Η ώρα της δικαιοσύνης φτάνει σήμερα (17/3) για τον επιθεωρητή του ΟΣΕ και τους δύο σταθμάρχες που ήταν μαζί με τον προφυλακισμένο 59χρονο στη βάρδια της μοιραίας νύχτας της σύγκρουσης των δύο τρένων.
Ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή θα βρεθούν τόσο ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, όσο και οι δύο σταθμάρχες της Λάρισας που ήταν σε απογευματινή βάρδια τη μοιραία νύχτα του δυστυχήματος στα Τέμπη. Οι δύο σταθμάρχες αναμένεται να περάσουν πρώτοι το κατώφλι του ειδικού εφέτη ανακριτή και σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να υποστηρίξουν πως από τη στιγμή που το δυστύχημα έγινε εκτός του ωραρίου τους, δεν φέρουν καμία ευθύνη.
Σύμφωνα με εργαζόμενους του ΟΣΕ, το ωράριο του σταθμάρχη της απογευματινής βάρδιας που πληρώνεται με μπλοκάκι είναι 8ωρο και δεν πληρώνονται οι υπερωρίες. Συνεπώς θα υποστηρίξουν πως ορθά έφυγαν στη λήξη της βάρδιας και άφησαν μόνο του τον άπειρο 59χρονο Β.Σ. που είναι ήδη προφυλακισμένος για το δυστύχημα στα Τέμπη. Σύμφωνα με πληροφορίες, και οι τρεις αναμένεται να αντιμετωπίσουν εξίσου βαριές κατηγορίες με τον προφυλακισμένο σταθμάρχη.
Τρίτος θα απολογηθεί ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, ο οποίος αναμένεται να υποστηρίξει πως στην επίμαχη ώρα, μεταξύ 22:00 και 23:00, είχε τοποθετήσει δύο σταθμάρχες. Ο δικηγόρος του αναφέρει πως ο επιθεωρητής θα υποστηρίξει επίσης ότι δεν ενημερώθηκε για την πρόωρη αποχώρηση των άλλων δύο σταθμαρχών ούτε για την καθυστέρηση των αμαξοστοιχιών το βράδυ της μοιραίας σύγκρουσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο έμπειρος σταθμάρχης που ήταν μαζί με τον 59χρονο στη βάρδια, φέρεται να έφυγε 40 λεπτά νωρίτερα από το πόστο του καθώς ο γιος του τον πίεζε να του πάει φαγητό. Όπως μετέδωσε το Open, ωστόσο, ο ίδιος άνθρωπος υπέπεσε σε ένα ακόμα – ενδεχομένως χειρότερο – σφάλμα. Μετά τη σύγκρουση των τρένων επέστρεψε στον σταθμό και εκεί αλλοίωσε το πρόγραμμα, διορθώνοντας με μπλάνκο την ώρα αποχώρησής του. Συνάδελφοί του αναφέρουν πως η τακτική που ακολουθούσαν διαχρονικά, ήταν να μένει στη βάρδια και ο έμπειρος σταθμάρχης μέχρι να φύγει και η τελευταία αμαξοστοιχία.
Η πλευρά του επιθεωρητή, από την άλλη, αναμένεται να ρίξει το «μπαλάκι» των ευθυνών στους δύο σταθμάρχες για το γεγονός ότι δεν τον ενημέρωσαν ότι έφυγαν από τη βάρδια την οποία εκείνος είχε ορίσει ως τις 23:00. Συνταξιούχοι επιθεωρητές του ΟΣΕ, πάντως, αναφέρουν πως αυτή η θέση είναι τόσο απαιτητικοί που θα πρέπει να είναι σε εγρήγορση 24 ώρες το 24ωρο. Έτσι, θα έπρεπε να έχει γνώσει των προγραμμάτων, των αλλαγών σε αυτά αλλά και το αν ο κάθε εργαζόμενος είναι στο πόστο του. Επιπλέον, θα έπρεπε να έχει γνώση των ικανοτήτων του κάθε σταθμάρχη και αν μπορεί να «βγάλει» μόνος του μία βάρδια.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι σταθμάρχες είναι και οι μοναδικοί στον ΟΣΕ που δεν υποβάλλονται σε υποχρεωτικές εξετάσεις ανά διετία, όπως συμβαίνει με τους μηχανοδηγούς. Έτσι, κανείς δεν γνωρίζει αν υπάρχει πράγματι η ικανότητα να διενεργήσουν τα καθήκοντά τους. Σε κάθε περίπτωση, το μοιραίο λάθος του 59χρονου σταθμάρχη φαίνεται πως ήταν ότι δεν πάτησε τα κουμπιά της αυτόματης χάραξης πορείας έτσι ώστε να διαπιστώσει το πρώτο λάθος με την εισαγωγή της αμαξοστοιχίας Intercity 62 στη γραμμή καθόδου, όπου έγινε η μοιραία σύγκρουση με την εμπορική αμαξοστοιχία.