Βαλτιμόρη – Κατάρρευση γέφυρας: Δύο επιζώντες ενώ αναζητούνται 7- 20 αγνοούμενοι – «Γρίφος» με την πρόσκρουση του πλοίου

Τα αμερικανικά δίκτυα περιέγραψαν την κατάρρευση μιας γέφυρας μήκους 3 χιλιομέτρων με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας ως σοκαριστική, καθώς συνέβη εντός δευτερολέπτων. Οι αρχές της Βαλτιμόρης δήλωσαν ότι δεν υπήρχε ενδείξεις τρομοκρατικής ενέργειας, χωρίς να παρέχουν περαιτέρω διευκρινίσεις.

Το αμερικανικό δίκτυο ABC με αποκλειστικό ρεπορτάζ αναφέρει ότι από το πλοίο υπό σημαία Σιγκαπούρης υπήρξε προειδοποίηση «για απώλεια ώθησης».

Δύο άνθρωποι έχουν ανασυρθεί ζωντανοί από τα νερά του ποταμού Πατάπσκο μετά την κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key. Ο επικεφαλής της πυροσβεστικής της Βαλτιμόρης εκτίμησε ότι οι αρχές αναζητούν περισσότερους από επτά ανθρώπους. Νωρίτερα άλλοι αξιωματούχοι είχαν δηλώσει ότι έως και 20 άνθρωποι ενδέχεται να έπεσαν στο νερό που είχε θερμοκρασία κάτω από 8 βαθμούς Κελσίου.

Σχεδόν όλα τα δημοσιεύματα συμφωνούν ότι δεν μπορεί να οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος αφού το πλοίο είχε μόλις ξεκινήσει από τη Βαλτιμόρη με προορισμό τη Σρι Λάνκα και «προφανώς όλο το πλήρωμα ήταν σε επιφυλακή». Ωστόσο, βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δείχνουν το πλοίο να βυθίζεται στο σκοτάδι και στη συνέχεια να αποκαθίσταται η ισχύς του, ενώ αναρτήσεις περιγράφουν ξαφνική αλλαγή πορείας, μόλις 11 δευτερόλεπτα πριν από την πρόσκρουση σε πυλώνα της γέφυρας.

«Ένα άτομο αρνήθηκε τις υπηρεσίες και αρνήθηκε τη μεταφορά, ουσιαστικά αυτό το άτομο δεν είχε τραυματιστεί», εξήγησε ο Τζέιμς Ουάλας, διευκρινίζοντας ότι «υπήρχε ένα άλλο άτομο το οποίο διακομίστηκε σε τοπικό νοσοκομείο και βρίσκεται σε κρίσιμη κατάσταση», ανακοίνωσαν οι αρχές.

Οι υπηρεσίες έλαβαν κλήσεις έκτακτης ανάγκης γύρω στη 1:30 π.μ. αναφέροντας ότι ένα πλοίο που έφευγε από τη Βαλτιμόρη είχε χτυπήσει κολόνα στη γέφυρα. Αρκετά οχήματα βρίσκονταν στη γέφυρα εκείνη τη στιγμή, συμπεριλαμβανομένου ενός οχήματος στο μέγεθος ενός τρακτέρ.

«Η έρευνα συνεχίζεται στην επιφάνεια, στον βυθό αλλά και στο κατάστρωμα του πλοίου».

Η γέφυρα κατασκευάστηκε το 1977 και εξυπηρετούσε περίπου 11,5 εκατομμύρια οχήματα ετησίως.

Το μοναδικό ανάλογο περιστατικό ήταν το 2007 στη Μινεάπολη που είχε ως απολογισμό 13 νεκρούς.