Υπουργικό Συμβούλιο: Κατασκευάζεται νέος φράχτης στον Έβρο και ενισχύεται ο παλιός

Την επέκταση του φράχτη στον Έβρο, την ολοκλήρωση του έργου της ηλεκτρονικής επιτήρησης των χερσαίων συνόρων, καθώς και αντιβαλλιστικά παρατηρητήρια, για τη θωράκιση των ελληνοτουρκικών συνόρων ενημέρωσε το υπουργικό συμβούλιο ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Παράλληλα, ο Στρατός κατασκευάζει 8 νέα υπερυψωμένα αντιβαλλιστικά παρατηρητήρια σε βάθος 10-15 μέτρα πίσω από τα σύνορα, κατασκευή κτηρίων κ.α.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης υπέγραψε και τη σύμβαση για το έργο με τους εκπροσώπους των κατασκευαστικών εταιρειών. Η τελετή υπογραφής της σύμβασης πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και παρευρέθηκαν εκπρόσωποι των τεσσάρων κατασκευαστικών εταιρειών που έχουν αναλάβει την υλοποίηση του έργου, όπως και υπηρεσιακοί παράγοντες.

Το έργο αναμένεται ότι θα ξεκινήσει να παραδίδεται τμηματικά σε διάστημα 5-8 μηνών, ενώ το συνολικό κόστος, που θα επιμεριστεί στις 4 από τις 5 μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες της χώρας, ανέρχεται σε 63 εκατ. ευρώ.

Η επιπλέον θωράκιση του Έβρου κρίθηκε απαραίτητη, μετά τα γεγονότα των περασμένων μηνών, όταν η Τουρκία, με συντονισμένη επιχείρηση που ξεκίνησε στα τέλη Φεβρουαρίου και κορυφώθηκε τον Μάρτιο προσπάθησε να παραβιάσει τα σύνορα της χώρας, στέλνοντας δεκάδες χιλιάδες μετανάστες στα χερσαία σύνορα.

Αν και η αστυνομία και ο στρατός απέτρεψαν την εισβολή, διαπιστώθηκε, σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοΐδη, ότι υπάρχει ανάγκη για να δημιουργηθεί νέος φράχτης, στα ευάλωτα σημεία των χερσαίων τμημάτων στην ελληνοτουρκική μεθόριο, όπως και για ενίσχυση του παλαιότερου τμήματος.

Σύμφωνα με τις κυβερνητικές ανακοινώσεις, το έργο θα συμβάλλει αφενός στην άμυνα της χώρας, ενώ θα λειτουργήσει και ως αντιπλημμυρικό έργο, ενώ κατά τη διάρκεια των έργων, θα δημιουργηθούν νέοι δρόμοι που θα εξυπηρετούν τον Ελληνικό Στρατό και την Ελληνική Αστυνομία και θα μπορούν να χρησιμοποιούνται και από τους αγρότες της περιοχής, οι οποίοι έχουν καλλιέργειες κατά μήκος του ποταμού. Ακόμη, σε πολλά σημεία του νέου φράχτη δημιουργούνται νέα αναχώματα αντιστήριξης ώστε να δοθεί η δυνατότητα συντήρησης και επιτήρησής του.