Προστατευτικές μπάρες-«σπιρτόκουτα», με σκουριασμένα στηρίγματα, «ταλαιπωρημένες» από άλλα τροχαία, δεν «φρέναραν» τη θανατηφόρα πορεία του «ιπτάμενου» Ι.Χ. στη Νίκαια.
Αυτό αναφέρει στον «Ελεύθερο Τύπο», ο έμπειρος πραγματογνώμονας, Παναγιώτης Μαδιάς, που πραγματοποίησε αυτοψία στο σημείο που έχασε τη ζωή του ο 46χρονος οδηγός, τα ξημερώματα της Κυριακής, όταν το αυτοκίνητό του καταπλακώθηκε από Ι.Χ. που εξετράπη της πορείας του και έπεσε στο κενό από αερογέφυρα.
Τις ακριβείς συνθήκες του απίστευτου τροχαίου δυστυχήματος διερευνά η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, με τη συνδρομή πραγματογνώμονα. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, ο 33χρονος οδηγός έχασε τον έλεγχο του οχήματός του, πέρασε στο αντίθετο ρεύμα και «έκοψε» το μεταλλικό στηθαίο, με αποτέλεσμα να καταλήξει πάνω στο διερχόμενο αυτοκίνητο.
Υψηλού κινδύνου
«Στη συγκεκριμένη περίπτωση κατά την αυτοψία, διαπίστωσα ότι σε 4-5 κατακόρυφους ορθοστάτες η βάση τους ήταν σκουριασμένη από άλλα προγενέστερα ατυχήματα και δεν επέφερε την προβλεπόμενη αντίσταση, για να μην πέσει το όχημα κάτω από τη γέφυρα», περιγράφει χαρακτηριστικά ο Παναγιώτης Μαδιάς.
Ο πραγματογνώμονας επισημαίνει ότι οι περιοχές στις οποίες υπάρχουν γέφυρες υπάγονται στην κατηγορία κινδύνου 1 σύμφωνα με τις Οδηγίες Μελετών Οδικών Εργων (ΟΜΟΕ), του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και σε αυτές θα πρέπει να τοποθετούνται ενισχυμένα μεταλλικά στηθαία ασφαλείας Εθνικών Οδών. Στη συγκεκριμένη περίπτωση μάλιστα, η ανάγκη τοποθέτησης ενισχυμένου στηθαίου είναι μεγαλύτερη, καθώς κάτω από τη γέφυρα υφίσταται άλλη οδός.
Ενισχυμένα μεταλλικά στηθαία
«Εκτεταμένες πειραματικές δοκιμές απέδειξαν ότι τα απλά μεταλλικά στηθαία όταν είναι σωστά τοποθετημένα αντεπεξέρχονται με επιτυχία σε προσκρούσεις επιβατικών οχημάτων, αλλά και φορτηγών με γωνία πρόσκρουσης μέχρι 12 μοίρες, ενώ τα ενισχυμένα μεταλλικά στηθαία ασφαλείας αντιμετωπίζουν με μεγάλη αποτελεσματικότητα, προσκρούσεις και των βαρέου τύπου οχημάτων (φορτηγών, λεωφορείων κ.τ.λ.), με γωνία μέχρι 15 μοίρες», αναφέρει, χαρακτηριστικά, ο Παναγιώτης Μαδιάς.
Το τροχαίο δυστύχημα σημειώθηκε 20 λεπτά μετά τα μεσάνυχτα του Σαββάτου στη Νίκαια. Ο 33χρονος οδηγός, που κατευθυνόταν από Κερατσίνι προς Αθήνα, έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου του, για άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους, ενώ κινούταν στη συμβολή της αερογέφυρας στην οδό Λαμπράκη με την Πέτρου Ράλλη. Το Ι.Χ. προσέκρουσε στις προστατευτικές μπάρες, που όμως δεν ανέκοψαν την πορεία του, με αποτέλεσμα να πέσει στο κενό και να «καρφωθεί» στον «ουρανό» διερχόμενου αυτοκινήτου που κινούταν επί της οδού Θηβών.
Εντρομοι διερχόμενοι οδηγοί, που είδαν το απίστευτο τροχαίο να εκτυλίσσεται μπροστά στα μάτια τους, ειδοποίησαν αμέσως τις Αρχές και στο σημείο κλήθηκε η Πυροσβεστική για να απεγκλωβίσει τον οδηγό του αυτοκινήτου, που καταπλακώθηκε από το «ιπτάμενο» όχημα. Ο άτυχος άνδρας ανασύρθηκε νεκρός μέσα από το Ι.Χ. που είχε μετατραπεί σε μια άμορφη μάζα, ενώ, ως εκ θαύματος, ο 33χρονος οδηγός του «ουρανοκατέβατου» αυτοκινήτου γλίτωσε με ελαφριά τραύματα. Την ώρα του δυστυχήματος, ο 46χρονος παλαίμαχος ποδοσφαιριστής κατευθυνόταν προς στο σπίτι του στην Πέτρου Ράλλη. Ηταν πατέρας δύο παιδιών, ηλικίας 20 και 21 ετών και εργαζόταν σε εταιρία courier. Ανθρωποι που τον γνώριζαν, κάνουν λόγο για έναν βιοπαλαιστή, οικογενειάρχη.
Πηγή: Ελεύθερος Τύπος