Τρόλεϊ: Ξεκίνησε από τον Πειραιά το ξήλωμα των καλωδίων

Το έργο 18 μηνών αλλάζει το τοπίο στις αστικές συγκοινωνίες, με σταδιακή αντικατάσταση δρομολογίων και αντιπαραθέσεις για το κόστος και τη σκοπιμότητα.

Η απομάκρυνση των καλωδίων των τρόλεϊ ξεκίνησε από τον Πειραιά, σηματοδοτώντας την αρχή ενός εκτεταμένου σχεδίου αναβάθμισης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Το έργο, διάρκειας 18 μηνών, προβλέπει την αποξήλωση 143 χιλιομέτρων καλωδίων —περίπου το 70% του υφιστάμενου δικτύου— με τα δρομολόγια να αντικαθίστανται σταδιακά από ηλεκτρικά λεωφορεία.

Οι εργασίες είχαν καθυστερήσει λόγω κινητοποιήσεων εργαζομένων, οι οποίοι θεωρούν ότι η αποξήλωση δεν δικαιολογείται και ότι το κόστος λειτουργίας με τα νέα οχήματα δεν θα είναι μικρότερο. Παρά τις αντιδράσεις, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, δήλωσε στον ΣΚΑΪ ότι πρόκειται για «σημαντική ημέρα» που σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής για το δίκτυο τρόλεϊ, το οποίο υπηρέτησε Πειραιά και Αθήνα επί 70 και πλέον χρόνια.


Η κυβερνητική θέση για το έργο

Σύμφωνα με τον κ. Κυρανάκη, η τεχνολογική εξέλιξη επιτρέπει την πλήρη κάλυψη των αναγκών με ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία θεωρεί πιο οικονομικά και αποδοτικά. Όπως επισήμανε, από αύριο οι γραμμές 17 και 20 του Πειραιά θα λειτουργούν με ηλεκτρικά λεωφορεία, με τη σταδιακή μετάβαση να επεκτείνεται σε ολόκληρο το δίκτυο Αθήνας–Πειραιά.

Στη Βουλή, ο ίδιος είχε υποστηρίξει ότι το λειτουργικό κόστος ανά χιλιόμετρο είναι σημαντικά χαμηλότερο στα ηλεκτρικά λεωφορεία (2,5 ευρώ) σε σύγκριση με τα τρόλεϊ (5,5 ευρώ). Παράλληλα τόνισε ότι η απόσυρση των τρόλεϊ θα γίνει σταδιακά και ότι οριστικές γραμμές θα συνεχίσουν να λειτουργούν στις μεγαλύτερες λεωφόρους, όπως Συγγρού, Κηφισίας και Πειραιώς.

Οι αντιδράσεις και η κριτική

Ο βουλευτής της Νέας Αριστεράς, Νάσος Ηλιόπουλος, είχε κάνει λόγο για έλλειψη στρατηγικού σχεδίου και επαρκών μελετών, αμφισβητώντας τα οικονομικά στοιχεία που παρουσιάζει το υπουργείο. Σωματεία εργαζομένων συνεχίζουν να εκφράζουν επιφυλάξεις, ενώ ο κ. Κυρανάκης άφησε αιχμές ότι τα επιχειρήματα τους ταυτίζονται με προωθητικό υλικό κατασκευαστών.

Διαβεβαίωση για τις θέσεις εργασίας

Ο αναπληρωτής υπουργός επανέλαβε ότι καμία θέση εργασίας δεν κινδυνεύει, καθώς όλοι οι εργαζόμενοι απορροφώνται στον ΟΣΥ, με παράλληλη προκήρυξη νέων θέσεων και αυξημένων αποδοχών.

Ο ίδιος υποστηρίζει ότι η μετάβαση στα ηλεκτρικά λεωφορεία θα προσφέρει οικονομικότερο σύστημα μεταφορών, πυκνότερα δρομολόγια, μικρότερους χρόνους αναμονής και πιο καθαρά οχήματα.

Ετικέτες: μεταφορές, Πειραιάς, ηλεκτρικά λεωφορεία