Τραγωδία στα Τέμπη: Η κατάθεση του σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλου

Νέα στοιχεία βλέπουν το φως της δημοσιότητας αναφορικά με όσα έγιναν το μοιραίο βράδυ πριν τη φονική σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, με τις καταθέσεις των σταθμαρχών να αναδεικνύουν τις βασικές παραλείψεις που υπήρχαν στην εργασία τους.

Σύμφωνα με τις καταθέσεις, στις βάρδιες υπήρχε μόνο ένα σταθμάρχης, ενώ κανονικά θα έπρεπε να υπάρχουν δύο. Ο ένας για να έχει οπτική επαφή και να μεριμνά για την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας και ο άλλος να ασχολείται με την ανταλλαγή τηλεγραφημάτων και τη συνεννόηση με τους μηχανοδηγούς και άλλους σταθμούς.

«Παλαιότερα εργάζονταν από δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια ενώ τα τελευταία χρόνια υπήρχε ένας σε κάθε βάρδια, διότι δεν υπήρχε προσωπικό» κατέθεσε εν ενεργεία σταθμάρχης στις Αρχές, όπως γράφει η «Καθημερινή».

Ενδεικτική είναι η κατάθεση σταθμάρχη από τη Λάρισα, ο οποίος εκείνη την ημέρα είχε βάρδια στον Παλαιοφάρσαλο.

Ο ίδιος υποστήριξε ότι στις 22:45 κάλεσε τον έμπειρο σταθμάρχη που θα έπρεπε να σχολάσει στις 23:00 για να δει πού βρίσκεται και εκείνος του απάντησε:

«Όταν αναχώρησε το τρένο από το Παλαιοφάρσαλο, μίλησα με το σταθμάρχη Λάρισας Βασίλειο Σαμαρά. Ο Βασίλης Σαμαράς είναι άπειρος και υπάρχει μια δυσκολία στην συνεργασία όταν υπάρχουν ανωμαλίες στην κυκλοφορία. Αφού μίλησα με τον Σαμαρά μετά από λίγο κάλεσα τον Π. στο κινητό του περί ώρα 22:45 και τον ρώτησα που βρίσκεται και μου απάντησε ότι είχε φύγει. Και τον ρώτησα γιατί έφυγε και μου απάντησε “Πόσο να καθίσω; Αυτόν θα φυλάω;”».

Μάλιστα, είπε πως συνήθως όταν υπάρχει φόρτος εργασίας, «δεν φεύγει κανείς».

Το κενό στις βάρδιες και οι «εικονικές» υπερωρίες

Όπως μετέδωσε το OPEN, φαίνεται ότι ήταν «κοινό μυστικό» ότι τα εννιάωρα των σταθμαρχών ήταν εικονικά και είχαν καθιερωθεί το τελευταίο διάστημα ως μόνιμο μπόνους για τους σταθμάρχες, που είχαν πολύ απαιτητικό πρόγραμμα και η διοίκηση θέλησε με αυτό τον τρόπο να τους ανταμείψει.

Αυτό συνέβαινε για να παίρνουν οι εργαζόμενοι μια ώρα υπερωρία, δηλαδή περίπου 50 ευρώ επιπλέον το μήνα.

Ωστόσο αυτό σήμαινε πως όταν άλλαζαν τη σκυτάλη εργασίας ο απογευματινός με τον βραδινό σταθμάρχη δεν συνέπιπταν μια ώρα σε κοινή βάρδια, όπως φαίνεται στο πρόγραμμα, διότι η υπερωρία τους ήταν εικονική.

Σημειώνεται ότι, ο 59χρονος προφυλακισμένος σταθμάρχης στην απολογία του αποκάλυψε ότι μέχρι τις 22:00 ήταν τρεις οι σταθμάρχες.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Καταδικάστηκαν σε πολυετή κάθειρξη οι τρεις συλληφθέντες για τη φονική καταδίωξη με αστυνομικό
11 Δεκεμβρίου, 2024
Ξεκινά το εορταστικό ωράριο
11 Δεκεμβρίου, 2024
Ζαχαράκη: «Η ψηφιακή απειλή έχει διπλό πρόσωπο»
11 Δεκεμβρίου, 2024
Πιερρακάκης: Σχολικό μάθημα η διαχείριση του διαδικτύου και των social media
11 Δεκεμβρίου, 2024
Αστυνομικός Βουλής: «Βλέπαμε τα παιδιά με μελανιές και σπασμένα χέρια»
11 Δεκεμβρίου, 2024
Φρίκη στη δομή της Μαλακάσας: Μαστίγωσαν ανήλικο και τον κακοποίησαν σεξουαλικά
11 Δεκεμβρίου, 2024
AEGEAN: Η υποβολή αιτήσεων για το Πρόγραμμα Υποτροφιών Πιλότων ολοκληρώνεται στις 31 Δεκεμβρίου
11 Δεκεμβρίου, 2024
Καταγγελία για το ναυτικό νοσοκομείο της Αθήνας – «Πήραν ιστό από λάθος σημείο»
11 Δεκεμβρίου, 2024
ΟΗΕ: Η Ελλάδα προσφέρει 100.000 ευρώ στο Κεντρικό Ταμείο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών
11 Δεκεμβρίου, 2024
Σφοδροί βομβαρδισμοί στο Σουδάν με 176 νεκρούς
11 Δεκεμβρίου, 2024