Το Ιράκ, ωστόσο, εξακολουθεί να αγοράζει βενζίνη στο πλαίσιο προθεσμιακών συμφωνιών, σύμφωνα με εμπόρους, και στοχεύει στην εξάλειψη των εισαγωγών του καυσίμου κίνησης ήδη από φέτος.
Τις συμβάσεις εισαγωγής ντίζελ σταμάτησε το Ιράκ, αφού η αναβάθμιση ορισμένων διυλιστηρίων βοήθησε στην ενίσχυση της τοπικής παραγωγής, θέτοντας τη χώρα σε τροχιά αυτονομίας σε καύσιμα, σύμφωνα με δημοσίευση του Bloomberg.
Ειδικότερα, το Ιράκ τερμάτισε τις συμφωνίες αγοράς στα τέλη του περασμένου έτους και δεν έχει αγοράσει το καύσιμο με μακροπρόθεσμα συμβόλαια μέχρι στιγμής το 2024, σύμφωνα με εμπόρους που εμπλέκονται στην αγορά. Έχει αγοράσει τρία φορτία ντίζελ φέτος, με βάση τον πάροχο δεδομένων αγοράς Vortexa, αλλά οι έμποροι δήλωσαν ότι επρόκειτο για spot αποστολές.
Η χώρα ανακαινίζει τα διυλιστήρια που υπέστησαν ζημιές κατά τη διάρκεια δύο δεκαετιών πολέμου, με το εργοστάσιο Al-Shamal να επαναλειτουργεί το 2024 και άλλα να ακολουθούν, δήλωσε τον Φεβρουάριο ο Hamid Younis, αναπληρωτής υπουργός πετρελαίου για θέματα διύλισης.
Σημειώνεται ότι το Ιράκ εισήγαγε 2,83 εκατ. βαρέλια ντίζελ πέρυσι, ή περίπου 7.800 βαρέλια την ημέρα, σύμφωνα με την Vortexa. Μέχρι το τέλος του 2024 προσφέρθηκε να αγοράσει περίπου 55.000 βαρέλια βενζίνης ημερησίως κατά μέσο όρο, σύμφωνα με τους εμπόρους, ποσό αυξημένο κατά περίπου 43.000 βαρέλια βενζίνης που προμηθεύονταν καθημερινά κατά μέσο όρο πέρυσι, σύμφωνα με τη Vortexa.