Τέμπη: Θλίψη σε όλη τη χώρα από την ανείπωτη τραγωδία με την σύγκρουση των τρένων – Κραυγές αγωνίας για τους αγνοούμενους
Ανατριχιάζει η κραυγή αγωνίας μητέρας αγνοούμενης επιβάτιδας της αμαξοστοιχίας Intercity 62 που συγκρούστηκε με εμπορική αμαξοστοιχία στα Τέμπη το βράδυ της Τρίτης (28/02) και είχε σαν αποτέλεσμα την ανείπωτη τραγωδία με δεκάδες νεκρούς, αγνοούμενους και τραυματίες.
Στο βίντεο που δημοσιεύει η ιστοσελίδα onlarissa, φαίνεται η γυναίκα τη στιγμή που περνάει μπροστά από το χώρο των επειγόντων περιστατικών του Γενικού Νοσοκομείου Λάρισας, όπου καταγράφονται πραγματικά τραγικές στιγμές με συγγενείς των επιβατών του τρένου να αγωνιούν περιμένοντας ώρες να μάθουν για την τύχη των ανθρώπων τους.
Τέμπη: Θλίψη για 35χρονο μηχανοδηγό που ήταν ανάμεσα στους επιβάτες
Ένας μηχανοδηγός στην Hellenic Train, ο 35χρονος Σπύρος Βούλγαρης από το Λιανοκλάδι, ήταν ανάμεσα στους επιβάτες της μοιραίας αμαξοστοιχίας, που συγκρούστηκε με εμπορικό τρένο στα Τέμπη. Όπως αναφέρει το lamiareport.gr, πληροφορίες φέρουν τον 35χρονο να ανέβαινε στη Θεσσαλονίκη ως επιβάτης, προκειμένου να αναλάβει εμπορική αμαξοστοιχία την επομένη για την Αθήνα.
Οι δικοί του άνθρωποι, οι φίλοι και συγχωριανοί του δεν μπορούν να πιστέψουν ότι από τη μία στιγμή στην άλλη «έφυγε» από κοντά τους. Αν και έμενε στην Αθήνα, το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας το πέρασε μαζί τους, διασκεδάζοντας στις καρναβαλικές εκδηλώσεις.
Όλοι κάνουν λόγο για ένα εξαιρετικό παιδί, με βαθύ το αίσθημα του εθελοντισμού, που ενδιαφερόταν για όλους.
Λέκκας: Τι θα γινόταν αν η σύγκρουση συνέβαινε στο τούνελ
Για την ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη μίλησε ο καθηγητής Δυναμικής Τεκτονικής Εφαρμοσμένης Γεωλογίας και Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών, Ευθύμιος Λέκκας, ο οποίος προειδοποίησε για χειρότερη τραγωδία σε περίπτωση που η μοιραία σύγκρουση γινόταν μέσα στο τούνελ.
«Λίγα κλάσματα δευτερολέπτων έκριναν την εκδήλωση μίας μείζονος τραγωδίας στην περιοχή των Τεμπών», τόνισε αρχικά ο Ευθύμιος Λέκκας.
Συγκεκριμένα ο καθηγητής επισήμανε ότι εάν οι συρμοί συγκρούονταν στις παρακείμενες σιδηροδρομικές σήραγγες, η υφιστάμενη κατάσταση θα ήταν ακόμη πιο τραγική.
Αυτό θα συνέβαινε εξαιτίας της τεράστιας κινητικής ενέργειας που είχαν οι δύο αντίθετα κινούμενοι συρμοί και η οποία εν μέρει έχει απορροφηθεί από τον εκτροχιασμό μεγάλου αριθμού βαγονιών, θα είχε εκτονωθεί με μία άνευ προηγουμένου παραμόρφωση όλων των βαγονιών και των δύο συρμών σε όλο το μήκος των αμαξοστοιχιών
Επιπλέον η επακολουθείσα πυρκαγιά θα καταλάμβανε όλο το μήκος σχεδόν της σήραγγας, ενώ οι υψηλές θερμοκρασίες και η αποπνικτική ατμόσφαιρα δεν θα έδιναν κανένα περιθώριο για επιζώντες ενώ επιπλέον θα υπήρχε αδυναμία διείσδυσης και επέμβασης των διασωστικών συνεργείων για τον απεγκλωβισμό τυχόν επιζώντων για πολλές ώρες.
Εκτός των άλλων πιθανότατα θα υπήρχε κατάρρευση της στοάς σε μεγάλο μήκος, λόγω των τεράστιων κρουστικών δυνάμεων και των υψηλών θερμοκρασιών
«Είναι κοινά παραδεκτό ότι η διαχείριση των καταστροφών τα τελευταία χρόνια, αντί να βελτιώνεται με τη χρήση σύγχρονων συστημάτων, δυστυχώς επιδεινώνεται λόγω της πολυπλοκότητας και της τρωτότητας που υφίσταται σε όλα τα επιμέρους συστήματα» κατέληξε ο κ. Λέκκας.