Τι αλλάζει στον ΚΟΚ

Αλλάζει πλήρως το δόγμα επιβολής προστίμων για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας η κυβέρνηση, κάτι που θα αποτυπώνεται στο νέο νομικό πλαίσιο το οποίο μόλις ολοκληρωθεί θα εισαχθεί προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή.

Σύμφωνα με πληροφορίες θα προβλέπονται χαμηλότερα χρηματικά πρόστιμα για τις περισσότερες ποινές, ωστόσο θα δοθεί παράλληλα έμφαση στις πιο επικίνδυνες παραβάσεις που οδηγούν σε σοβαρούς τραυματισμούς και θανάτους όπως είναι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης, η μη χρήση της ζώνης ασφαλείας, η υπερβολική ταχύτητα, η παραβίαση κόκκινου σηματοδότη και η μη χρήση κράνους για τους μοτοσυκλετιστές.

Επίσης θα προβλέπεται η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός κατοικημένων περιοχών από τα 50 χιλιόμετρα την ώρα που είναι τώρα, στα 30, όπως συμβαίνει σε αρκετές χώρες της Ευρώπης.

Θα υπάρχει κατηγοριοποίηση των παραβάσεων βάσει του βαθμού επικινδυνότητας αλλά και της συχνότητας στην οποία υποπίπτει ο οδηγός.

Κι επειδή θα δίνεται ιδιαίτερη σημασία όχι τόσο στο ύψος του προστίμου αλλά στη βεβαιότητα είσπραξής του, το υπουργείο Υποδομών θα ψηφιοποιήσει όλη τη διαδικασία από τη στιγμή που σε κάποιον επιβάλλεται ένα πρόστιμο μέχρι τη στιγμή που το πληρώνει, προκειμένου το κράτος να γνωρίζει ότι «έκλεισε» η υπόθεση με την καταβολή του αντιτίμου.

Οι αρχές θα γνωρίζουν όμως επίσης και κάτι άλλο: εάν είναι η πρώτη, η δεύτερη ή η τρίτη φορά που ένας πολίτης προβαίνει στο ίδιο αδίκημα, κάτι που μέχρι και σήμερα δεν φαινόταν.

Τι αλλάζει στον ΚΟΚ: Πώς θα διαμορφώνεται το point system

Έτσι, το νέο point system θα διαμορφωθεί σε συνεργασία και με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ώστε ο οδηγός να ενημερώνεται μέσω γραπτού μηνύματος στο κινητό του τηλέφωνο ότι έχει υποπέσει σε παράβαση, το ύψος του προστίμου που καλείται να πληρώσει αλλά και τους βαθμούς που του αφαιρούνται.

Ο νέος τρόπος επιβολής των προστίμων αλλά και η εν γένει αναπροσαρμογή του Κ.Ο.Κ. αποτελεί το αντικείμενο της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια, η οποία αποτελεί ανώτατο διοικητικό όργανο σχεδιασμού, εφαρμογής και εποπτείας της υλοποίησης της Εθνικής Στρατηγικής για την Οδική Ασφάλεια.

Ειδικότερα, είναι αρμόδια για:

α) Τη διαμόρφωση, έγκριση και εποπτεία της εθνικής στρατηγικής για την οδική ασφάλεια,

β) την έγκριση και εποπτεία της υλοποίησης των επιμέρους δράσεων για την προαγωγή της οδικής ασφάλειας και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων τους,

γ) την έγκριση και την εποπτεία υλοποίησης του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας, και

δ) τη διαμόρφωση προτάσεων για την αξιολόγηση και αναθεώρηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας, καθώς και των κανονιστικών πράξεων και άλλων κειμένων για την οδική ασφάλεια.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
ΕΟΔΥ: 10 θάνατοι από γρίπη και 21 από κορονοϊό την τελευταία εβδομάδα
30 Ιανουαρίου, 2025
Καλείται ως ύποπτος για ψευδή κατάθεση στην Εξεταστική Επιτροπή ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Train
30 Ιανουαρίου, 2025
Εντοπίστηκε ο νεαρός χιονοδρόμος που έχασε τον προσανατολισμό του στα 3-5 Πηγάδια
30 Ιανουαρίου, 2025
Βορίδης: Ανοικτό το ενδεχόμενο για περαιτέρω μειώσεις των τραπεζικών χρεώσεων στο μέλλον
30 Ιανουαρίου, 2025
Ο Κασσελάκης δεν έκανε δεκτή την παραίτηση Χουρδάκη
30 Ιανουαρίου, 2025
Λέκκας για τον σεισμό στην Εύβοια που έγινε αισθητός στην Αττική: «Προέρχεται από ρήγμα που δεν ξέρουμε πώς συμπεριφέρεται»
30 Ιανουαρίου, 2025
Αδιανόητο: Μαθητής στον Βόλο χαιρέτησε ναζιστικά σε παρουσίαση βιβλίου για το Ολοκαύτωμα
30 Ιανουαρίου, 2025
Σεισμός 4,4 Ρίχτερ στην Εύβοια
30 Ιανουαρίου, 2025
Τι λέει η μητέρα του 12χρονου που τον «κατάπιε» ο δρόμος στον Πύργο
30 Ιανουαρίου, 2025
Κατέρρευσε στη σκηνή η Πάτι Σμιθ
30 Ιανουαρίου, 2025