Τραγωδία στα Τέμπη: Η κατάθεση του σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλου

Νέα στοιχεία βλέπουν το φως της δημοσιότητας αναφορικά με όσα έγιναν το μοιραίο βράδυ πριν τη φονική σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, με τις καταθέσεις των σταθμαρχών να αναδεικνύουν τις βασικές παραλείψεις που υπήρχαν στην εργασία τους.

Σύμφωνα με τις καταθέσεις, στις βάρδιες υπήρχε μόνο ένα σταθμάρχης, ενώ κανονικά θα έπρεπε να υπάρχουν δύο. Ο ένας για να έχει οπτική επαφή και να μεριμνά για την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας και ο άλλος να ασχολείται με την ανταλλαγή τηλεγραφημάτων και τη συνεννόηση με τους μηχανοδηγούς και άλλους σταθμούς.

«Παλαιότερα εργάζονταν από δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια ενώ τα τελευταία χρόνια υπήρχε ένας σε κάθε βάρδια, διότι δεν υπήρχε προσωπικό» κατέθεσε εν ενεργεία σταθμάρχης στις Αρχές, όπως γράφει η «Καθημερινή».

Ενδεικτική είναι η κατάθεση σταθμάρχη από τη Λάρισα, ο οποίος εκείνη την ημέρα είχε βάρδια στον Παλαιοφάρσαλο.

Ο ίδιος υποστήριξε ότι στις 22:45 κάλεσε τον έμπειρο σταθμάρχη που θα έπρεπε να σχολάσει στις 23:00 για να δει πού βρίσκεται και εκείνος του απάντησε:

«Όταν αναχώρησε το τρένο από το Παλαιοφάρσαλο, μίλησα με το σταθμάρχη Λάρισας Βασίλειο Σαμαρά. Ο Βασίλης Σαμαράς είναι άπειρος και υπάρχει μια δυσκολία στην συνεργασία όταν υπάρχουν ανωμαλίες στην κυκλοφορία. Αφού μίλησα με τον Σαμαρά μετά από λίγο κάλεσα τον Π. στο κινητό του περί ώρα 22:45 και τον ρώτησα που βρίσκεται και μου απάντησε ότι είχε φύγει. Και τον ρώτησα γιατί έφυγε και μου απάντησε “Πόσο να καθίσω; Αυτόν θα φυλάω;”».

Μάλιστα, είπε πως συνήθως όταν υπάρχει φόρτος εργασίας, «δεν φεύγει κανείς».

Το κενό στις βάρδιες και οι «εικονικές» υπερωρίες

Όπως μετέδωσε το OPEN, φαίνεται ότι ήταν «κοινό μυστικό» ότι τα εννιάωρα των σταθμαρχών ήταν εικονικά και είχαν καθιερωθεί το τελευταίο διάστημα ως μόνιμο μπόνους για τους σταθμάρχες, που είχαν πολύ απαιτητικό πρόγραμμα και η διοίκηση θέλησε με αυτό τον τρόπο να τους ανταμείψει.

Αυτό συνέβαινε για να παίρνουν οι εργαζόμενοι μια ώρα υπερωρία, δηλαδή περίπου 50 ευρώ επιπλέον το μήνα.

Ωστόσο αυτό σήμαινε πως όταν άλλαζαν τη σκυτάλη εργασίας ο απογευματινός με τον βραδινό σταθμάρχη δεν συνέπιπταν μια ώρα σε κοινή βάρδια, όπως φαίνεται στο πρόγραμμα, διότι η υπερωρία τους ήταν εικονική.

Σημειώνεται ότι, ο 59χρονος προφυλακισμένος σταθμάρχης στην απολογία του αποκάλυψε ότι μέχρι τις 22:00 ήταν τρεις οι σταθμάρχες.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Κατρίνης: Ο Μητσοτάκης θέτει την ενότητα της παράταξής του πάνω από την ενότητα του έθνους
16 Ιανουαρίου, 2025
Βρετανία: Γυναίκα ναρκώθηκε εν αγνοία της στο μπαρ της Βουλής
16 Ιανουαρίου, 2025
Κρίσεις στην ΕΛ.ΑΣ.: Αλλάζει ο διοικητής στην Αντιτρομοκρατική μετά από 25 χρόνια υπηρεσίας
16 Ιανουαρίου, 2025
ΑΑΔΕ: Διαθέσιμη η νέα έκδοση του πληροφοριακού συστήματος παρακολούθησης εισροών – εκροών
16 Ιανουαρίου, 2025
Σερβία: Φοιτήτρια παρασύρθηκε από όχημα κατά τη διάρκεια αντικυβερνητικής διαδήλωσης
16 Ιανουαρίου, 2025
Πέθανε στα 78 του χρόνια ο σπουδαίος σκηνοθέτης Ντέιβιντ Λιντς
16 Ιανουαρίου, 2025
Μητσοτάκης για συμφωνία Ισραήλ-Χαμάς: Ένα σημαντικό βήμα προς τη σταθερότητα στην περιοχή
16 Ιανουαρίου, 2025
Ο FDA απαγορεύει την κόκκινη χρωστική No.3 που χρησιμοποιείται στα τρόφιμα
16 Ιανουαρίου, 2025
Αστυνομικοί έπαιζαν φρουτάκια σε περιπολία
16 Ιανουαρίου, 2025
Ο ΟΗΕ προειδοποιεί για χειροτέρευση της ανθρωπιστικής κρίσης στην Υεμένη
16 Ιανουαρίου, 2025