πατούλη στην παρουσίαση, αν μπορούσε να το αντέξει»
19 Νοεμβρίου, 2024
Συνεδριάζει το απόγευμα η Επιτροπή Δεοντολογίας για τη διαγραφή Σαμαρά από τη ΝΔ
19 Νοεμβρίου, 2024