Με αφορμή τον «Γολγοθά» των εργαζομένων (επιβεβαιωμένα κρούσματα ή εργαζομένους που έχουν έρθει σε επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα) να λάβουν το επίδομα ασθενείας, ο Θεόδωρος Γεωργακόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΛΙΚΑ Λογιστική, αναλύει στο newsique.gr το ζήτημα που προκύπτει.
«Εργοδότης, που απασχολεί εργαζόμενο επαφή κρούσματος covid-19 ο οποίος τίθενται σε καραντίνα 7 ή 14 ημέρες στα πλαίσιο των προληπτικού ελέγχου για τον περιορισμό της διάδοσης του κορονοϊού covid – 19, σύμφωνα με το άρθρο 15 του Ν4722/2020(ΦΕΚ Α177/15.9.2020), μπορεί με απόφασή του, να παρέχεται η εργασία από τον εργαζόμενο με το σύστημα εξ αποστάσεως (τηλεργασία) ή εάν δεν είναι εφικτή η εφαρμογή της εξ αποστάσεως εργασίας να απασχολεί τον εργαζόμενο όταν επιστρέψει στην εργασία του, πέρα του συμβατικού ωραρίου, κατά 1 ώρα ημερησίως μέχρι να συμπληρωθούν οι μισές ώρες που αντιστοιχούν στις εργάσιμες ημέρες παραμονής κατ’ οίκον», ανέφερε αρχικά ο κ. Γεωργακόπουλος, και συνέχισε:
«Ο παραπάνω χρόνος αναπλήρωσης δεν μπορεί να θεωρηθεί από τον εργαζόμενο ως υπερεργασία ή υπερωρία σε περίπτωση πλήρους απασχόλησης, ούτε ως πρόσθετη εργασία σε περίπτωση μερικής απασχόλησης. Ο εργαζόμενος δεν δικαιούται καμία πρόσθετη αμοιβή για τον παραπάνω χρόνο αναπλήρωσης του διαστήματος παραμονής κατ’ οίκον. Ο εργοδότης καταβάλλει κανονικά για το χρονικό διάστημα παραμονής κατ’ οίκον του εργαζομένου το σύνολο των αποδοχών και ασφαλιστικών εισφορών».
«Προβλήματα και για την επιχείρηση…»
Παράλληλα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΛΙΚΑ Λογιστική, στέκεται στα προβλήματα που καλείται αν διαχειριστεί μια επιχείρηση. Όπως τονίζει «μια μικρή επιχείρηση καλείται να επωμιστεί το κόστος του εργαζομένου που δεν παρέχει εργασία χωρίς δική της υπαιτιότητα, αλλά και να επιλύσει μια σειρά προβλημάτων που ανακύπτουν από την απουσία του εργαζομένου».
«Να δεχθούμε (όχι πάντα) ότι στo πλαίσιo της εξ αποστάσεως εργασίας μπορεί να παρασχεθεί εργασία με κάποια αρτιότητα. Σε περίπτωση, όμως, που η δραστηριότητα της επιχείρησης είναι παροχή υπηρεσιών ή λόγω της ειδικότητας του εργαζομένου, δεν πρέπει να επωμιστεί πέρα από το κόστος της μισθοδοσίας, το κόστος του εξοπλισμού του, αλλά και το κόστος των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών που χρειάζεται ο εργαζόμενος για να παρέχει την εργασία του;», σημειώνει ρητορικά ο κ. Γεωργακόπουλος.
Τέλος, ρωτήσαμε τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΛΙΚΑ Λογιστική, σχετικά με τα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει μια επιχείρηση, όταν δεν μπορεί να εφαρμόσει εξ αποστάσεως εργασία. Στην απάντησή του, ο κ. Γεωργακόπουλος… αναρωτήθηκε με τους εξής προβληματισμούς:
- Πόσοι από τους εργαζόμενους είναι επαφές ή κρούσματα covid 19;
- Θα μπορεί να υλοποιήσει την παραγωγικής της διαδικασία με τους υπόλοιπους εργαζομένους;
- Αν μειώσει την παραγωγή της, τι απώλεια εσόδων θα έχει;
- Θα μπορέσει να εξυπηρετήσει τη ζήτηση;
- Θα λήξει το πρόβλημα με την πάροδο των 7 ή 14 ημερών ή υπάρχει περίπτωση να συνεχιστεί το πρόβλημα με τον ίδιο εργαζόμενο ή να ανακύψει με άλλον;