Μετά από περιπέτεια οκτώ μηνών οι τρεις τελευταίοι Έλληνες ναυτικοί απελευθερώθηκαν από τις αρχές του Τζιμπουτί όπου κρατήθηκαν εγκλωβισμένοι πάνω στα πλοία τους όταν πτώχευσε η πλοιοκτήτρια εταιρεία και δεν τακτοποίησε τις οφειλές της.
Πιο συγκεκριμένα δύο ελληνόκτητα πλοία της ίδιας ναυτιλιακής τα «Πτολεμαίος» και «Αρίμπας» κρατήθηκαν στις 4 Σεπτεμβρίου 2019 για χρέη της εταιρείας με τα πληρώματα να γίνονται στην πράξη όμηροι.
Ο αριθμός των Ελλήνων ναυτικών ήταν συνολικά πέντε. Τον περασμένο Δεκέμβριο είχε αφεθεί ελεύθερος ο υποπλοίαρχος Αργύριος Τσαγκρής και στα τέλη Φεβρουαρίου 2020 ο α’ μηχανικός Γιώργος Μπουγιούκας ο οποίος νοσηλευόταν στο νοσοκομείο.
Οι αρχές του Τζιμπουτί κράτησαν αγκυρβολημένα τα δύο πλοία ανοικτά από το λιμάνι και δεν έδιναν άδεια κατάπλου εξαιτίας οφειλών του πλοιοκτήτη για λιμενικά τέλη και πετρέλαιο. Οι ναυτικοί βρέθηκαν αντιμέτωποι με πολλά προβλήματα κυρίως φαγητού αλλά και φαρμάκων.
Οι προσπάθειες των υπουργείων Εξωτερικών και Ναυτιλίας-Νησιωτικής Πολιτικής ήταν εντονότατες και στέφθηκαν με επιτυχία. Καταλυτικό ρόλο για την απελευθέρωση των τεσσάρων ναυτικών, του α’ μηχανικού στα τέλη Φεβρουαρίου και των τελευταίων τριών ήταν η βοήθεια της ελληνικών συμφερόντων εταιρείας Paratus Sarl που δραστηριοποιείται στην αφρικανική χώρα και των ιδιοκτητών της, οι οποίοι λόγω των επαφών και των σχέσεών τους με τους κρατικούς φορείς του Τζιμπουτί συνέβαλαν και συμβάλουν τα μέγιστα για την απελευθέρωση των ναυτικών.
Ουσιαστικότατη και η συμβολή στις διαπραγματεύσεις της προξένου της Ελλάδας στην Αντίζα Μπέμπα της Αιθιοπίας, η οποία έχει και αρμοδιότητα για το Τζιμπουτί, Όλγας Τζωρτζάτου. Μάλιστα είχε στείλει κάποιες κάρτες τηλεφωνίας για διαδικτυακή επικοινωνία των ναυτικών με τις οικογένειές τους. Τέλος σημαντική ήταν και η συμβολή του Τούρκου Πρέσβη στο Τζιμπουτί ο οποίος κανόνισε όλα το σχέδιο μεταφοράς των Ελλήνων ναυτικών.