Οι δασμοί Τραμπ πατούν με δύναμη το φρένο στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Συνολικά, η επιβολή των αμερικανικών δασμών θα μπορούσε να οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές οχημάτων για την Tesla, καθιστώντας πιο δύσκολο για την εταιρεία να διατηρήσει τον όγκο πωλήσεων και το μερίδιο αγοράς της στην Ευρώπη.
Αυτό θα σημάνει κέρδη για τους εμπόρους μεταχειρισμένων αλλά ταυτόχρονα λιγότερες πωλήσεις στα πιο ακριβά καινούργια.
Ο Κωνσταντίνος Κυράτσος, πρόεδρος εμπόρων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εξήγησε:
«Αυτό θα επιφέρει μειώσεις στις πωλήσεις των εργοστασίων, των ευρωπαϊκών εργοστασίων αυτές οι μειώσεις θα μεταφραστούν σε απώλεια κερδών και αυτά τα κέρδη θα τα ψάξουν και θα τα εισπράξουν μέσα από αυξήσεις που θα κάνουν τα εργοστάσια στα αυτοκίνητα που πουλάνε στον υπόλοιπο κόσμο μέσα σε αυτούς και σε εμάς».
Καθώς οι τιμές θα ανεβαίνουν θα επηρεαστούν και τα ανταλλακτικά και τα σέρβις. Και όλα αυτά θα πρέπει να πληρώνονται με μισθούς που ήδη δεν ανταποκρίνονται στην δαπάνη ενός αυτοκινήτου.
Οι Γερμανοί θα πονέσουν. Ειδικά στην περίπτωση των εισαγωγών επιβατικών αυτοκινήτων από την Ευρώπη (και προπαντός από τη Γερμανία), το χτύπημα από τους δασμούς 25% των ΗΠΑ θα είναι γιγάντιο, καθώς σήμερα οι αμερικανικοί δασμοί ανέρχονται μόλις στο…2,5%. Συνεπώς, ο Τραμπ αποφάσισε τον 10πλασιασμό τους, όπως σημειώνει στο newsit.
Τι όμως κάνει ακριβώς ο Τραμπ; Βάζει ένα 25% σε όποιο κομμάτι του αυτοκίνητου δεν παράγεται στην Αμερική, αυτό σημαίνει πως τα αυτοκίνητα δεν θα ανέβουν απαραίτητα 25% μπορεί η αύξηση να είναι μικρότερη, όμως όσο οι τιμές ανεβαίνουν από τους πιο πληττόμενους το σίγουρο είναι πως θα ακολουθήσουν και όσοι απλά μπορούν αν κερδίσουν παραπάνω.
Καθώς θα αυξάνονται οι τιμές των καινούργιων θα τσιμπήσουν και τα μεταχειρισμένα. Ο Κωνσταντίνος Κυράτσος, πρόεδρος εμπόρων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα πει πάνω σε αυτό:
«Αν οι αυξήσεις είναι σημαντικές σίγουρα θα ακολουθήσουν και οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκίνητων προς τα επάνω γιατί το μεταχειρισμένο παίρνει τιμή από το καινούργιο αυτοκίνητο».
Στην Αμερική, οι τιμές θα πάρουν από 6 ως 15οοο δολάρια ανάλογες επιβαρύνσεις θα έχουν και τα αμερικάνικα αυτοκίνητα στην Ευρώπη αν υποθέσουμε πως και η ΕΕ θα βάλει δασμούς. Όμως ο Ευρωπαίος καταναλωτής έχει να φοβάται και κάτι άλλο, και τα αυτοκίνητα που έρχονται από άλλες χώρες πιθανότατα θα ακριβύνουν απλά επειδή οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα θέλουν να καλύψουν απώλειες.
Έτσι, ένα μικρό αυτοκίνητο των 20.000 μπορεί να πάει στα 25.000 ή και παραπάνω και μαζί θα αυξηθούν και οι τιμές των ανταλλακτικών κάνοντας κάθε τρακάρισμα πανάκριβο κάτι που θα κάνει και τις ασφαλιστικές να αυξήσουν τα τιμολόγια τους.
«Αιμορραγούν» οι μετοχές των αυτοκινητοβιομηχανιών
Η σημερινή εικόνα στις μετοχές των αυτοκινητοβιομηχανιών έχει διαμορφωθεί ως εξής:
-BMW -1.66%
-TOYOTA -2.8%
-Nissan -0.25%
-Porche -1.89%
-Stellantis -1,95%
-Volkswagen -1.96%
-General Motors -0.55%